ایلنا نوشت:

انتشار خبری مبنی بر دستور مدیران سازمان صداوسیما به تهیه‌کنندگان برنامه‌های مذهبی رادیو و تلویزیون و نیز بخش‌های خبری مبنی بر چشم‌پوشی از برنامه‌سازی درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) موجی از تعجب و شگفتی در میان افکار عمومی حاکم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز یکشنبه(7 تیرماه) در مراسم گشایش کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی در تکریم امام حسن مجتبی(ع)، در سخنانی که به نظر می‌رسید به مراحل پایانی گفتگوهای هسته‌ای ایران با 5+1 ارتباط دارد؛ گفت: «مدارا کردن و سخن گفتن با لحنی ملایم به آن معنا نیست که حقی زیر پا گذاشته می‌شود». سکوت در برخی موارد به آن معنا نیست که فردی در برابر راه ناحق تسلیم شده باشد.

او افزود: زیباترین تعبیر درباره صلح امام حسن (ع) بوسیله مقام معظم رهبری مطرح شده است و ایشان صلح امام(ع) را شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ نامیده‌اند. رهبری چند سال قبل از پیروزی انقلاب کتاب صلح امام حسن(ع) نوشته شیخ رازی آل‌یاسین را ترجمه کردند و در آنجا تعبیر شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ را برای صلح امام حسن(ع) به کار بردند.

دکتر روحانی تصریح کرد: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن (ع) این شجاعت و قهرمانی را برگزید.

تحلیلگران؛ اقدام مدیران سازمان صداوسیما را واکنشی به گفته‌های رئیس‌جمهور می‌دانند و این درحالی است که دکتر روحانی در صحبت‌های خود به کتاب«صلح الحسن (ع)» نوشته شیخ راضی آل یاسین با ترجمه رهبر معظم انقلاب اشاره کرده است.

روزنامه وطن امروز نیز در مطلب امروز(13 تیرماه) باعنوان "توافق بد در وین می‌ماند" بار دیگر برخلاف تاکیدات مقام‌های ارشد نظام؛ با پافشاری و ایجاد شائبه درباره محتوای مذاکرات نوشت: "ادبیات مقام‌های دولتی بویژه شخص رئیس‌جمهور در یک ماه گذشته مملو از کدهایی بوده است که هدف از آنها ایجاد نوعی توجیه ایدئولوژیک برای توافقی است که ظاهرا خود می‌دانند یارای دفاع از محتوای آن را ندارند و نخواهند داشت. به راستی اگر یک توافق خوب در کار است، چه نیازی است که ماجرای صلح امام مجتبی (ع) به میان کشیده شود؟" حال این سوال پیش می‌آید که انتشار چنین مطلبی در رسانه‌های اصلاح‌طلب چه پیامدهایی برای این رسانه‌ها می‌توانست همراه داشته باشد؟

بر همین اساس انتشار متن صوتی سخنرانی مقام معظم رهبری درباره صلح امام حسن (ع) و متن کامل کتاب با ترجمه ایشان ضروری به‌نظر می‌آید.

 

 

 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432922

برچسب‌ها