رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صدور حکم مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان گفت: حکم شهردار جدید اصفهان هفته گذشته ابلاغ شده است و از فردا یکشنبه، به صورت رسمی آغار بکار می کند.

به گزارش مهر نوشت،رضا امینی  در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و عبادت این شب برتر از عبادت هزار ماه است.

وی با بیان اینکه در شب قدر مقدرات یکسال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ابراز داشت: ملائکه در این شب برزمین فرود می‌آیند نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده برایشان عرضه می‌دارند.

رئیس شورای شهر اصفهان همچنین با اشاره به پیش رو داشتن راهپیمایی روز قدس نیز بیان داشت: روز قدس روز حیات اسلام است و همین امر کافی است تا مردم شریف ،مومن و روزه‌دار اصفهان مثل همیشه با هوشیاری و انسجام در صفوف به هم فشرده در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند تا هم تقویت روحی و روانی گسترده برای مبارزان و آزادگان جهان و به ویژه مبارزان فلسطینی باشد و هم نهیبی جدی باشد بر استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی که اسلام را تهدید می‌کنند و با راه‌اندازی و حمایت از گروه‌های سلفی ، تکفیری و جنگ‌های نیابتی چهره اسلام ناب و جهان تشیع را مخدوش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ما در روز قدس با حضور يكپارچه فرياد رساى خود را در حمايت از ملت فلسطين به گوش جهانيان می رساند، افزود: از این رو از همه اقشار جامعه در شهر اصفهان برای حضور در این راهپیمایی دعوت به عمل می‌آوریم.

امینی در خصوص بزرگداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ۱۴ تیر ماه نیز بیان داشت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهاردهم تیر ماه تحت عنوان روز شهرداری و دهیاری در سالنامه رسمی کشور درج شده است که هدف از این نامگذاری آشنایی آحاد جامعه با عملکرد و خدمات شهرداری‌ها ،ارتقای منزلت خانواده بزرگ شهرداری‌ها هم افزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده مدیریت شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی در راستای آشنایی با رویکردها، ‌سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در ارتباط با مدیریت شهری و روستایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز قلم که به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است، ابراز داشت: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد که تمدن‌ها، تجربه‌های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می‌شوند و آیندگان مملو از تجربه و پر از راه حل‌ها هستند.

وی با اشاره به صدور حکم مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز گفت: حکم شهردار جدید اصفهان هفته گذشته ابلاغ شده است و وی از فردا به صورت رسمی کار خود را آغار می کند.

امینی ادامه داد: آئین تودیع و معارفه شهردار جدید اصفهان در صورت امکان پس از شب‌های قدر برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه راه اندازی نرم افزار محاسبات مالی برای صدور پروانه ساختمان باید در اولویت فعالیت‌‌های شهرداری در سال جاری قرار گیرد، ادامه داد: شهروندان در این زمینه نارضایتی‌های زیادی داشته اند که امیدواریم هر چه زودتر مرتفع شود و این سامانه در تمام مناطق شهرداری راه‌اندازی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =