ایرنا نوشت:

وزارت کشور کویت در ارتباط با انفجار مسجد الامام صادق (ع) این کشور در جمعه هفته گذشته شماری از مفتی ها و شخصیت های وهابی - تکفیری سعودی را به عنوان همراهان و حامیان گروهک تروریستی داعش در کویت معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه کویتی النهار، وزارت کشور کویت اسم و عکس شماری از مفتی ها و شخصیت های سعودی را در تلفن های همراه اعضای باند تروریستی دستگیر شده در این کشور یافته است.
وزارت کشور کویت در یک تحول امنیتی سریع، ظرف 48 ساعت گذشته در حدود 25 نفر از حامیان گروهک تروریستی داعش را در این کشور بازداشت کرد.
یک مقام کویتی در گفت وگو با النهار خاطرنشان کرد: وزارت کشور کویت فهرست بلندبالایی از شخصیت هایی که دارای اندیشه های تندرو بوده و حامی گروهک های تروریستی بشمار می روند، تهیه کرده است.
مقام مزبور گفت: در ارتباط با شخصیت های سعودی طرفدار تروریسم، وزارت کشور کویت جهت هماهنگی و اتخاذ اقدامات لازم با وزارت کشور عربستان تماس برقرار کرده است.
وی توضیح داد: 'جراح نمر' یکی از افراد متهم بازداشت شده در کویت در بازجویی اعتراف کرده که اموالی از خارج و داخل از سوی مفتی های تندرو برای گسترش اندیشه داعش در سخنرانی های دینی خود برای کودکان و نوجوانان در مساجد و همچنین انجام سفرهای زمینی و دریایی و تحریک جوانان اهل تسنن به در پیش گرفتن رویه تندروی و پیوستن به گروهک تروریستی داعش و نبرد در کنار داعشی ها دریافت کرده است.
وی افزود: جراح نمر با مفتی های دینی عربستان روابط محکم و گسترده ای دارد.
بر اساس این گزارش، پنج تن از افراد باند تروریستی بازداشت شده دیروز تحویل دادستانی کل کویت شدند که عبارتند از: فهد و محمد شخیر، جراح نمر، عبدالرحمن صباح و برادر جراح نمر.
جمعه گذشته یک تروریست انتحاری سعودی با انفجار بمب همراه خود نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع) کویت را هدف قرار داد که در اثر آن 27 نفر شهید و 227 نفر نیز زخمی شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    34 1
    این است جواب به کفار داعشی: "نماز جمعه مشترک توسط شیعیان و اهل تسنن با حضور امیر کویت" انشاءالله که فرزانگان و امرای امت محمدی لزوم وحدت را بیشتر احساس کنند.