مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: بیش از ۴ هزار مسجد اصفهان میزبان شب زنده داران و عزاداران در شب‌های قدر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان درباره برنامه‌های در نظر گرفته برای مساجد اصفهان در شب قدر به تسنیم گفت: در همه مساجد استان اصفهان مراسم شب‌های قدر به‌شکل سنتی برگزار می‌شود و اما در رویکردی جدید در ماه رمضان از مساجد دارای ظرفیت لازم، شرکت‌کنندگان در مراسم را به گروه‌های مختلف سنی تقسیم کرده و برای هر گروه برنامه مناسب با سنین مختلف اجرایی شود تا مردم استفاده‌ لازم را از این شب‌ها داشته باشند.

وی درباره رویکردهای فرهنگی سخنرانی‌های شب قدر در اصفهان افزود: یکی از مسائلی که باید در شب‌های قدر مطرح شود، بحث اقتصاد مقاومتی در زندگی شخصی حضرت علی(ع) است، حضرت این مسئله را در زندگی شخصی مطرح و در زندگی اجتماعی و حکومتی هم با حفر چاه‌های آب و وقف کردن برای نیازمندان این مسئله را ثابت کرده‌اند و در این شب‌ها باید به این مسئله توجه شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه به نوع برخورد امام علی(ع) با استکبار آن زمان توجه شود، خاطرنشان کرد: در این شب‌ها باید به نوع برخورد حکومت امام علی (ع) با استکبار آن زمان و سیاست حضرت که در حکمت، عزت و مصلحت خلاصه می‌شود، توجه داشت و باید در بحث سیاست بین‌المللی که ما این روزها درگیر آن هستیم برای جمعیت کثیر شرکت‌کننده در شب‌های قدر این‌گونه مباحث را روشن کنیم.

صالحیان درباره تعداد مساجد برگزار کننده شب‌های قدر بیان کرد: 4 هزار و 500 مسجد داریم و حدود 4 هزار مسجد که استعداد اجرای این برنامه را دارند اعلام آمادگی کرده و این برنامه‌ها را با این رویکرد، مدیریت و برگزار می‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =