سامانه 3060 تشکیل شده تا کمکی باشد به تیم ملی والیبال ایران اما فکر می کنید از هر پیامکی که می زنید چقدر به والیبال ایران می رسد؟

مهدیه جباری - خبرگزاری خبرآنلاین:هر روز و در حین بازی های والیبال ، تشویق می شوید تا به سامانه پیامکی باشگاه هواداران والیبال پیامی بفرستید و اینگونه در کمک به تیم ملی والیبال ایران سهمی داشته باشید. اما این حضور شما در باشگاه هواداران همین امروز چه عایدی برای تیم ملی والیبال دارد؟ این پرسشی است که با پرسش شما کاربران محترم خبرآنلاین در دستور کارمان قرار گرفت تا برایش پاسخی بیابیم .این پروژه که در طول مسابقات، از سوی حسینی به عنوان مجری برنامه تبلیغ می شد را شیرازی مسئول پیشین پروژه تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال برگزار می کرد.

او که پیشتر 9090 را برای تیم ملی با کمک یکی از شرکت های وابسته به یکی از بانک های سرشناس خصوصی اجرا کرده بود. پروژه ای که منتقدان بسیاری داشت و رسانه های ورزشی مدام می خواستند بدانند چقدر پول عاید تیم ملی فوتبال کرده است. طرحی که بی شک باید پول عظیمی به فدراسیون فوتبال می رساند و از خیلی مشکلات مالی بی نیازشان می کرد اما در عمل این طور نشده بود. این بار این طرح داشت به صورت مستقل از سوی شیرازی برای والیبال انجام می شد و همین اتفاق دغدغه ها را بیشتر می کرد. اینکه چه اتفاقی برای پول های مردم می افتد. برای همین بود که خبرآنلاین این پرسش را خیلی شفاف از مسئول پروژه پرسید. شیرازی در این باره گفت: «استقبال از این پروژه خیلی خوب نبوده. چون تلویزیون خیلی خوب آن را تبلیغ نکرده است. حالا هم که مد شده از پایتخت تا دردسرهای عظیم، همه یاد گرفتند باشگاه هواداران راه بیاندازند و این باعث شده مخاطب گیج شود و نداند چه کاری را باید انجام بدهد!»

این عبارت های آشنا را او پیشتر برای تیم ملی فوتبال و طرح باشگاه هواداران تیم ملی هم به کار برده بود و این یعنی دوباره قرار نیست عایدی زیادی برای والیبال داشته باشد؟؛  «آنجا هم اگر تلویزیون همکاری می کرد خیلی درآمدمان بیشتر می شد. الان هم خیلی نتوانستیم عضو بگیریم.»

او می نالد اما این طرح در طول مسابقه والیبال تبلیغ می شده، یعنی در بهترین زمان ممکن. چطور چنین طرحی در آن زمان مناسب آن هم در طول مسابقات می توانسته عضو زیادی نگیرد؟ این ابهام را البته اینگونه جواب می دهد: «نشده دیگر آمارمان خیلی خوب نیست. از یک طرف هم چون شرکت ایرانسل پای کار نیامد، مشکلات مان بیشتر شد.»

اما نحوه کم شدن پیامک ها چطور است؟ با هر ارسال پیامک اولیه، این پروسه به 3 پیامک ختم می شود که گروهی از کاربران خبرآنلاین می گفتند با ارسال پیامک اول اگر نخواهی عضو شوی، 600 تومان از اعتبارت کسر می شود. شیرازی این گفته را رد می کند و می گوید: «با ارسال پیامک اولیه یک جواب دریافت می کنید که این جواب به شما توضیح می دهد باشگاه چه خدماتی دارد. برای تماشای هر بازی والیبال باید نزدیک 100 هزار تومان پول بلیت بدهید اما ین باشگاه غیر از جوایز کلی مزایا دارد و هر پیامکش 200 تومان است. یعنی روزی 200 تومان و تا ته فصل مسابقات والیبال می شود نزدیک 70 هزار تومان، یعنی کمتر از پول یک مسابقه والیبال. باز هم می گویم این طرح برای ایرانسلی ها نیست و فقط از همراه اولی ها عضو گیری می کند. اگر همان ابتدا هم دستور لغو را بفرستید پولی از کسی کسر نمی شود.»

برای چنین طرحی باید 80 درصد به والیبال برسد و 20 درصد به اپراتور، این نوع بسته هایی است که معمولا پیشنهاد می شوند اما آیا چنین اتفاقی در والیبال افتاده است؟ شیرازی می گوید: «نه این طور نیست. چیزی حدود 50 درصد از هر پیامک برای فدارسیون والیبال است.»

البته این پایان ماجرا نیست. از این 50 درصد کلی هزینه کم می شود چون: «به هر حال هزینه تبلیغات، جوایز، کسورات مالیاتی و... هم از این پول می رود و باقی آن می شود سود خالص.» که البته از این سود خالص تازه باید سود شیرازی و همکارانش هم کسر شود: «دقیقا!»

با این حساب چه پولی از هر پیامک 200 تومانی به والیبال می رسد؟ رقم شاید خیلی ناچیز باشد . شاید 30 درصد کل قیمت هر پیامک یا کمتر. یعنی چیزی حدود 50 تومان از پولی که شما تمامش را به عشق والیبال می پردازید! و البته پاسخ اپراتور مجری طرح: «همان مبلغ ناچیز هم اگر پروژه برای خودش عضو بگیرد، رقمی می شود!»

این شکاف بزرگی است که پروژه های اینچنینی برای کمک گرفتن از هواداران واقعی دارند. اینکه چرخه ای پرسود را برای دیگران ایجاد می کنند. نه برای آنهایی که مردم برای شان پول می پردازند و باز هر بار باید والیبالیست ها یا فوتبالیست ها از بی پولی بنالند و دلگیر باشند. مردم هم در این چالش بمانند که این همه پول کجا رفته است.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    29 1
    فقط توی ایرانه که چنین چیزهایی وجود داره، متاسفم
  • علی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    11 1
    کلاهبرداری در روز روشن
  • ا A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    27 1
    اونوقت دزدی رو دقیقا چطوری میشه تعریف کرد ؟ مثل اینه که بخوای به یکی 200 تومن بدی و اونی که پول رو میبره 150 تومنشو واسه خودش ور داره
  • آرش A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    28 1
    کلاهبرداری
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    19 1
    درست بشو نيست، اگر استقبال هم كم بوده دليلش همينه كه مردم اعتماد ندارن
  • حمید IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    8 1
    چرا نظر رو نمیگذارید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    16 1
    صدا وسيما باید به والیبال پول حق پخش بده
  • فرهاد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    13 1
    روش جدید کلاهبرداری که خیلی هم رایج شده از فدارسیون فوتبال گرفته تا برنامه هایی مثل خندوانه، پایتخت، دردسرهای عظیم و... من خودم تو تور کلاهبرداری برنامه خندوانه افتادم شما مواظب باشید به این برنامه پیامک نزنید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    27 1
    فقط بلدید از مردم بدبخت پول بگیرید برید جلوی میلیاردها اختلاس رو بگیرید
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    18 1
    پيامكهاي پولي متاسفانه فقط يك شيوه كلاه برداري جديد است براي دست بردن به جيب مردم. كه اميدوارم اين شيوه حذف گردد.
  • حسین EU ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    12 1
    همین الان لغوش می کنم ....
  • یه ایرونی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    24 1
    آقا من اصلا کاری ندارم که این پولی که در این چرخه بوجود میاد باعث پولدار شدن عده ای یا رسیدن به ورزش میشه . من میگم واقعا برای کشوری با این عظمت و ثروت واقعا زشت و تاسف آور است که بیاد از مردمی که خودشون هزاران مشکل اقتصادی دارن گدایی کنه . اگر واقعا تو کشور مدیریت بود و جلوی این همه اختلاس و دزدی و ارتشا گرفته میشد و خرجهای الکی واسه دیگران نمیشد الان ایران ما جزو ده کشور ثروتمند دنیا بود . ولی الان قطر و امارات و ... اونجوری واسه ورزششون خرج میکنن و ما اینجوری . خدا عاقبت مارو با این مدیران نالایق و مختلس به خیر کنه . خبر جان بچاپ گلم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    10 1
    ما بیجا می کنیم پیامک بفرستیم
  • هما IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    18 1
    یکی نیست به این سامانه های پیامکی که ازاحساسات مردم سوء استفاده میکنند نظارت داشته باشد
  • امیر RO ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    5 9
    من این آقا رو نمیشناسم، ولی این قانون بیزنسه، مثل اینه که به مردم بگین از میوه فروشی میوه نخرین همه برین سر باغ میوه بخرین
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    5 1
    کلاهبرداریه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    15 1
    امن از دایی ام پرسیدم چرا به این مسابقه پیام میدی هیچ دلیل قانع کننده ای نیاورد دایی من یه کشاورز جوون تو شهرستان میخوام بگم کار بعضی ها شده سو استفاده کردن از مردمی که اطلاع درستی ندارند این یعنی دزدی کارتون شده فقط دزدی از ملت ناآگاه
  • محمد A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 9
    شا زرنگ باش نده
  • مرتضی IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    13 1
    چرا وقتی اگهی شرکت در مسابقات میدن هزینه و مدت و نحوه انصرافش را اعلام نمی کنن .با نحوه تبلیغ اقایان ادم فکر می کنه مسابقه رایگانه بعد می بینه چی کلاهی سرش رفته .چرا باید کاری بکنن به هر چیزی شک کنیم.به نظرم این کار غیر قانونی است خدا کنه دادستانی وارد بشه.
  • رضا A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 1
    سلام چه طور میشه لغوش رد؟ با تشکر
  • وحید A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    4 1
    جالبه الان که 26000 تومان از من کم کرده تازه پیام داده که تا حالا هر پیامی 200 تومان ازت کم میکردیم... و منظور از 26000 امتیاز همون 26000 تومان دزدیمونه که ازت کردیم تا حالا حرومشون بشه.
  • سیروس A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    1 1
    جز کلاهبرداری چیزی نیست. متاسفانه از تلویزیون عمومی هم تبلیغ می شود. همین که عضو شدین چراغ خاموش فقط از شما پول کم می کنند بدون اینکه به شما اطلاع دهند و از غفلت مشتری بابت لغو نکردنش کلی سود می برند. در حالیکه من به عنوان نمونه فکر می کردم فقط در طول مسابقات کسر می شود بعدا خبردار شدیم 5 ماه بوده هر روز کم میشده
  • محمد RO ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 0
    من هم برای جشنواره 400میلیون تومانی پاییز سال 96 عضو سامانه حمایت از تیم ملی فوتبال شدم نزدیک به 160هزار تومن هم هزینه کردم قرعه کشی قرار بود دی ماه96 انجام بشه نشد 3فروردین 97 گفتن که بین بازی ایران و تونس انجام شده از همون موقع پیگیر هستم میگفتن نفر مشخص نشه بعد گفتن مشخص شده بعد گفتن در حال احراز هویت شخص هستیم تا امروز 17اردیبهشت 97 هنوز دارن احراز هویت میکنن پشتیبانیش هم شرکت ثنا پلاست هست و پاسخوگوهشون خیلی بی ادب هستن کلا سامانه دوزو کلکه شرکت نکنید