نماینده گیلان در خبرگان رهبری: فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت تخصصی پیگیری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری فرهنگ را نیازمند چشم‌انداز عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند فرصت تدریجی برای اجرا در جامعه است.

آیت‌الله رضا رمضانی ، در نشست جمعی از فعالان فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه زمینه فعالیت‌های فرهنگی در استان فراهم است اظهار کرد: گیلان در بخش‌های نیروی انسانی و علمی از جمله استان‌های ممتاز در عرصه فرهنگی است. وی بر وجود پیش‌زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ تعریف برای فرهنگ بیان شده و ۱۰۰ معنای آن را استخراج کرده‌ایم. رمضانی با بیان اینکه استعمار فرانو پر از واژه‌های فرهنگی است،تصریح کرد: در استعمار فرانو جنگ نرم و ناتوی فرهنگی مطرح است و در هالیوود براساس طرح مدیریت فرهنگی در دنیای پست‌مدرن هنرنمایی می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ورود برخی از افراد بدون تخصص در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور مربوط به دولت خاصی نیست و در تمام دوره‌ها تذکر لازم داده شده است.

وی با تاکید براینکه در فعالیت‌های فرهنگی باید چشم‌انداز داشته باشیم، بیان کرد: سه موضوع مدیریت راهبردی در مورد فعالیت‌های انجام شده، فعالیت‌هایی که انجام نشده و فعالیت‌های که باید انجام شود در فرهنگ حائز اهمیت است. رمضانی، مشخص کردن ضرورت‌ها و اولویت‌ها در حوزه‌های فرهنگی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مواقع در نقل، تحلیل و تطبیق موضوع‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه فعالیت تعلیمی و تربیتی باید در حوزه فرهنگی هماهنگ باشد، یادآور شد: معلم، قبل از آن‌که معلم باشد باید شاگردی کند و این اصل تربیتی است. وی بر متصل شدن به قرآن و عترت تاکید کرد و افزود: لحظه‌ای نباید از قرآن و عترت فاصله بگیریم و اگر این اتفاق بیفتد دچار آسیب می‌شویم.

رمضانی با اشاره به ارائه طرح امام (ره) در مورد اداره جامعه توسط اسلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی برای ارائه طرح‌ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار ارائه طرح و راهکار برای مقابله با بدحجابی در جامعه شد و بیان کرد: حجاب به عنوان ضرورت باید در جامعه باشد اما راهکار اجرایی آن نیازمند تفکر است. وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند فرصت تدریجی برای اجراست، تصریح کرد: فرهنگ، نهادی است که با فطرت انسان عجین شده و ضرورت‌های آن باید مشخص شود.

رمضانی عدم تبیین فرهنگ سیاست دینی، عدم تعمق نسبت به مفاهیم دینی و عدم توجه به خواسته‌های جوانان در رده‌های مختلف را از آسیب‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: اعتمادسازی چهره به چهره با جوانان نیازمند طرح و برنامه است. رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان خواستار ترویج عرفان اسلامی در جامعه شد و خاطرنشان کرد: جذب افراد نیازمند، روش و برنامه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مواقع فعالیت‌های فرهنگی مبهم است، یادآور شد: فعالیت هیئتی دارای ویژگی‌هایی است و این موضوع به معنای آن نیست که نباید برنامه‌های تشکیلاتی داشته باشیم. رمضانی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند حوصله خواند و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت تخصصی پیگیری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر انجام فعالیت‌های فرهنگی طولانی‌ مدت در استان تاکید کرد و افزود: کمیته‌های تخصصی باید در بخش‌های مختلف فرهنگی تشکیل شود. وی با بیان اینکه چشم‌انداز فکری و برنامه‌های پنج و ۱۰ ساله فرهنگی گیلان باید مشخص شود، تصریح کرد: اگر انگیزه الهی باشد به طور قطع عنایت الهی وجود دارد. /فارس 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =