فاضلاب دردسرساز دو هتل بزرگ تهران در شمال پایتخت و همچنین روان شدن فاضلاب بخشی از شهرک غرب، باعث مشکلاتی برای شهروندان شده، ولی شرکت فاضلاب با رد مسئولیت فاضلابهای روان در سطح شهر می گوید در این باره مقصر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلاتی که تهران از لحاظ فاضلاب دارد، هر روز بیشتر آشکار می شود. برخی از مسئولان به شرکت آبفای تهران انتقاد کرده اند که چرا فاضلاب محلات در روددره ها روان است و برخی از مخاطبان نیز در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که روی بد فاضلاب، آنها را آزار می دهد.

هفته گذشته کی عضو شورای اسلامی شهر تهران از انحراف لوله فاضلاب دو هتل بزرگ پایتخت و ایجاد مشکل برای ساکنان و باغات محله اسلام آباد منطقه 2 خبرداده بود. احمد مسجد جامعی گفته بود: لوله فاضلاب آتی ساز و هتل های اوین و آزادی منحرف شده و به رودخانه ونک می ریزد که بوی بدی را به همراه داشته و باعث آزار ساکنان محله شده است.

یکی از مخاطبان خبرآنلاین نیز در سرویس مشکلات مردم این کامنت را گذاشته بود: با سلام لطفا بوي تعفن بسيار شديد و غير قابل تحمل در محدوده برج ميلاد و شهرك غربحاشيه همت و مجتمع پرديسان كه يا به دليل آبياري فضاي سبز با فاضلاب و يا به دليل انتقال نادرست فاضلاب مي باشد را پيگيري كنيد. در ماه رمضان و گرما كه همه مجبور به استفاده از كولر هستند بوي تعفن مستقيم از طريق كولر وارد مي شود در فضاي باز هم با تابيدن آفتاب داغ انگار بوي تعفن هزار برابر مي شود همه ساله اين بوي تعفن حس مي شد اما امسال وضعيت غير قابل تحمل است.

در همین رابطه با آقای صاحبی مدیر روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

فاضلاب هتل ها در شمال تهران روان شده، چرا شرکت فاضلاب، این مشکل را حل نمی کند؟
در بحث هتل ها، یک منطقه وسیع است و فقط مسئله یک هتل و دو هتل نیست، فاضلاب منطقه وسیعی این مشکل را دارد. ما در حال حاضر منتظر مجوز حفاری برای این منطقه هستیم.

چرا تاکنون به شما مجوز نداده اند؟
طراحی ها انجام شده و منتظر مجوز شهرداری برای حفاری هستیم. طراحی فاضلاب این منطقه از اول سال انجام شده است. ظاهرا شهرداری در طرح تفصیلی دارند کار می کنند تا مشکل صدور مجوز را حل کنند.

مشکل وجهی است که شهرداری باید بگیرد تا مجوز بدهد؟
نه، وجه را واریز کرده ایم و منتظریم مجوز صادر شود. هر زمان به ما مجوز بدهند 4-5 ماه بیشتر کار نداریم. ما حتی پیمانکار این کار را هم مشخص کرده ایم و همه چیز مهیای عملیات اجرایی است.

درباره مشکل بوی بد فاضلاب در شهرک غرب چرا اقدام نمی کنید؟ آنجا هم شهرداری مجوز نمی دهد؟
در آن منطقه، بالا دست شهرک غرب یک مجتمع مسکونی به نام پردیسان است و مراکز رفاهی و تفریحی و فضای سبز دیگری نیز وجود دارد که برای استفاده روان آبها کانالی در آنها ایجاد شده. ظاهرا فاضلاب این اماکن نیز در این کانال وارد می شود. ظاهرا ساکنان این منطقه به مشکل برخورده اند. فاضلاب این مجتمع ها وارد "نهر قلقلی" می شود و ناشی از این موارد است.

منظورتان از مشکل چیست؟ مردم می گویند بوی بد آزارشان می دهد؟
در آن منطقه، آنها تصفیه خانه های کوچکی را طراحی کرده بودند که تصفیه خانه شان به مشکل برخورده.در مراکزی که آن بالا هست، تصفیه خانه ها از کار افتاده اند. لذا فاضلاب های مجتمع پردیسان و ... را رها کرده اند در نهر قلقلی که باعث این بو می شود.

پس مشکل از تصفیه خانه شهرک غرب نیست؟
نه، ما به این لحاظ مشکلی نداریم. من هر روز مسیرم از کنار همین نهر است و از بغل کانال که رد می شویم این بو را احساس می کنیم. این فاضلاب را مجتمع های بالا دست در این نهر رها کرده اند.

بالاخره مسئولیت فاضلاب با شماست. چاره این مشکل چیست؟
به اینها گفته ایم که باید فاضلابشان را به سیستم شبکه شهری ما وصل کنند. اینها داخل خودشان بحثهایی دارند که باعث شده تا به حال این اتفاق نیفتد.

این مجتمع ها و تصفیه خانه متعلق به کیست که فاضلابش را در سطح شهر رها می کند؟
اطلاعی ندارم. نمی دانم اینها متعلق به کجاست!

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ss IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    33 0
    پاسخ در برابر مشکلات از زبان مسئولین برابر میشود با سلب مسئولیت از خود. تمام
  • مهدی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    چرا هیچ وقت، هیچ کس مقصر نیست؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    کار اسراییل است