موج نوشت:

روز گذشته با اعلام بانک مرکزي، موسسه نور توانست مجوز نهايي خود را از اين بانک دريافت کند که اين موضوع نشان مي دهد ساماندهي موسسات اعتباري به ايستگاه پاياني خود نزديک شده است.
در طول 6 ماهه گذشته بانک مرکزي با توجه به بررسي هاي انجام داده خود تلاش کرده است که ساماندهي موسسات را سرعت دهد تا ضمن حل مشکلات بازار پولي کشور چرخه پولي کشور را به سمتي درست هدايت کند.
روز گذشته بانک مرکزي در سايت خود اعلام کرد که موسسه نور که از تجميع تعاوني‌هاي اعتبار «کارسازان آينده» و «پيشگامان هميار يزد» و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه "ريحانه‌گستر" و "مشيز" تشکيل شده بود توانست مجوز نهايي خود را از بانک مرکزي دريافت کند.
اما در بازار پولي کشور و در صف دريافت مجوز موسسات اعتباري، 4 موسسه به مراحل نهايي مجوز نزديک هستند که به نظر مي رسد با سرعت مناسب مجوز دهي از سوي بانک مرکزي شاهد حضور آنان در آينده اي نزديک در بازار باشيم:

موسسه آرمان ايرانيان
موسسه اعتباري "آرمان ايرانيان" (فرشتگان- فردوسي) پس از پذيره نويسي سهام خود در فرابورس که با موفقيت به اتمام رساند، براي تکميل فرايند تطبيق خود با مقررات، مجوز برپايي مجمع عمومي اين موسسه را از سوي بانک مرکزي دريافت کرده است. بر اين اساس مجمع اين موسسه ظرف 25 روز آينده برگزار مي شود.

موسسه اعتباري ثامن
موسسه اعتباري ثامن در راستاي سياست‌هاي بانک مرکزي و دستيابي به موافقت بانک مرکزي با پياده‌سازي دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي صادره تمام تلاش خود را به‌منظور تسريع در فرايند صدور مجوز انجام داده است و به نظر مي رسد اين موسسه به زودي موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزي شود.
اين موسسه در طول ماه هاي گذشته تمامي تلاش خود را کرده است که با سياست ها و بخشنامه هاي بانک مرکزي خود را تطبيق دهد.

موسسه اعتباري افضل توس
اين موسسه که سهامداران آن بيش از 3000 نفر از خانواده هاي جانبازان و شهدا هستند توانست پس از دريافت حکم برائت سهامداران خود از دادگاه تنها مانع صدور مجوز را به بانک مرکزي ارائه کند تا در مراحل نهايي دريافت مجوز از بانک مرکزي قرار گيرد.
موسسه افضل نيز همگام با سياست هاي اعلامي بانک مرکزي با اجراي خدمات مختلف بانکي مورد نظر در خصوص سيستم هاي IT و ساير خدمات همچون نصب خودپردازها و نرم افزارهاي بانکي خود را آماده ورود به بازار پولي کشور کرده است و بر اساس اعلام مسوولين اين موسسه به زودي موفق به دريافت مجوز مي شود.

بانک مهر اقتصاد
اين بانک تمامي مراحل دريافت مجوز را در ماه هاي گذشته انجام رسانده است و بر اساس اعلام مسوولان بانک مرکزي در مراحل پاياني صدور مجوز قرار دارد، همچنين در روزهاي گذشته مسوولين اين بانک اعلام کردند که با رايزني هاي انجام گرفته مسوولان اين بانک و بانک مرکزي به طور مشخص بانک مهر اقتصاد به زودي موفق به دريافت مجوز مي شود.

با بررسي فرايند انجام گرفته از سوي بانک مرکزي مشخص است که مسوولان اين بانک تمامي تلاش خود را بر ساماندهي موسسات اعتباري به کار گرفته اند و با تعامل مناسب بين قواي سه گانه کشور به زودي شاهد پايان مشکلات اين حوزه در بازار پولي کشور خواهيم بود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =