رئیس سازمان صنعت یزد: صنعتگران، معدنکاران و تاجران یزدی از پاک دست ترین ها در کشور هستند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: صدور سه هزار و ۵۰۰ فقره پروانه بهره برداری در استان، اشتغال ۸۷ هزار نفر را در بخش صنعت فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدرضا علمدار یزدی با گرامیداشت روز صنعت به وضعیت استان یزد در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: صدور 378 فقره پروانه اکتشاف، 97 گواهینامه کشف و 395 فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری 91 هزار میلیارد ریال و ذخیره قطعی یک میلیارد و 343 میلیون تن موجباب اشتغال 9 هزار و 651 نفر را در این بخش فراهم کرده است.

وی افزود: رتبه نخست تنوع ماده معدنی با بیش از 50 نوع ماده معدنی مختلف، از دیگر افتخارات این استان معدنی است.

این مسئول تصریح کرد: صنعتگران، معدنکاران و تاجران یزدی که از پاک دست ترین ها در کشور هستند، همواره با ایجاد فرصت های شغلی، تولید و ایجاد ارزش افزوده موجب ارتقا و پیشرفت وضعیت استان شده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: بی شک دامنه تاثیر فعالیت بخش های صنعت و معدن تنها محدود به مسائل اقتصادی نیست چرا که باعث شده استان به لحاظ شاخص های اجتماعی نیز سرآمد باشد.

وی با اشاره به بخش تجارت افزود: در بخش تجارت، 60 درصد صادرات کاشی کشور و 70 درصد فولاد آلیاژی کل کشور که هر دو رتبه اول را دارا هستند و نیز 35 درصد صادرات محصولات (خاص) گلخانه ای کل کشور، یزد را جزء 10 استان برتر صادراتی کشور قرار داده است.

علمدار یزدی در پایان ضمن تبریک روز صنعت معدن و تجارت به تمامی فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد تا در سالجاری با همت دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و با رفع موانع پیش پای این بخش، بیش از پیش شاهد پیشرفت در استان یزد باشیم.

وی همچنین گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، برای بررسی و آسیب شناسی علمی مشکلات صنعتی، معدنی و بازرگانی استان، با تشکیل کارگروه های ویژه دانشگاهی و همکاری با برخی سازمان ها و مؤسسات پژوهشی، مبادرت به فراهم آوری مقدمات رفع مشکلات اساسی از جمله، رفع موانع تولید، توسعه صادرات غیر نفتی، رونق اقتصادی، و بهینه سازی مصرف آب نموده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =