تسنیم نوشت:

استاندار صلاح الدین در تشریح آخرین وضعیت جبهه‌ها در این استان گفت بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم نیروهای مردمی و ارتش عراق در همه جبهه‌ها در حال پیشروی هستند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، رائد الجبوری استاندار صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی موفق به بیرون راندن داعش از بیشتر بخش‌های بیجی در 190 کیلومتری شمال بغداد شدند و امیدواریم که نیروهای عراقی به زودی آنها را از پالایشگاه بیجی یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفتی بیرون کنند.

وی افزود: نیروهای عراقی در حال پیشروی در اطراف بیجی و داعشی‌ها در حال فرار به سوی الشرقاط و شهر موصل هستند و بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم و بر اساس گزارش‌های فرماندهان نظامی در همه جبهه ها شاهد پیشروی هستیم.

الجبوری بیان کرد: با وجود اینکه برخی از تروریست های در شمال شرقی و شمال غربی بیجی هستند و می‌کوشند یورش‌هایی از سمت روستای الصینیه در پنج کیلومتری غرب بیجی انجام دهند؛ اما می توانیم بگوییم نود درصد از بیجی آزاد شده است و آزاد سازی بقیه مناطق طی ساعات آینده انجام می‌شود. داعش همچنان بر بخش هایی از پالایشگاه بیجی مسلط است اما بخش مهم این پالایشگا در اختیار نیروهای عراقی است و پس از نابودی هسته های پراکنده داعش به زودی پالایشگاه بیجی را از داعش آزاد خواهیم کرد.

وی افزود: مناطقی در استان صلاح الدین که هنوز آزاد نشده است ناحیه الصینیه است که از مهمترین مناطق برای تروریست هاست؛ زیرا در غرب بیجی و منتهی به موصل، الانبار و سوریه است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه تل ابو جراد در غرب بیجی و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای مردمی و پلیس خبر داد.

تلاش برای ترمیم خطوط لوله نفتی صلاح الدین

مهدی تقی عضو شورای استان صلاح الدین بیان کرد: دولت به همراه وزارت نفت عراق در حال بازسازی خطوط لوله نفتی است که از سوی داعش در استان صلاح الدین آسیب دیده است. قرار است برآوردی از آسیب‌های وارده شده در منطقه الاسحاقی وجنوب سامراء و نیز خط لوله‌های نفتی از پالایشگاه بیجی به عمل آید. یک مسئول امنیتی در استان صلاح الدین نیز از تسلط نیروهای عراقی بر خطوط لوله اصلی نفت از بغداد به بیجی و به اراضی ترکیه خبر داد.

ماجرای درخواست آمریکایی‌ها از گردان های حزب الله


جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله بیان کرد: نظامیان آمریکایی در پایگاه الحبانیه در شرق الرمادی چند هفته قبل از طریق واسطه هایی از بغداد و دیگران از استان الانبار خواستار رایزنی هایی با ما شده‌اند که ما از طریق همین واسطه ها به آنها اعلام کردیم که گفتگویی با آمریکایی ها نمی‌کنیم و زبان گفتگو با آمریکایی‌ها زبان گلوله است. آنها مجددا خواستار دیدار با فرماندهان گردان های حزب الله شدند که اگر این درخواست های تکرار شود ما علل درخواست آنها را بیان می‌کنیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان از خراسان شمالی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    15 6
    ...اگر این درخواست های تکرار شود ما علل درخواست آنها را بیان می‌کنیم... خوب الان بیان کنید شما هم بگم بگم یاد گرفتید
    • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      7 7
      آمریکاییها تا حالا هیچ خیری به نیروهای شیعه عراق نرسوندن و فقط از ارتش ترسوی عراق و کردهای تجزیه طلب حمایت میکننالبته منظور بنده کردهای عراقه
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    28 1
    روزی ده بار می نویسید بیجی آزاد شد و دوباره روز از نو روزی از نو
  • ساسان IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    1 2
    آقا بی نام این قدر مهر تجزیه طلب را به کوردها نزنید شما حاضری با کشوری زندگی کنید که مردمش را شیمیایی کرد ندو هزاران زن و بچه بی گناه را قتل عام کردند اگر خون پاک آریایی در رگ شما جریان دارد هرگز بخود اجازه نمی دهید مردم کورد را که عمو زاده پارسها هستنند در زیر یوغ وحشیها و بیگانگان باشند .