رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه شورای نگهبان در ارتباط با موضوعاتی چون سطح مشارکت مردم، ‌قومیت ها و مذاهب به طرح استانی شدن انتخابات مجلس ،اشکال گرفته است ، گفت :‌ ما در کمیسیون شوراها در اسرع وقت این ایرادها را بر طرف خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاين، امیر خجسته در گفت‌وگو با رادیو گفت‌و‌گو ، با تاکید بر اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس ، طرحی خوب و اثرگذاری است، ادامه داد: به واسطه این طرح نمایندگان به وظیفه اصلی خود یعنی قانوگذاری و نظارت می پردازند و خوشبختانه این طرح با رای قاطع نمایندگان مجلس به تصویب و سپس به شورای نگهبان فرستاده شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ازقبل با شورای نگهبان مذاکراتی داشته ایم و در اسرع وقت ایرادات گرفته شده را برطرف خواهیم کرد ، افزود : اکنون نظارت مجلس در حداقل است و ولی به واسطه این طرح ، مجلس جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.
خجسته در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه شورای نگهبان این دغدغه را دارد که این موضوع باعث کاهش مشارکت مردم شود، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس باعث فعال شدن احزاب می‌شود و این احزاب هستند که مردم را پای صندوق های رای دعوت می کنند و این خود باعث افزایش مشارکت مردم می شود.
وی افزود :در برخی از کشورها این موضوع به صورت آزمایشی انجام شده و نتایج بیانگر افزایش مشارکت مردم بوده است .
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ،ادامه داد: اشکالات شورای نگهبان به حق است و ما در اسرع وقت که مجلس شروع به کار کند این اشکالات را برطرف می کنیم.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    2 0
    من به عنوان یک رای دهنده مخالف این امر هستم چون میدونم رایم بی ارزش میشه توی استان کوچیکمون ایلام مشکل ایلام ایل و ایل گراییه،مشکل خیلی از استان های دیگه هم هست همین الان نماینده های ایلام بر اساس لیاقت انتخاب نشدن،بر اساس پر جمعیت بودن ایلشون هستن ایل های بزرگ حرف اول رو میزنن،کوچیکا دیگه برن رای الکی بدن چون بی نتیجس
  • احسان RO ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    به عنوان یک شهروند مخالف این طرح هستم. طرف میتونه تو یکطرف دیگه از استان واسه خودش رای ... جمع کنه