سریال جدید حسن فتحی با عنوان «شهرزاد» که در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه «شهرزاد» شب گذشته دوازدهم تیر ماه با حضور عوامل اصلی آن، تعدادی از خبرنگاران و همچنین جمعی از مخاطبان در شهرک سینمایی غزالی که محل فیلمبرداری پروژه در این روزهاست رونمایی شد و پس از آن مدعوین به صرف افطار پذیرایی شدند. علی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه عليدوستى، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، امیرحسین رستمی و مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، رامین ناصر نصیر، گلاره عباسی و ... از جمله چهره هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم ساعت 20 ، با اجرای شهرام شکیبا شروع شد. او ضمن خوشامدگویی به حضار، صحبت های خود را با تأکید بر اینکه «شهرزاد» اولین مجموعه بزرگ تاریخی است که در شبکه نمایش خانگی تولید می شود، آغاز کرد و خاطرنشان ساخت که تهیه آن به طور کامل بر عهده بخش خصوصی است.

شکیبا همچنین با اعلام این نکته که پخش «شهرزاد» پس از فیلمبرداری کامل آن انجام می شود گفت: «این مجموعه خیال مخاطب را از این نظر که پایان بندی درستی برای آن در نظر گرفته اند راحت می کند و او می تواند آن را از ابتدا تا انتها تماشا کند، بدون اینکه در مورد با خبر شدن از آخر داستان، نگرانی داشته باشد.  این گفته او پیرو اتفاقی مطرح شد که در چند سال اخیر در شبکه نمایش خانگی رخ داد و در مواردی، به دلایل مختلف، پیش آمد که قسمت های پایانی برخی از مجموعه های نمایشی ساخته نشد و مخاطبی که آن را دنبال کرده بود سردرگم ماند و البته اعتمادش نیز سلب شد.» شکیبا با اشاره به سابقه خوب حسن فتحی در ساخت سریال و اینکه او جمعی از بازیگران متعلق به نسل های گوناگون بازیگری را برای کار خود دعوت کرده، ابراز امیدواری کرد که با تماشای «شهرزاد» این اعتماد از دست رفته به مخاطب شبکه نمایش خانگی بازگردد.

در این مراسم، آنونس اصلی سریال «شهرزاد» برای اولین بار پخش شد.


ترانه علیدوستی

حسن فتحی: سریالی شایسته تماشاگر ایرانی آماده می‌کنیم

حسن فتحی اولین کسی بود که سخنرانی کوتاه خود را آغاز کرد. او پس از سلام و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: «پنج شش سالی است که با رسانه جدیدی به نام شبکه نمایش خانگی مواجه شده ایم و انصافا در این مدت کارنامه بدی را هم از آن شاهد نبوده ایم و سریال های متعددی با کیفیت های مختلف به مخاطب عرضه شده است. ما برای ساخت «شهرزاد» به عنوان یک اثر تاریخی، از دو سال قبل، تحقیقات و مطالعه را شروع کردیم و بعد وارد مرحله نگارش شدیم که با همراهی خوب نغمه ثمینی انجام شد. فیلمبرداری این اثر از هفت ماه قبل آغاز شده و تقریبا تا دو ماه دیگر هم ادامه خواهد داشت. من از همه همکارانم که در این مدت گروه را همراهی کرده اند متشکرم. تلاش همه آناندر بخش های مختلف بازیگری، فیلمبرداری، صدا، تدوین، تدارکات و ... انگیزه بالاتر مرا برای کار شکل می داد. واقعیت این است که ساخت سریال تاریخی کار ساده ای نیست و برای داشتن یک مجموعه خوب باید چند سال زمان صرف کرد. ما برای تولید یک اثر در خور شأن مخاطب و قابل اعتنا همه توان خود را گذاشتیم، زیرا می دانستیم ذائقه مخاطب بالا رفته است. من تولید این مجموعه را مرهون زحمت تک تک عوامل عنوان می کنم.»

فتحی همچنین با اشاره به نام تهيه‌كننده و سرمایه‌گذاران این سریال اضافه کرد: «از سیدمحمد امامی و سیدهادی رضوی به طور ویژه متشکرم. برای اولین بار، فعالان بخش خصوصی سینما به شبکه نمایش خانگی وارد شده اند تا یک سریال تاریخی را در این حیطه به تولید برسانند و ما این شروع را به فال نیک می گیریم و امیدواریم خروجی ما برای مردم رضایت بخش باشد. ما از هفت ماه قبل تلاش کرده ایم یک سریال خوب را با بهره گیری از فیلمنامه خوب، بازی های خوب، کیفیت خوب و همچنین در ابعاد فنی خوب برای تماشاگر شایسته ایرانی آماده کنیم.»

در بخش دیگری از مراسم شکیبا اعلام کرد: «سفیر ویتنام نیز در جمع ما حضور دارند و از من خواسته اند به زبان انگلیسی حضور ایشان را مغتنم بشمارم اما من بلد نیستم! پس از آن، وی حضار را به تماشای کلیپی دعوت کرد که همه بازیگران نظر خود را درباره «شهرزاد» به دوربین گفته بودند.»

در این کلیپ کوتاه ترانه علیدوستی بازیگر نقش «شهرزاد» گفت: «شهرزاد یک زن متفاوت است و این تفاوت چیزی است که ما بازیگران همیشه منتظر آن هستیم، برای همین آن را بازی کردم. »

شهاب حسینی نیز با تعریف از قصه خوب سریال تأکید کرد این فیلمنامه می توانست یک کتاب یا رمان بسیار جذاب و خواندنی باشد، کما اینکه فتحی نیز ابتدا نسخه رمان این فیلمنامه را برای چاپ حاضر کرده بود و بعد تصمیم به پرداخت آن در قالب یک سریال گرفت.

پس از پخش کلیپ، بازیگران مجموعه شامل علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، امیرحسین رستمی و مهدی سلطانی روی سن حاضر شدند تا با مردم صحبت کنند. ترانه علیدوستی نیز با کمی تأخیر روی سن آمد و در مورد کار خود صحبت کرد.

علی نصیریان: «شهرزاد» براساس مستندات ساخته شده است

نصیریان با قرارگرفتن در پشت میکروفون ابتدا یاد علی حاتمی را گرامی داشت و گفت : «این جا (شهرک سینمایی غزالی) که حال و هوای لاله زار را دارد، مرا به یاد کسی می اندازد که بنیان گذاراینجا بود. خوب است در این جمعه ماه مبارک رمضان، یاد و خاطره او را گرامی بداریم و فاتحه ای برایش بفرستیم.»

او در ادامه اضافه کرد: «برای ما بازیگران در مواجهه با هر فیلمنامه چند معیار از اهمیت بالایی برخوردار است. فیلمنامه، خود نقش و کارگردانی که هدایت اثر را بر عهده دارد. فیلمنامه «شهرزاد» برای من بسیار جذاب بود و بستر تاریخی آن را بسیار دوست داشتم. وقتی کودتای 28 مرداد اتفاق افتاد من یک نوجوان بودم و یادم هست که شعارها تا ساعت 11 صبح «یا مرگ یا مصدق» بود و از این ساعت به بعد تبدیل شد به «جاوید شاه»! قتل عام مردم مبارزه را متوقف کرده بود. در این فیلمنامه آن واقعه تاریخی به نوعی با داستان زندگی یک خانواده گره خورده و همین ویژگی بر جذابیت های آن افزوده است.»

نصیریان همچنین گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم یک طراحی دیگری برای نقشم به ذهنم آمد اما وقتی آن را با آقای فتحی در میان گذاشتم دیدم در صورت اعمال تغییرات آهنگ داستان به هم می ریزد، بنابراین دقیقا همان چیزی را بازی کردم که در متن نوشته شده بود. حسن فتحی نیز کسی است که قبلا با او کار کرده بودم و به توانایی اش آشنا بودم و جای سوالی برایم باقی نمانده بود. ابتدا فکر می کردم کار ما سه چهار ماه طول می کشد اما الان هم ناراضی نیستم و با حالی خوب تا پایان کار گروه را همراهی خواهم کرد، زیرا کست خیلی خوبی دور هم جمع شده‌اند که حاصل کار آنان می تواند رقیب خوبی برای سریال های شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.»

این بازیگر قدیمی با اشاره دوباره به فیلمنامه «شهرزاد» آن را دارای قدرت درام نمایشی بالا و ساختار درست توصیف کرد و گفت: «این سریال بر اساس مستندات ساخته شده اما داستان آن تمام ویژگی های یک اثر جذاب نمایشی را داراست. مخاطب می تواند با تماشای این سریال گوشه ای از پشت صحنه واقعه 28 مرداد را تماشا کند. این کست پر و پیمان، کار خودش را کرده و من افتخار می کنم که در کنار این جوانان هستم. این بازیگران، سرمایه های این سینما هستند که می توانند جایگزین شایسته ای برای ما باشند.»

علی نصیریان در پایان گفت: «هنر ما علاوه بر حمایت مادی به حمایت های معنوی نیز احتیاج دارد و من از ورود سرمایه گذاران این پروژه به شبکه نمایش خانگی استقبال می کنم و مطمئنم «شهرزاد» در مرحله فروش هم بسیار موفق خواهد بود.»

مهدی سلطانی بازیگر دیگری بود که با مردم صحبت کرد. او گفت: «از اینکه در این اثر هنری بازی می کنم، خوشحالم. یک مجموعه موفق نمایشی باید بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و روی آنان تأثیر بگذارد و «شهرزاد» این ویژگی ها را داراست. من در این سریال در کنار بهترین ها از هر حرفه بودم و مطمئنم این سریال بهترین پروژه ای می شود که تا امروز در شبکه نمایش خانگی به تولید رسیده است و می تواند با همه مخاطبان در هر گروه سنی که هستند ارتباط برقرار کند.»

امیرحسین رستمی نیز گفت: «آنچه را که لازم بود استاد نصیریان و آنچه را که کافی بود استاد سلطانی به زبان آوردند. من تنها از همه همکارانم به خاطر زحمتی که کشیدند تشکر می کنم.»


شهاب حسینی

شهاب حسینی: این سریال به شان مخاطب احترام می‌گذارد

شهاب حسینی یکی دیگر از بازیگرانی بود که به صحبت با مردم پرداخت. وی بعد از خیر مقدم به حاضران، از همه بازیگران دیگری که در پروژه حضور دارند و روی سن نیامده اند تشکر کرد. کسانی مثل سهیلا رضوی، غزل شاکری، گلاره عباسی، رامین ناصر نصیر و ... و همچنین فیلمبرداران و دیگر عوامل.

حسینی همچنین گفت: «سریال «شهرزاد» در صدد است به شأن و منزلت مخاطب احترام بگذارد. شبکه نمایش خانگی نیز این پتانسیل را دارد که در خدمت فرهنگسازی برای کشور باشد. اقتباس از روی آثار ادبی اتفاق خوبی است که با «شهرزاد» صورت گرفته است. این فیلمنامه در ابتدا رمانی بوده که به قلم حسن فتحی به نگارش در آمده و بعد او تصمیم گرفته آن را به جلوی دوربین بیاورد، زیرا درام بسیار قدرتمندی داشته است. من از اینکه در این سریال زیر سایه علی نصیریان بودم خوشحالم. »

پریناز ایزدیار یکی دیگر از بازیگران «شهرزاد» نیز توضیح داد: «بلد نیستم سخنرانی کنم و تنها عنوان می کنم که این روزها در حال درس پس دادن و یاد گرفتن از بزرگان هستم. من همیشه منتظر به دست آوردن چنین فرصتی بودم و حالا از اینکه در چنین موقعیتی قرار گرفته ام خوشحالم. از حسن فتحی متشکرم که یک بار دیگر از من برای کار دعوت کرد.»

مصطفی زمانی: من تجربه بازی در یک سریال موفق را داشته‌ام

مصطفی زمانی نیز گفت: «من در کارنامه ام تجربه بازی در یک سریال موفق را داشتم و می خواستم این اتفاق را باز هم تکرار کنم. آقای فتحی به قدری برای کار خودش عشق دارد که هر بازیگری را برای همراهی مجاب می کند. او آبروی خود را برای سریالش خرج می کند.»

او همچنین برای تشکر از سرمایه‌گذاران پروژه اضافه کرد: «در شرایطی که می‌توان با صرف کردن سرمایه در امری مثل ساختمان سازی پول بسیاری به دست آورد، سرمایه گذارانی همت کرده اند و بودجه خود را به شبکه نمایش خانگی آورده اند تا چیزی بگویند که مردم را به تفکر وا دارد. این موضوع شایسته تشکر و قدردانی است.»

پیش‌بینی استقبال از سریال‌های ترکی را کرده بودیم

تهيه كننده و سرمایه گذاران «شهرزاد» از دیگر کسانی بودند که به صحبت با مردم پرداختند. سید هادی رضوی  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان یاد آورد شد: «این روزها در مرحله عبودیت ماه مبارک رمضان هستیم و از نگاه ما، این عبودیت به معنای عرض ارادت به مردم نیز هست، عرض ارادتی که با فراهم آوردن رضایت آنان کسب می شود و ما در این راستا قدم برداشته ایم.  جای یک پروژه فاخر خالی بود و حالا از اینکه هنرمندانی به ما اعتماد کرده اند تا چنین مجموعه ای ساخته شود خوشحالم و از آنان متشکرم. امیدوارم پس از این، سرمایه گذاران تازه ای تشویق شوند که در چنین بسترهایی گام بردارند. ما امیدواریم روزی برسد که مردم به جای اینکه برای دیدن سریال هایی مثل «فاطما گل» و ... اشتیاق داشته باشند، برای دیدن «شهرزاد» ذوق زده باشند. »

سید محمد امامی یکی دیگر از تهيه كنندگان و سرمایه گذاران اثر نیز با قرار گرفتن در پشت جایگاه، بیان داشت: «شرکت تصویرگستر پاسارگاد همواره به تولید محتوا اندیشیده و اولین گام ها را نیز با «شاهگوش» برداشت. پس از آن تجربه بود که ما دریافتیم بهره مندی از یک فیلمنامه خوب تضمین کننده کیفیت اثر است. تصمیم گرفتیم از فضای طنز خارج شویم و یک ملودرام اجتماعی خوب را تهیه کنیم. ما می خواهیم «شهرزاد» قبل از اینکه خوب فروخته شود، به خوبی دیده شود. ما بعد از پشت سر گذاشتن تجربه تولید «شاهگوش» انگیزه گرفتیم و برای ساخت «شهرزاد» نیز اصلا این احساس را نداشتیم که داریم ریسک می کنیم، زیرا با بهترین ها کار کرده ایم. »

او افزود: «من و آقای فتحی بعد از اینکه سریال «عشق ممنوع» در شبکه های ترکی گل کرد، پیش بینی می کردیم زمانی بیاید که سریال های غیر ایرانی از تولیدات خودمان پر مخاطب تر شود و حالا می بینیم که این پیش بینی متأسفانه درست از آب در آمده و گویا شبکه جم، رسانه ملی ماست. ما در تلاش هستیم توجه مخاطب را یک بار دیگر به سمت تولیدات خودمان جلب کنیم. این موضوع بسیار مایه تأسف است که فرزندان ما اسطوره های ترکی را از کورش و داریوش خودمان بهتر بشناسند. باید شبکه های ماهواره ای را به مثابه یک فرصت و نه یک تهدید به حساب بیاوریم و بررسی کنیم آنان چگونه عمل کرده اند که در جذب مخاطب از ما موفق تر بوده اند؟ اگر این چنین اهل تفکر و آینده نگری باشیم به جای فکر کردن به کمیت، به کیفیت می اندیشیم و دیگر به راحتی هر پروژه ضعیفی اجازه ساخته شدن پیدا نمی کند.»


علی نصیریان

ترانه علیدوستی: شوق و استرس دارم

ترانه علیدوستی ایفاگر نقش اول سریال «شهرزاد» آخرین کسی بود که در لحظات پیش از افطار با مردم صحبت کرد. او ضمن عذرخواهی بابت تأخیر خود توضیح داد: «من فکر می کردم مراسم پس از افطار آغاز می شود و به همین دلیل دیر رسیدم و از این بابت متأسفم. »

او در ادامه افزود: «سریال«شهرزاد» اولین تجربه من در حیطه سریال است. در این 15 سالی که مشغول به کار هستم چنین تجربه ای نداشتم و حالا باید اقرار کنم که شوق و استرس دارم، ضمن اینکه تا امروز برای یک پروژه تاریخی جلوی دوربین حاضر نشده بودم. سریال تاریخی تا امروز در شبکه نمایش خانگی امتحانش را پس نداده، اما ما از بابت قصه خیال مان راحت است و دلیل کافی برای ریسک کردن پیدا کرده ایم. موفقیت ما به شیوه عرضه و پخش نیز ربط دارد و امیدوارم «شهرزاد»، مقدمه ای برای سریال سازی در مدیوم شبکه نمایش خانگی باشد، آن هم سریال هایی با بهترین کیفیت، زیرا شما مخاطبان شایسته بهترین ها هستید.»

مجمموعه «شهرزاد» با نویسندگی حسن فتحی و نغمه ثمینی و با کارگردانی حسن فتحی این روزها در حال فیلمبرداری است و تا دو ماه دیگر این مرحله را به پایان می رساند. تدوین همزمان اثر در حال انجام است و از نیمه مرداد می توان این سریال را که بناست در شبکه نمایش خانگی عرضه شود از فروشگاه های معتبر سراسر کشور، تهیه کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    64 5
    با کارنامه خوبه آقای فتحی اصلا نباید به شهرزاد شک کرد مطمئنن مثل تمام کارهاشون عالیه
  • سعید FI ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    36 10
    فاطما گل که تموم شده حاجی
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    34 9
    فاطما گل تمونم شد الان لطیفه داره خخخخخ
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    46 28
    اصلا کی دیگه میاد تلوزیون ایران را ببینه اون از اخبارش و اون هم از سریال هایش
    • ali IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      7 6
      من با بخش اخبارش موافقم اما باید حامی هنرمندان وطن بود که با هزار مشقفت و سخت گیری و ممیزی دارن فعالیت می کنند. در واقع بخش سیاسی صدا و سیما هیچ ربطی به بخش هنری اون نداره.
    • پرستو A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      31 10
      من مدافع تلویزیون ایران نیستم و حتی انتقادهای زیادی به همه برنامه هاش دارم ولی نباید بی انصافی کنیم و بگیم دیگه کی تلویزیون ایران رو میبینه..اکثر مردم ایران در کنار برنامه ماهواره برنامه های تلویزیون ایران رو هم می بینن و به نظرم این یک دروغ بزرگه که بعضی ها میگن ما دیگه برنامه های صدا و سیمای خودمون رو نمی بینیم..به نظرم سریال های ایرانی صد برابر بهتر از سریال های ترکی بی ر و ته..
  • ali IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    46 27
    سریالهای درجه 3 ایرانی از سریالهای درجه یک ترکی بهتر هستند
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      4 5
      فقط یه فرق کوچولو دارن پروفسور، سریال درجه 1 ایرانی رو هم فقط ایران میبینن، ولی سریال درجه 3 ترکی رو خارومیانه، بالکان و امریکای جنوبی میبینن
  • مهدی A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    32 5
    بابا کو تا آخر مرداد؟؟؟؟ من بی نهایت عاشق سریالهای فتحی هستم و الان هم حسن فتحی خونم بد جوری اومده پایین تو رو خدا زودتر پخشش کنین
  • بهنود A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    6 12
    قطعا شکست میخوره بهتر بود از شبکه های سراسری پخش میشد تا همه مردم بتوانند ببینند
  • ناشناس IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    19 3
    وقتی که عوامل سینما به فکر جیب خودشون هستند چطور این سریال را جایگزین فاطیماگل کنیم وقتی که در شبکمه نمایش خانگی به جای تلویزیون پخش میشه خب کسی که شهرزاد ا میبینه میتونه فاطیما گل را هم ببینه چون ساعتشون که همزمانی ندارد .