اجرای نمایش «سقوط» بمناسبت شبهای قدر در آستانه اشرفیه

نمایش «سقوط» با مضمون شهادت امیر المؤمنین حضرت علی (ع) بمناسبت شبهای قدر در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد معافی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه گفت: به پاسداشت شبهای قدر و ایام شهادت اولین امام شیعیان مولی الموحدین، حضرت علی(ع)، حامی عدالت، ایمان و استواری در گسترش مذهب تشیع و مظهر شجاعت، برای اولین بار هنرمندان گروه نمایش تی تی شهرستان آستانه اشرفیه، مظلومیت این امام بزرگوار و نحوه شهادت ایشان را به نمایش در می آوردند.

وی افزود: نمایش «سقوط» به نویسندگی و کارگردانی امین جمالی به مدت پنج شب از دوشنبه 15 تیر ماه لغایت 19 تیر، از ساعت شش عصر در سالن شهید خوش سیرت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه به روی صحنه خواهد رفت.

معافی اظهار کرد: این نمایش در راستای ارزشی کردن و گسترش فضائل اخلاقی و اسلامی در قالب هنر تئاتر با دومین کار با مضمون مذهبی توسط گروه تی تی در سال 94 اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین کار مذهبی این گروه با عنوان «خادم مادر» نیز توسط همین کارگردان به مناسبت ایام فاطمیه اجرا شده بود که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه بیان کرد: از آنجایی که تأثیرگذاری هنر در اذهان باعث برانگیخته شدن احساسات عمیق فکری و روحی در افراد می شود و در عین حال زبان هنر نیز از ماندگاری بیشتری برخوردار است لذا تئاتر فوق نمونه خوبی جهت الگوسازی ائمه معصومین(ع) خواهد بود و انشاءالله که ائمه اطهار در این راستا دستگیر ما در گسترش ارزشهای دینی و اسلامی باشند.

به گفته معافی؛ نقش‌آفرینان اصلی این تئاتر مذهبی محمدرضا پورعلی، حسین گلشنی، مرتضی عالم، المیرا اصغری، شاهین شعبانی، امیر ارسلان دهدست، نوید خانجانی، محمد اکبری، اکبر غلام زاده، ایمان فلاح، ساغر تیزرو، سوگند غلام زاده و آریانا دلیر صابر جلالی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین پروین نظری و غزاله شعبانیان طراحی لباس، میلاد حسین زاده و امین جمالی طراحی صحنه، مجید وظیفه دان نورپردازی، شاهین شعبانی و اکبر غلام زاده اجرای صحنه، سید رضا علوی موسیقی و عبدالرضا سقطی جلالی، مداحی قطعه‌هایی از این کار را بر عهده دارند.

این مسئول در پایان افزود: علاقه مندان برای تهیه بلیط نمایش «سقوط» می توانند به گیشه محل اجرای نمایش مراجعه نمایند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =