رییس صندوق رفاه دانشجویان از بخشیده شدن جریمه وام های دانشجویی تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مشکلاتی که با سرویس مشکلات مردم این رسانه مطرح شد در حوزه وام های دانشجویی و بازپرداخت آن بود.


یکی از کاربران نوشت: «چندی پیش وامی به مبلغ 170 هزار تومان گرفتم ولی در هنگام بازپرداخت می گویند که باید 240 هزارتومان بدهم. در حالی که به ما گفته بودند این وام ها بدون بهره هستند و قرض الحسنه محسوب می شود. دلیل این تغییر چیست؟»
ذوالفقار یزدان مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این باره می گوید که وام های دانشجویی مهلتی برای بازپرداخت دارند که اگر در زمان خودشان پس داده نشوند مشمول خسارت تاخیر خواهند شد.


او می گوید: در این مورد هم حتما دانشجو خارج از تاریخ پرداخت نکرده و به او جریمه خورده است.


البته رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویانی که برای بازپرداخت مشکل دارند هم این وعده را می دهد که اگر مشکلات خاص داشته باشند بشود 100 درصد جریمه را بخشید. او در این بار می گوید: با مصوبه هیات امنا، جریمه در اختیار رییس صندوق است و اگر تشخیص داده شود که فرد مشکلات خاصی دارد که قادر نبوده در موعد مقرر وام را پس بدهد، جریمه او به طور صد درصدی بخشیده خواهد شد.


یزدان مهر ادامه می دهد: طبق تصویب هیات امنا کسانی که بین سال های 53 تا 79 وام دریافت کرده اند اگر تا پایان شهریور به پرداخت آن اقدام کنند فقط اصل بدهی را خواهند پرداخت.
معاون وزیر علوم در پایان گفت: اگر این تاریخ بگذرد، طبق مصوبه، به ازای هر سال 12 درصد جریمه از وام گیرنده اخذ خواهد شد.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیلا A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    5 0
    لطفا در مورد وام هایی که بعد از سال 79 اخذ شده هم بنویسید جریمه اونا هم بخشیده میشه؟
  • م A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    3 0
    تشکر بابت پیگیری البته مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده است که دو میلیون و چهارصد هزار تومان مطالبه کرده اند.
  • جواد A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    با سلام. بنده 195000 تومان وام داشتم و پرداخت بدهی های وام اینجانب 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی اینجانب اعمال شد. بنده در آن زمان سرباز بودم و این کار با قوانین خود صندوق رفاه که بازپرداخت باید بعد از اتمام سربازی باشد مغایر است. بنده هم به مسئولان دانشگاه و هم به صندوق رفاه تماس و ایمیل زدم اما انگار نه انگار. جریمه دیرکرد هم به بنده خورد. من حتی دفترچه اقساط رو هم نگرفتم و وام هایم را اینترنتی پرداخت می نمایم . امروز یعنی 28/12/1394 که رفتم به سایت تا وام این ماهم رو پرداخت کنم متاسفانه نمیشه قسط وام رو پرداخت کرد و سایت خراب است. بانکی نیست که بشود پرداخت کرد. احتمالا این کار رو کردند تا برای ما اقساط معوق لحاظ شود و جریمه پرداخت کنیم