ناصرآباد قزوین صاحب کتابخانه عمومی می شود

ساختمان دهیاری ناصرآباد جهت تجهیز به عنوان کتابخانه عمومی بعد از بهسازی داخلی توسط شهرداری قزوین تا پایان تیرماه جاری در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین در جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي بخش مرکزي قزوين مصوب شد،جلسه به مشکلات کتابخانه هاي عمومي شهرهاي اقباليه و محمودآباد رسيدگي و پنج مصوبه به تصويب رسيد که مهمترين آن احداث کتابخانه در ناصرآباد بود.

مديرکل کتابخانه هاي استان قزوين در اين جلسه گفت: ثابت شده توسعه فعاليت هاي مفيد فرهنگي، از بروز بسياري آسيب هاي اجتماعي جلوگيري کرده و ميل بازگشت به جرم را در افراد بزهکار کاهش مي دهد.
رمضاني ادامه داد: در اين راستا انجام فعاليت هاي فرهنگي زيربنايي و کارشناسي شده در مناطق داراي تراکم متنوع جمعيتي از اهميت بيشتري برخوردار است و مي تواند اوقات فراعت کودکان و نوجوانان اين مناطق را به گونه اي سالم و مفيد پر کند.
وي ضمن قدرداني از حمايت خوب مجموعه مديريتي بخش مرکزي قزوين اضافه کرد: صرف هزينه در زمينه فرهنگ و افزايش دانش و آگاهي مفيد مردم، در حقيقت سرمايه گذاري بلند مدت در راستاي توسعه پايدار جامعه است.
رمضاني يادآور شد: وضعيت ساختمان کتابخانه عمومي اقباليه و انتقال مکان کتابخانه عمومي محمودآباد از مهمترين دغدغه هاي اين اداره کل هستند که اميد است با همکاري مسئولان بخش اين مشکلات در کوتاه تري زمان ممکن برطرف شوند.
عليخاني بخشدار مرکزي قزوين نيز در اين جلسه گفت: همکاري دستگاه ها در انجام فعاليت هاي فرهنگي اثربخش از اهميت بسياري برخوردار است و نه تنها از موازي کاري جلوگيري مي کند بلکه موجب بروز ايده هاي خلاقانه و مبتکرانه مي شود.
وي اظهار داشت: امروز اغلب مردم زمان زيادي را در شبکه هاي مجازي مي گذرانند و يا از طريق ارسال پيامک هزينه هاي سنگيني را متقبل مي شوند ولي متاسفانه حاضر نيستند براي خريد يک کتاب مفيد و يا عضويت در کتابخانه عمومي هزينه اي بپردازند.
وي ياداور شد: لازم است با بررسي دقيق، آسيب هاي اجتماعي امروز جامعه شناسايي شده و راهکارهاي پيشگيري و مبارزه با اين آسيب ها از طريق برنامه هاي مفيد فرهنگي فراهم شود.
امام جمعه محموداباد نيز دراين جلسه تاکيد کرد: ماه رمضان فرصت مناسبي است که طي آن اعمال خود را مورد بازنگري قرار داده و ببينيم چه عواملي ما را از خدمت صادقانه دور کرده که درصدد رفع آن عوامل برآييم.
در اين جلسه همچنين ساير اعضا در رابطه با مصوبات جلسات گذشته انجمن و راهکارهاي اجرايي شدن مصوبات جديد تبادل نظر کردند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =