اکثر مسافران پرواز ایران ایر از مبدا تهران به مقصد نجف، سه روز است دنبال ساک و چمدان خود می گردند. آنها آواره کشور غریبی شده اند و مشخص نیست بار و توشه آنها کجا مانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسافران پرواز 3413 ایران ایر از مبدا تهران به مقصد نجف اشرف در عراق، سه روز است چمدان و ساک های خود را که در فرودگاه امام خمینی تهران تحویل این خط هوایی داده اند، تحویل نگرفته و برخی از آنها می گویند آوار دیار غربت شده اند.

یکی از مسافران این پرواز به خبرآنلاین می گوید: ما روز پنجشنبه گذشته ساعت 16 و 30 دقیقه مسافر پرواز 3413 ایران ایر بلیت از تهران به نجف بودیم که با یک فروند هواپیمای ایرباس 300 مسافرت کردیم. مسافران این پرواز به صورت کاروان نرفته نبودند و مستقل آمده بودند. در فرودگاه نجف منتظر بودیم چمدان و ساکهایمان را بگیریم. اطلاع دادند فردا باید ساکها را بگیرید. مسافرانی بودند که از شدت اضطراب و بیچارگی توی فرودگاه نشستند گریه کردند. مسافری بود که بیماری قلبی داشت و قرصهایش را در چمدانی گذاشته بود که به نجف نرسیده بود. اکثرا مسافران نیز قصد ماندن در نجف را نداشتند و می خواستند به کربلا بروند. من هم اصل پول و تجهیزاتم در چمدان بود و پولی که همراهم بود کفاف نمی داد بروم جایی ساکن شوم.
موسی راوندی، در ادامه توضیح می دهد: از مسئولان فرودگاه پرسیدیم چرا چمدانها نیامده؟ گفتند هواپیما اضافه بار داشت و بخش عمده ای از چمدانها را نتوانستیم بیاوریم. پرسدیم چرا هشدار ندادید؟ ما باید بدانیم در کشور غریب وقتی از هواپیما پیاده می شویم هیچ پول و امکاناتی در اختیار نداریم.
او درباره پیگیری هایی که برای گرفتن بار و لوازم خود کرده، می گوید: سه روز است دست ما به جایی بند نیست. فردای روز پرواز گفتند بیایید بگیرید، رفتیم و متوجه شدیم چمدانها اشتباها به بغداد رفته است. امروز هم گفته اند بروید از نجف تحویل بگیرید. الان باید از کربلا تا نجف برویم که برای هر رفتن و برگشتن حدود 200-300 هزار تومان هزینه باید کرد. مطمئن هم نیستیم برویم و چمدانها در نجف باشد.
این مسافر درباره پیگیری های شرکت "ایران ایر" درباره مسافرانی که بارشان جا مانده، توضیح می دهد: هیچ کس از این شرکت نپرسید در طی این 3 روز مسافران کجا سکونت یافتند و چه آوارگی ای کشیدند. یک نفر از ایران ایر تماس نگرفت شما که ساکتان را تحویل نگرفتید چه کرده اید. نحوه پاسخگویی بسیار زننده کارمندان ایران ایر نیز آزار دهنده است. از عراق به تهران زنگ زدیم و آنها گفتند به ما ربطی ندارد. بعد هم می پرسیدند، کاری است که شده، حالا چه می شود کرد؟ این ماییم که باید بپرسیم مگر ما باید بگوییم چه می شود کرد؟ آنها پاسخگو نبودند و رفتارشان زننده بود و به هیچ وجه فکر نکردند کسانی که درکربلا آواره اند چه می خواهند بکنند.
این زائر عتبات درباره مشکل اقامت خود در عراق گفت: دوستی در این پرواز بود که وقتی مشکل ما را دید، برخی از مسافران را به منزل خود در کربلا دعوت کرد و الان سه روز است در منزل او سکونت داریم. متاسفانه عمده بار مسافران در تهران مانده بود و بعد هم اشتباها به بغداد رفت.


توضیح: خبرگزاری خبرآنلاین با شماره های اعلام شده روابط عمومی شرکت ایران ایر تماس گرفت، ولی کسی حاضر به پاسخگویی نبود. در صورت ارائه توضیح این شرکت، توضیحات عینا منتشر می شود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    اردیبهشت سال گذشته این مشکل برای بنده و تعدادی از مسافران عازم به دبی توسط هواپیمایی ایران ایر رخ داد. البته بار توت فرنگی که در لحظه آخر به هواپیما فرستاده بودند باعث مشکل اضافه بار بود و گویا چاره ای جز خالی کردن چمدان های مسافرین نبود. پس از مدتی معطلی در فرودگاه دبی جهت رسیدن چمدان ها،‌ یکی از کارمندان ایران ایر گفت چمدان ها نرسیده و فردا قبل از ظهر چمدان ها را درب هتل تحویل میدهیم. البته وعده قبل ظهر هم محقق نشد و چمدان ها با بیش از 24 ساعت تاخیر به دستمان رسید. یکسری از مسافران بلافاصله پرواز دیگری داشتند و خیلی نگران بودند. متاسفانه منافع بارهای متفرقه از تعهد این شرکت به مسافران مهم تر بنظر می رسه.
  • ضیا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    1 0
    دم اون شخصی که چند روزی از مسافران پذیرایی کرد گرم. کار زیبا ونوع دوستانه اورا خیلی پسندیدم.