رهبر انقلاب: در مسئله بورسیه ها به خیلی ها ظلم شد/راه این مسئله این نبود که روزنامه ای شود

جمعی از استادان، اعضای هیئت علمی، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور عصر امروز (شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مشروح خبر و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار فرمودند: رسیدن به رتبه‌ی بالای علمی در دنیا ناشی از شتاب بالای رشد علمی کشور بود. این شتاب امروز کم شده. امروز از رتبه‌ی شانزدهم علمی جهان تنزل نکردیم اما باید ترقی می‌کردیم. کاری کنید که شتاب رشد علمی فروکش نکند.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: دانشگاه را از حاشیه‌سازی و سیاست‌بازی دور نگه دارید. بورسیه‌ها آن‌طور که روزنامه‌ها با آن بازی کردند، نبود. اگر راست هم بود راهش این نبود که مسئله روزنامه‌ای شود. راه قانونی وجود دارد؛ خب لغو کنند. در مسئله‌ی بورسیه‌ها به خیلی‌ها ظلم شد و خلاف قانون، تدبیر و اخلاق بود.

رهبر انقلاب همجنین تصریح کردند: هدف تحریم‌ها مسئله‌ی هسته‌ای و حقوق بشر نیست. مسئله فراتر از اینهاست. آنها خود، تروریست‌پرور و ضد حقوق بشرند. مسئله این است که یک ملت و حرکت و هویتی، مبتنی بر مبادی‌ای مقابل نظام سلطه، به‌وجود آمده.‬‌

 

مشروح سخنان رهبری در این دیدار متعاقبا منتشر می شود.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432986

برچسب‌ها