تسنیم نوشت:

عدم حضور «صدقی صبحی» وزیر دفاع مصر در کنار «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور در جریان بازدید از منطقه سینا، احتمال تشدید اختلافات بین دو طرف را قوت بخشیده است.
به گزارش رسانه های خبری مصر، روز گذشته عبدالفتاح السیسی از منطقه شمال سینا بازدید کرد در حالیکه صدقی صبحی وزیر دفاع مصر همراه وی نبود و هفته گذشته نیز وزیر دفاع نشست شورای نظامی مصر را تشکیل داد بدون آنکه السیسی در آن حضور داشته باشد.
بر اساس این گزارش، تصاویر و فیلم های مربوط به بازدید میدانی السیسی از شمال سینا نشان می دهد که با وجود مشارکت تعدادی از فرماندهان ارتش از جمله محمود حجازی رئیس ستاد مشترک ارتش در این بازدید اما صدقی صبحی وزیر دفاع مصر حضور ندارد.

همچنین رسانه های خبری اخیرا گزارش دادند که شورای عالی نیروهای مسلح نشست فوری به ریاست وزیر دفاع برگزار کرد بدون آنکه السیسی به عنوان فرمانده عالی نیروهای مسلح در آن نشست حضور داشته باشد؛ امری که به عقیده تحلیلگران و کارشناسان امور سیاسی و نظامی دربردارنده پیام های زیادی است.
السیسی روز گذشته در یونیفرم نظامی در حالی از شمال سینا بازدید کرد که سه روز قبل از آن گروه های مسلح حملات خود علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر را شدت بخشیده و بر اساس آمارهای رسمی، 21 افسر و سرباز مصری را به قتل رساندند.
وی طی اظهاراتی در جریان این بازدید گفت که مصر هم اکنون با جنگ های نسل پنجم مواجه است که هدف آن متزلزل کردن اراده مصری‌ها و برهم زدن ثبات مصر است.
وی افزود: در این نوع جنگ ها از وسایل ارتباطات و اطلاعات برای انتشار اطلاعات غلط و ارائه تصویر غیر واقعی از مصر استفاده می شود همانطور که در جریان حوادث شمال سینا در روز چهارشنبه گذشته رخ داد.
السیسی تصریح کرد: ما هرگز به هیچ احدی اجازه نمی دهیم با انجام این عملیات های تروریستی، آنچه را که ملت مصر در روز 30 ژوئن و 3 جولای انجام داد، از بین ببرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =