منتقدان باعث شدند دست تیم مذاکره کننده بازشود، باید استغفار کنند

خانه ملت نوشت:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به انتقادهای برخی گروه های داخلی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: کسانی که باب انتقاد از تیم مذاکره کننده را با وجود حمایت های رهبری شروع کردند، بعضا از دایره انصاف خارج شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: آنها به جای کمک به مذاکره کنندگان ایران با گروه 5+1، به شدت حمله کردند و در انتقاد به آنها از دایره انصاف خارج شدند.

وی با بیان اینکه انتقاد داخلی تا جایی پیش رفت که تیم مذاکره کننده مجبور شد برای دفاع ، خیلی از تاکتیک های خود را لو بدهد، اظهار داشت: یکی از منابع جاسوسی طرف مذاکره ما ،دفاعیات تیم مذاکره کننده در داخل کشوربود. منتقدین تندرو اسباب لو رفتن تاکتیک ها و روش های تیم مذاکره را فراهم کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی گفت: انتقاد تندروها باعث شد تیم مذاکره کننده برای تلطیف فضا و قوت قلب دادن به مردم، مصاحبه هایی داشته باشد و در همین گفت و گو مشت ایران برای گروه 5+1 باز شد.

این نماینده تاکید کرد: تا جایی توضیحات تیم مذاکره کننده و مطلعان از مذاکرات پیش رفت که چیز محرمانه از تیم ما برای غرب باقی نماند.

وی با انتقاد از رویه پیش آمده در کشور عنوان کرد: این در حالی است که باید ازتیم مذاکره کننده حمایت می کردیم. کار ظریف و تیم او بسیار بزرگ است. با وجود اینکه برخی انتقادها دلسوزانه بود اما آغشته شدن انتقا با نگاه سیاسی و جناحی باعث تخریب تیم ایران در مذاکرات هسته ای شد.

جعفرزاده با گله از اعمال نگاه سیاسی، جناحی و گروه به مذاکرات هسته ای گفت: برای مخالفان فرقی نمی کند ظریف موفق شود یا مذاکرات به شکست منتهی شود، آنها دست از حمله به تیم مذاکره کننده بر نمی دارند. تندرو از اول این روش را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: آنها چون دولت های قبل موفق نشدند در این زمینه گامی بردارند، نمی توانند بپذیرند دولت های دیگر در این رابطه موفق شوند. در صورتی که این نگاه و رفتار سیاسی در مذاکرات هسته ای ضد منافع ملی و منویات رهبری است.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد که عملکرد تیم ظریف را مثبت ارزیابی می کند و ادامه داد: حداقل دستاورد مذاکرات اثبات حقانیت هسته ای ایران به جهانیان بود. امروز کمتر کسی وجود دارد که با قاطعات بگوید سلاح هسته ای ندارد اما ایران و ظریف چنین کاری کرد.

به گفته این نماینده ما بر اساس فتوای رهبر فرزانه و علمای دینمان سلاح هسته ای را نمی خواهیم نه به دلیل خوف و تهدید جامعه جهانی.

جعفرزاده اظهار داشت: با این حال برخی در داخل بدون توجه به تلاش ها و دستاوردهای مذاکرات، به دنبال تضعیف تیم هسته‌ای ایران هستند. این در حالی است که هیچ کشوری، تیم خود را این اندازه که ما اذیت و تخریب کردیم نمی کند.

وی عنوان کرد: امروز همه انگلیسی شان خوب شده است و هر روز ترجمه ای از فکت شیت منتشر می کنند. مشخص نیست چرا این اندازه می خواهند تیم خودی را اذیت و آزار کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به انتقادهای اخیر دکتر لاریجانی از منتقدان مذاکرات هسته ای گفت: انتقادها لاریجانی درست و به موقع بود و افرادی که در کشور به این شدت به تیم مذاکره کننده حمله می کنند و ازلفظ خائن استفاده می کنند باید استغفار کنند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =