در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر مُهری نماینده آیت‌الله سیستانی در کویت، آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام بدین شرح است:

«إنا لله وإنا إلیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف خبر درگذشت برادر مجاهد حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر مهری(قدس سره) را دریافت کردیم، فردی که تمام عمر با برکت خود را صرف خدمت به اسلام و مسلمین نمود، او که به دست استاد بزرگمان شهید صدر تربیت شد و فرزند خلف و با وفایی برای ایشان بود، قدم بر راه آن شهید عظیم الشأن گذاشت و راه ایشان را در خدمت و دلسوزی برای اسلام و امت ادامه داد، ایشان نمونه بارز یک عالم مبارز و مجاهد در تمام مراحل زندگی خود در جبهه های نبرد با دشمنان اسلام بودند چه با فکر و اندیشه و چه با قلم و منبر و محراب خود، ایشان نقش مؤثری در نشر اندیشه و فکر روشنگر اسلام و دفاع از خط اسلامی اصیل یعنی خط اهل البیت علیهم السلام داشتند و در این راه مجاهدتهایی و سختیهای زیادی متحمل شدند خصوصاً در زمان طاغوت بعث عراق که مورد تعقیب افراد مزدور بعثی بودند و همچنین متحمل زندانهای متعددی شدند که نتیجه دسیسه های آن مزدوران خبیث بود، اما هرگز از مواضع خود بازنگشت و با تأسی از استاد و مربی خود شهید صدر(قدس سره) همچنان استوار و محکم و با عزت نفس و کرامت اصل در راه مبارزه خود ثابت قدم بود تا اینکه مشیت الهی مقدر کرد که پایان زندگی مثمر او در این ماه مبارک و در راه انجام وظیفه دینی و ارشادی خود که راهنمایی و ارشاد مردم بود، پایان پذیرد.

خدای متعال ایشان را غریق رحمت کند و با اجداد طاهرینش ائمه معصومین علیهم السلام محشور نماید و در درجه شهدا و صدیقین قرار دهد (وحسن اولئک رفیقا) و به خانواده و متعلقین و برادران و فرزندان او صبر و اجر جزیل عطا نماید(إنه غفور رحیم).

سید محمود هاشمی شاهرودی

17/رمضان المبارک/1436ه»

مرحوم سیدمحمد باقر مهری همچنین نماینده مرجعیت شیعه از قم و نجف در این کشور بود که بطور مستمر با تهران و بیت مقام معظم رهبری نیز در ارتباط بود. وی همچنین دبیر کل مجمع علمای شیعه کویت نیز بود. آیت‌الله سیدمحمدباقر مهری روز گذشته در سن 67 سالگی بر اثر حمله قلبی به لقاء الله پیوست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =