با امضای 5 عضو شورای شهر کرج طرح سوال از ترکاشوند در دستور کار قرار گرفت

طرح سوال از شهردار کرج با امضای ۵ تن از اعضای شورای شهر کرج در دستور کار شورا قرار گرفت.

به گزارش تسنیم از کرج، رئیس شورای شهر کرج در جلسه علنی شورا نامه‌ای با امضای 5 نفر از اعضای شورا شامل میرابراهیم صدیق، سعید مصطفایی، فاطمه آجرلو، مریم قهرمانی و بهنام محمودی قرائت کرد که مقرر شد سوالاتی از شهردار کرج پرسیده شود.
محمود دادگو با اشاره به موضوع سوالات اظهار داشت: با توجه به سال همدلی و همزبانی نداشتن ملاقات مردمی، عدم حضور در جلسات شورا به صورت مرتب و عدم پاسخگویی، عدم پیگیری تاسیس و گسترش پارکینگ‌های طبقاتی و استفاده نکردن درآمد حاصل از جرائم پارکینگ در کمیسیون ماده 100 از جمله موارد مطرح شده برای طرح سوال شهردار کرج است.
وی افزود: عدم جذب مشارکت‌های مردمی در سرمایه‌گذاری، عدم رعایت تخصص در عزل و نصب‌ها، عدم رعایت موازین در مورد قطار شهری و عدم اجرای دولت الکترونیک نیز از دیگر موارد برای سوال از شهردار محسوب می‌شود.
مریم قهرمانی صارم با بیان اینکه بحث جرایم 1.5 درصد عوارض دیرکرد شهرداری مربوط به 2 هفته نیست و یک سال و نیم است که منتظر آئین‌نامه هستیم، گفت: عدم پرداخت‌های هماهنگ در میان پرسنل و نیروهای امانی در شهرداری کرج بیداد می‌کند و در یک اتاق با 6 پرسنل، 6 نوع متفاوت حقوق دریافت می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه این امر نیازمند آئین‌نامه و دستورالعملی برای ساماندهی است، خاطرنشان کرد: ما در شورا تنها به تکرار مکررات می‌پردازیم چراکه بحث پارکومتر‌ها و ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای، درآمدی که در ماده 100 از محل کسری پارکینگ حاصل شده و یک پارکینگ در سال جاری خدمات می‌دهد بی پاسخ باقی‌مانده است.
وی بیان کرد: پارکینگ گوهردشت توسط امام‌جمعه کرج پیگیری شد اما هیچ پاسخی برای عدم بهره‌برداری از آن داده نشده است.
قهرمانی صارم اظهار داشت: تحقیق و تفحص در مورد بازار میادین و سایر موضوعات، از مواردی است که هیچ‌یک به نتیجه نرسیده است و موضوع جدیدی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در تهران اجرایی نشدن مصوبات به صورت هفتگی پیگیری می‌شود، گفت: مسئول مصوبات شورا چه کسی است؟ وقتی مصوبات اجرا نمی‌شود و در صورتی که کارآیی مناسب در طول چند سال اخیر نداشته‌اند باید تعویض شوند چراکه این‌ افراد حلقه اتصال میان شورا و شهرداری هستند.
دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز ضمن اعلام موافقت با مسائل مطرح شده توسط قهرمانی، تصریح کرد: برخی مسائل از چندین سال گذشته در حال پیگیری است و در مورد عدم پارکومتر‌ها اتفاقاتی افتاده که باز نشود بهتر است چراکه اعضا از این موضوع باخبر هستند.
محمدرضا رضاپور با تاکید بر اینکه در مقام دفاع و پاسخگویی صحبتی نمی‌کنم، گفت: در حال حاضر مصوبات شورا در شهرداری در حال پیگیری است که آخرین مصوبه در مورد 1.5 درصد بود که در حال اجرا است و لوایح جدید نیز در کمیسیون بودجه قرار دارد و قصوری متوجه شهرداری کرج نیست.
قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کرج مصوبه‌ای برای یکسان‌سازی قراردادهای پرسنل شهرداری به شهرداری ارسال نکرده‌است، افزود: این ناعدالتی در مورد پرسنل از ابتدا در شهرداری وجود داشته و این از ضعف قوانین نشات می‌گیرد.
وی اظهار داشت: شهرداری حق اجرا نکردن مصوبات را ندارد و در صورتی که دلایل مستند برای عدم اجرای مصوبات نداشته باشد قابل بازخواست است و باید پاسخگو باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =