کاربران خبرآنلاین دیدگاه خود را درباره عملکرد صداوسیما را در پوشش مذاکرات هسته‌ای بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نزدیک شدن به پایان مهلت تمدید شده برای رسیدن به توافق هسته‌ای بین ایران و1+5 حساسیت‌ها را در رسانه‌ها بالا برده است. صداوسیما به عنوان رسانه‌ای فراگیر در ایران پوشش و تحلیل مذاکرات را در برنامه کاری خود قرار داده است. میزان برخورد حرفه‌ای صداوسیما در پوشش مذاکرات و همچنین تحلیل‌ها پرسشی بود که با کاربران سایت خبرآنلاین مطرح شد و نزدیک به 300 نظر قابل درج در پاسخ به این پرسش انتشار یافت.

غیر از کامنت‌هایی که در کلماتی کوتاه عملکرد تلویزیون را در پوشش مذاکرات هسته‌ای «کاملا مغرضانه»، «غیرعادلانه» و «از سر کینه» ارزیابی کرده بودند، برخی نیز نظرات خود را مفصل‌تر توضیح داده بودند.

کاربری با عنوان رضا  در این مورد نوشت: «فقط می‌تونم بگم برای صداوسیما متاسفم. به همون اندازه که علیه دشمنان بغض داره با تیم هسته‌ای هم بغض داره.»

کاربر بی‌نامی نیز نظر خود را چنین طرح کرد: «قول می‌دم اینقدر رادیو تلویزیون اسراییل با مذاکرات مخالف نیست و اینقدر دولت ما را نمی‌کوبونه.»

کاربر بی‌نام دیگری برخلاف دو نظر قبلی معتقد است صداوسیما در پوشش مذاکرات هسته‌ای به خوبی عمل کرده است: «سوال بی‌ربطی بود سیما عدالت را رعایت می‌کند و کلا هر حرکت مثبتی را ضایع می‌کند حالا می‌خواد تیم هسته‌ای باشه محیط زیست باشه یا بهداشت و درمان.»

کاربری با عنوان «محسن» نیز معتقد است زمان به درستی قضاوت خواهد کرد: «زمان عادلانه قضاوت خواهد کرد. شاید درآینده عده‌ای بگویند که کار صدا وسیما درست بوده و یا درست نبوده فقط باید کمی صبر کرد.»

کاربر بی‌نامی معترض به شیوه پوشش‌دهی مذاکرات هسته‌ای نوشت: «چرا كسي چيزي به صدا سيما نميگه؟؟؟؟ يعني اين شبكه خبر دقيقا نصف برنامه‌هاش رو به كوبيدن تيم هسته‌اي اختصاص داده.......خدا ازتون نميگذره......»

امیر هم نظر خود را این‌طور بیان کرد: «آنقدر سیاست صدا و سیما تابلو و بچه گانه هست که حتی جرات ندارد طی یک مناظره تلویزیونی موافقت یا مخالفت مردم با این موضوع رو از طریق پیامک برآورد کند.»

حامد با اشاره به فردی که اکنون مسئولیت معاونت خبر سیما را برعهده دارد، نوشت: «نگاه صدا و سیما این روزا مثل روال قبل بیرحمانه است آخه. آقای جبلی معاون رسانه ای سعید جلیلی، معاونت خبر صدا و سیماست. دریابیم اوضاع را.»

کاربر بی‌نامی نوشت: «رفتارشان شرم آور و سرشار از بخل و کینه و حسد است و از الان کاری میکنند که کام ملت از این توافق احتمالی شیرین نشود.»

محمد موضوع را از منظری دیگر نگاه کرده، اینکه صداوسیما سوی دیگر مذاکرات وضعیت کشور بعد از توافق و رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهد: «در میان بیشمار تحلیل های تلویزیون از مذاکرات و نتیجه ان یک بار حتی یک گزارش هم از پول های بلوکه شده که ازاد خواهند شد و یا ازاد شده نگفته و هرشب همه ی اخبار ها یک گزارش پخش می کنند که میگه چمیدونم 1000 تا سانتریفیوژ میشه یه ابشار ما حد اقل فلان ابشار ولی اونا میگن نه فلان معاون فلان سناتور گفته هر چی پیچ مهره فلانه جمع کن بابا مگه رو پیشونی ما نوشته ابله که انتظار داری ما باور کنیم اینا می خوان حمایت کنن.»

کاربری با نام صادقی نوشت: «طوری درباره روحانی و تیم مذاکره حرف میزنه صدا سیما انگار درباره دشمن خونی شان صحبت میکنه . البته عجیب هم نیست،  روحانی رییس جمهور مملکت هشت سال تو همین رسانه ممنوع التصویر بوده . مسااه بعدی شبکه افق و گروه رسانه ایی اوج هست که وابسته به پایداری های تندرو است و امکانات زیاد به راحتی وزرا و رییس دولت رو تخریب میکنه با مستندایی مثل، لبخند گرگ، چه صبری داره این دولت واقعا .»

کاربری با عنوان رضا هم نظر خود را این‌طور مطرح کرد: «اگر آدم نداند گمان می کند که چنین برنامه هایی در کشورهای معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران تهیه و پخش می شود. در شرایطی که بالاترین مقام نظام و همه ارکان آن از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند و آنها را امین کشور می دانند و در شرایطی دشواری که سربازان و سرداران دیپلماسی در فکر فتح قدم به قدم خاکریزهای دشمن در سطح بین المللی هستند عده ای در توهم تخریب رقیبان انتخاباتی خود به روشهای غیر اخلاقی و با هزینه بی اعتبار کردن گسترده ترین رسانه ملی و از جیب بیت المال هستند . به خدا قسم در هیچ کجای دنیا با چنین پدیده ضد ملی برخورد نخواهید کرد.»

کاربر بی‌نامی که معتقد است صداوسیما به خوبی به مخاطبان آگاهی می‌دهد، نوشت: «صدا و سیما خیلی خوب به مردم آگاهی می‌دهد و هشدارهای لازم را از طرف مردم به تیم مذاکره کنند منعکس می‌کند که به مردم ما به هر قیمتی توافق را نمی‌خواهند.»

محسن که مدافع عملکرد صداوسیماست،‌ نوشت: «چیه خب؟ به به و چه چه میکرد که تا حالا تمام کشور رو فروخته بودند.»

حسن که نظرش به محسن نزدیک است،‌ نوشت: «به نظرم خیلی درست و منطقی صدا وسیما داره مذاکرات را بیان میکنه در واقع هر ان چیزی که اتفاق میافته. اما بعضی ها چون با نظر شخصیشون مخالفه به صدا و سیما انتقاد میکنن. هر چند به نظرم صدا و سیما میتونه بهتر چهره وقیح و کار شکن آمریکا رو نشون بده.»

کاربری به نام جواد هم دیدگاه خود را این‌طور بیان کرد: «با سلام کجای این برنامه ها تخریب مذاکره کننده های داخلی هست. این برنامه با مستندات کاملا واضح قصد بصیرت و شناخت نسبت به طرف مقابل است تا اینکه روزی تبدیل به عراق کنونی نشویم . التماس دعا.»

صادق تاری دیدگاهی متفاوت از سه کاربر قبلی دارد و او نوشت: «خجالت نمی کشه صداوسیما؟ رهبری فرمودند به این تیم مذاکره کننده غیور اعتماد دارند. برخورد صداوسینا رو ببینید چه جوریه؟»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    4 0
    صد در صد مغرضانه است
  • بی نام US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    دیگه دوران حکومت صداوسیمابرذهن وروح مردم ایران سپری شده هر چی دلش میخوادمغرضانه قضاوت کنه
  • کاظم IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    39 3
    دوست عزیز صداوسیما باج میخواد از دولت یادتون نیست تودولت گزشته وسط تهران بهترین زمین راواگیرکرد
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    65 4
    سالهاست صدا وسیما از مردم فاصله گرفته و دربست در اختیار گروهی اندک است.
  • سید قاسم A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    50 4
    صددرصد مغرضانه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    34 6
    مخصوصا برنامه ثریا ، در سیاه نمایی ید طولایی داره
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    46 4
    مغرضانه بودن برنامه های صدا وسیما کاملا واضح و حتی بچه گانه است، متلسفانه مدتهاست صدا و سیمای ما ملی نیست و جناحی است
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    19 2
    تو ایران هم مانند برخی از کشور ها چه در گذشته و چه امروزه گروهی که اقلیت جامعه را تشکیل میدهند سعی می کنند که به جامعه تلقین شود که افکار عمومی به نفع حزب حاکم جلو می رود . به نقل از خود روزنامه کیهان این کارها در مجموع باعث می شود که خنثی به مثبت تبدیل شده و منفی چون خود را در اقلیت میبیند به خنثی تبدیل میشود و همه فکر می کنند که در نهایت یک ناجی باید از راه رسیده و به همه چی پایان دهد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    30 2
    صدا و سیما از مغرض هم مغرض تر است.
  • امیر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    7 43
    فقط نظرسنجی دانشگاه تهران که گفته ۹۵درصد مردم انرژی هسته ای می خوان که اخبار پخش کرد جالب بود
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      35 2
      اتفاقا اين نظر سنجي درسته.. ولي اين فقط يك نكته از نظر سنجيه.. همان حرفي كه روحاني زد موقع انتخابات: سانترفيوژ بايد بچرخد ولي: زندگي مردم هم بايد بچرخد
  • مجید IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    7 66
    با سلام به نظر می رسد که با پوشش درست اخبار هسته ای توسط صدا و سیما و بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب باعث عقب نشینی هر چند ناچیز طرف های مذاکره با ایران شده است و تیم مذاکره کننده ما اگر از این ظرفیت منتقدان به درستی استفاده می کرد می توانست امتیازات بیشتری هم از غربی ها بگیرد به امید موفقیت ایرانی و ایرانی ها
    • بی نام یا با نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 2
      اشتباهی منفی دادم لطفا اسم مرا از لیست سیاه منفی دهندگان حذف کنید نمیخواهم شریک جرم و جنایت آمریکایی ها و طرفدار آمریکایی ها باشم مرگ بر آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررد با آمریکا
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    19 3
    کاملن مغرضانست
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 1
    من در فکر بعد از توافقم که صدا و سیما چه صوت و تصویری خواهد داشت ؟
  • حامد IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 1
    کاملا مشخصه که در این برهه حساس مذاکرات، غرض ورزانه گام برداشتن صدا وسیما در مورد مذاکرات هسته ای به گروه خاصی مربوط میشه
  • الهه A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    یعنی آدم فقط متأسف میشه. اگه فیلتر شکن نداشته باشی عمرا بتونی خبر دقیق و درست حسابی والبته داغ پیدا کنی. متأسفم.همین الان اخبار همه مال حداقل یکی دو روز قبله.تازه این وضع سایتهای خبریه.وااااای به حال رادیو و تلویزیون.