یک روانشناس: پسرها برای ارضای جنسی سراغ ازدواج سفید می‌روند/ پیامد ازدواج سفید برای دختران

یک دکتر روانشناس با اشاره به توجیهی که برخی افراد برای ازدواج سفید دارند گفت: تنها پیامدی که متوجه افراد می شود آن است که پسر با توجه به شرایط روانی که دارند هدفشان برای این رابطه بیشتر ارضای جنسی است و بعد از مدتی هم سراغ گزینه های بعدی می روند. ولی دخترها با هدف ازدواج رسمی به ازدواج سفید روی می آورند که پیامد آن نفرت است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی در تعریف ازدواج سفید گفت: در این نوع ازدواج که موسوم به ازدواج سفید شده است، دختر و پسر بدون هیج گونه رابطه شرعی و قانونی زیر یک سقف با هم زندگی می کنند که ممکن است با هم روابط عاطفی جنسی داشته باشند و مدتی هم با هم به سر بیاورند و بعد هم اگر علاقه مند نبودند از هم جدا شوند.

وی در مورد علل وجودی این پدیده که در جامعه میان برخی افراد رواج یافته است، گفت: این پدیده ای که به وجود آمده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چند علت مهم دارد که اولین نکته در این علت پدیداری اش آنست که این نیاز جنسی که برای جوان ها یک نیاز طبیعی است وقتی در بستر ازدواج سالم مشروع و قانونی پاسخ داده نشود طبیعی است که به راه های دیگری کشیده می شود و ازدواج سفید یکی از راه های ارضای این نیاز اساسی انسان است.

آذربایجانی در بیان دومین علت رواج ازدواج سفید را بالارفتن سن ازدواج دانست و گفت: وقتی سن ازدواج بالا می رود معیار های ازدواج برای پسندیدن دختر و پسر مشکل تر می شود و به عبارت دیگر سخت پسند می شوند و افرادی که دنبال این ازدواج می روند توجیهشان این است که بااین رابطه معیارها را به صورت عملی در زندگی مشترک بدون قید و شرط محک می زنیم که این فقط یک توجیه است و در عمل این اتفاق ننمی افتد.

عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تاکید براینکه توجیهاتی که افراد برای برقراری این رابطه دارند فقط برای تطهیر کار خود است، گفت: این افراد با این توجیه که باید یک مدتی با هم زندگی کنیم و ببینیم آیا به درد هم می خوریم یا نه و معیار ها را به صورت عینی تر بررسی کنیم، برای خود دلیل تراشی می کنند.

وی در بیان سومین علتی که افراد برای برقراری این رابطه دارند، به موضع جهانی شدن اشاره کرد و ادامه داد: ارتباطات جهانی و رسانه های جمعی و مجازی را می توان از علل رواج این ازدواج در جامعه ما دانست؛ چراکه از پیامدهای این ارتباطات رسانه ای، انتقال فرهنگ ها و خرده فرهنگ هاست که این پدیده هم از این دست است و در کشورهای غربی وجود داشته است که زن و مرد با هم ارتباطاتی دارند.

نویسنده کتاب «روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی» با بیان این سه علت برای پدیداری ازدواج سفید و رواج آن در جامعه ما گفت: این رابطه از نظر شرعی که مطمئنا خلاف شرع است ولی حتی می توان این رابطه را از نظر عقلی می توان بررسی کرد.

وی ادامه داد: از نظر عقلی چون این رابطه می تواند نیاز جنسی که نیازی از نیاز های آدمی است را برطرف کند می تواند برخی فواید را داشته باشد بخصوص برای کسانی که تحت فشار غرایز جنسی قرار دارند اما از طرف دیگر چندین پیامد منفی دارد که باید این فایده رادر کنار آن ارزیابی کنیم .

احساس گناه درونی

آذربایجانی به پیامدهای روانی این عمل اشاره کرد و ابراز داشت: اولین نکته این است که در چارچوب هنجار های فرهنگی ما دختر و پسری که این کار را می کنند همواره یک احساس گناه درونی دارند و حتی برای کسانی که مقید به ظواهر شرعی نیستند این احساس گناه را در باطن خود دارند هرچند که آن را در ظاهر کتمان کنند. در مباحث روانشناسی و روانکاوی گفته می شود که این احساس گناه در ناهوشیار فرد وجود دارد وقتی این احساس انباشت شود به صورت اضطراب و افسردگی بروز می کند و وقتی بررسی می شود ریشه این اختلالت همین احساس گناه است.

وی با اشاره به توجیه افرادی که به این پدیده روی آورده اند برای بررسی معیار های انتخاب همسر دائم، گفت: این رابطه هدف توجیهی این افراد را تامین نمی کند زیرا طبق تحقیقاتی که در کشورهای دیگر انجام شده اینطور نیست که این افراد را به عنوان همسر دائمی خود انتخاب کنند.

آذربایجانی گفت: به ویژه در فرهنگ ما این هست که افراد به محض اینکه رابطه رسمی برقرار می کنند احساس نفرت پیدا می کنند و ما مراجعانی داشتیم که ازدواج کردند و در مدت کوتاهی تصمیم به جدایی گرفته اند وقتی علت را جویا می شویم می گویند که ما سه سال رابطه با هم داشتیم و از روزی که این رابطه رسمی شده یک احساس نفرتی نسبت به شوهرم دارم زیرا تازه بعد از رسمی شدن رابطه اش با همسرش می فهمد که قبح این رابطه در چه حدی است.

حس نفرت

این مشاور روانشناس نکته بعدی در پیامدهای ازدواج سفید گفت: این افراد ممکن است تجربه های متعدد و متنوعی داشته باشند و خود همین امر زمینه ای برای احساس نفرت به هم ایجاد می کند زیرا وقتی می بیند که شوهرش با چند دختر دیگر رابطه داشته و آن ها را به طرق مختلفی ترک کرده، احساس می کند یک روزی هم او ترک می شود و رابطه پایداری را برای خود متصور نیست و اینگونه است که بنیانی برای خانواده ها به وجود نمی آید.

وی با تاکید براینکه این رابطه بیشتر ضرر را برای دختران دارد، گفت: در این میان آنهایی که بیشتر متضرر می شوند، دختر ها هستند زیرا در فرهنگ ما یک پسری که یک تجربه جنسی غیر متعارف داشته و موفق به ازدواج نشود، سراغ گزینه بعدی می رود ولی برای دخترها این موضوع خیلی سنگین است و از نظر روانشناسی اگر دختر تنوع طلب و علاقه مند به روابط متتعدد و متنوع باشد یک رفتار بیمارگونه است.

آذربایجانی ادامه داد: با توجه به اینکه در این ازدواج ها هیچ گونه تضمینی برای ادامه رابطه و پایداری آن وجود ندارد، دختر ها بیشتر ضربه می خورند زیرا همانطور که گفته شد در این نوع رابطه هروقت طرفین بخواهند از هم جدا شوند و یا یکی از طرفین بخواهد رابطه تمام شده محسوب می شود و پسر در این جهت انتفاع خود را از رابطه جنسی می برد ولی دختر چیزی جز ضرر عایدش نمی شود و اثر روانی این ازدواج ها احساس درماندگی نفرت است که بعد ها غیر قابل جبران است.

وی در مورد هدف از این ازدواج ها گفت: می توان گفت پسرها هدفشان ارضای رابطه جنسی است و برای ازدواج شرعی و قانونی کمتر تمایل دارند ولو اینکه پسر اظهار کند که رابطه منجر به ازدواج است ولی در حقیقت اینطور نیست درحالی که دخترها معمولا نگاه به ازدواج دارند.

آذربایجانی افزود:چون هیچ مسئولیتی نسبت به این رابطه وجود ندارد و هروقت بخواهند رابطه را قطع می شود و سراغ گزینه های بعدی می روند که منجر به حالت بیمارگونه و انحرافی می شود که همان تنوع طلبی جنسی است و بعد از مدتی هم از رابطه با جنس مخالف خسته می شوند و به دنبال همجنس بازی و همجنس‌گرایی می روند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    هه خب دخترها ازدواج سفید نکنند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      26 5
      من متاهلم اما خیلی راضی نیستم و افسوس دوران مجردیمو میخورم کاش در انتخاب همسر بیشتر دقت تحقیق میکردم کاش... مردی مشهدی
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      17 5
      دختران زیادی هم هستن ک فقط ب دنبال ازدواج همین ب نوعی سفید هستند
    • مصطفی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      13 3
      white marriage اصطلاح انگلیسی هست. اما تو فارسی به اشتباه اومده. چون در کشورهای دیگه این اصطلاح به شرایطی گفته میشه که در اون دو نفر با هم زندگی میکنن ولی از لحاظ جنسی با هم در ارتباط نیستن. متاسفانه از بس انگلیسیمون خرابه اشتباه بکار بردیمش
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    من یه جوونم از این نوع ازدواج طرفداری نمی کنم اما وقتی آدم بیکاره چه طوری می خواد خرج یک خونواده رو در بیاره؟؟ طبیعیه که جامعه دنبال این نوع سبک زندگی پیش میره؟؟ واقعا ما جوونا باید چیکار کنیم توروخدا راه حل بدین خودمون رو بکشیم؟؟ بخدا دیگه از بیکاری خسته شدم دارم افسرده میشم.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      42 4
      جامعه ما 90 درصد از امریکا عقبه پس 90 درصد فرصت شغلی داریم.ولی مشکل کم پروری جوناس یادمون رفته این سرزمین مال ماس نه مسولین و اقا زاده ها
    • بی نام GB ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      42 1
      راست می گه،به جای غٌر زدن راه حل عملی بدهیدکه البته نمی توانید
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    خانم ها هم به خاطر ارضا نیاز جنسی سراغ ازدواج سفید میرن ... از نظر شما انگار آقایون گرگ هستند و کمین کردن تا خانم ها رو گول بزنن قبول کنید ازدواج سفید یک مسئله دو طرفه هست و هر دو طرف این ماجرا از نظر همدیگه نسبت به این سبک زندگی اطلاع دارن.
    • بدون نام ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      15 9
      اصلا كى گفته همه بايد ازدواج كنند؟ اكثر اونهايى كه ازدواج كردن يا جدا شدن، يا بهم خيانت مى كنند يا راضى نيستند!
    • علی کرمانشاه A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      14 5
      خانم ها از نظر عقلی کاملا احساسی هستن و کافی است یکبار پسر به او بگوید دوستش دارد .خودش را بیچاره آن پسر میکند در صو رتی که پس کاملا واقع گرا است و کمتر اتفاق می افتد احساسی شود و با کمال گستاخی و زبانبازی که بر اثر نیاز تمام وجودش را گرفته شروع به نزدیک شدن و بله همه چیز دختر را از او میگیرد و چون ارضاء گردید و عقل حاکم شد میگوید این دختر فقط جهت زنگ تفریح است و به درد زندگی دائم نمیخورد و دنبال فرست است که دختر را با هزار فکر و خیال رها کند.من خودم پسر هستم ولی مرد باشی و این لمل را نکنید و فکر کنید روزی یکی این کار را با خواهر شما کند .دنیا دار مکافات است باید توان اعمال خوب و بدت را قبل از مرگ در این دنیا هم بدهی آنور بماند تا وقتش گول شیطان را نخوری .
    • دختر غمگین A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      79 10
      موافقم. یک عمر با همین حرفها میل جنسی خانمها را سرکوب کرده اند.
  • هلیا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    من دارم به عنوان یه نفر که از این رابطه ازدواج سفید به قول شما اسم گذاری شده مدتی هست زندگی میکنم ...نه میگم خوب هست نه میگم بد ...اما میتونم امیدوار باشم که فردا روز انگ طلاق روی من نباشه و جامعه با اسم طلاق گرفته هر حرفی پشت من نزنه
    • امیر A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      ایا فردا اگه کسی ادواج سفیدتوننو بفهمه الغاب بدتری نسبت به طلاق بهتون نمیزنه؟؟؟
    • بدون نام ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      9 1
      اصلا اسم طلاق رو هم در نظر نگيريم، اين سبك زندگى دخالت كمتر خانواده هاروهم باعث مى شه. چيزى كه ايران خيلى مرسومه
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      75 4
      هلیا خواه ناخواه جامعه تغییر کرده و بعضی اوقات متحول شده همونطور که الان برخی نمیتونن از داشتنذعکس یه دختر سو استفاده کنن، امیدوارم انگ مطلقه هم از اذهان حذف بشه در مورد ازدواج، ما اونرو تبدیل کردیم به گاو بنی اسراییل و بعد نگرانیم چرا جوونها ازدواج نمیکنن
    • محمد A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      39 25
      انگ طلاق روت نیست ولی پشت سرت هزار تا حرف دیگه میزنن
    • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      22 11
      اومدی ابرو رو درست کنی زدی چشم رو هم کور کردی دوست من. وای بر جامعه ای که زن در اون به خاطر انگ مطلقه نخوردن بره به سمت ازدواج سفید.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      11 6
      اسم طلاق بد در اومده ،من نمیدونم چرا طلاق انقدر بد جلوه میدهند؟؟دو نفر مشروع ازدواج می کنند خیلی راحت ومشروع جدا میشوند ادم با کسی که میتونه تحمل کنه زندگی میکنه ،مشکل اینه هم باید ازدواج اسون بشه و هم طلاق
  • امیر A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    من متاسفم که گروهی فقط برای ارضای خود دست به هر روشی میزنن وبا احساسات دخترا بازی میکنن وهمچنین برای دخترا که گول می خورن درسته شرایط اقتصادی داغونه برای شروع یک زندگی مشترک اما این وسز فقط یک ننگ برای دخترا باقی می مونه واونم روسپی گری برای هیچ ازدواج سفید یه دروغ وفریبه بزرگه
    • بی نام US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      79 14
      یعنی از صیغه ساعتی هم فحشاش بیشتره؟
    • دختر خوب IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      11 3
      امیر حرفتو قبول ندارم، آدمایی که این رابطه رو انتخاب می کنند بچه نیستند، دخترا و پسرایی که ازدواج سفید می کنند معمولا به عنوان کار یا تحصیل سال هایی رو دور از خانواده بودند و در عمل مستقل هستند، ازدواج سفید یه انتخاب اشتباهه از طرف دو تا آدم بالغ
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    آخه چرا ازدواج آسان و حلال خدا رو با این جور روابط جایگزین کردید ؟
    • بدون نام ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      21 1
      اونيكه به ازدواج مى گه ساده، همونيه كه راحت كلى بچه مياره بى اونكه به آينده خودشو بچه ها فكر كنه
    • بی نام FR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      32 18
      حالا مگه صیغه حرام خداس؟
    • امیر A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      40 12
      الان من می خوام ازدواج کنم خونه ام اوکی ولی کار ندارم ومشکل سربازی خب مشکلات یکی دوتا نیست که...
    • بی نام AT ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      6 11
      بهنام: واقعا برای سطح فکر افرادی مثل تو متاسفم. بچه بیچاره چه نقشی در پیدایشش داشته که اصلا بخواد به خاطر نوع اون حروم یا حلال مورد انگ یا احترام قرار بگیره
    • طه IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      8 12
      خدایی دیگه سربازی مشکل نیست . این از بی ارادگی خودته ، دوسال سربازی . می خوای بگی دوسال عمرته ؟ مگه تو سالهای قبلی عمرت چکار کردی که هی این دوسال رو میزنی به چشم دولت ؟ جز اینه که بری و یکم شرایط سخت رو درک کنی و امادگی پیدا کنی برا روز مبادا واسه دفاع از خانوادت ؟ هرچند که الانم سربازی دیگه شده بخور بخواب . من با دیپلم رفتم خدمت ، ولی بخدا خیلی چیزا یادگرفتم که شاید تا دکترا هم اگه برفتم یادشون نمی گرفتم . اینقد برای تن پروری دلیل و برهان نبافید به هم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    452 9
    من که همون سفیدشم نمیتوانم چه برسه به سیاه...
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      9 1
      لایک
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    ازدواج سفید تو فرهنگ ها غربی ها به وجود اومده چون بهش نیاز بوده ولی تو فرهنگ ما وارد شده. متاسفانه برخلاف غربی ها، طرفین بسیاری رابطه ها تو این مملکت اعم از رابطه شرعی و غیرشرعی با هم صادق نیستند. حالا اگر طرفین ازدواج رسمی کرده باشند، تهش می شه طلاق و کشمکش حقوقی و سرخوردگی. اگر ازدواج سفید باشه تهش می شه سرخوردگی. بهتره اول از همه دنبال این باشین که چرا دخترها و پسرهای مملکت با هم صادق نیستند.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      56 2
      صداقت و رفتار صادقانه یک فرهنگ است و یک شبه به دست نمی اید وقتی در بستر اجتماعی به فور دروغ می شنویم و متوجه می شویم که دروغ است نا خواسته دروغ گویی و عدم صداقت به عنوان یک فرد در جامعه نهادینه می شود.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    به نظر من که پسرها از لحاظ فکری و عاطفی ضربه بیشتری از این روابط میخورن
    • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      5 0
      :
    • آناهیتا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      10 11
      منکه تا حالا پسر باعاطفه ندیدم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    146 4
    دختر نیاز جنسی نداره؟
  • امیرعلی A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    63 47
    پاک موندن با عفت زندگی کردن مهمترین چیزه من نه خدام نه قاضی اما فردا قیامت خدا بین ما یه جور قضاوت نمی کنه... دو روز دنیا ارزش این همه کثافت کاری وگناه با توجیه عقلانیو نداره
  • بدون نام ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    35 0
    شما راه حل جديد پيشنهاد بديد!
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    3 1
    جمله آخر جالب بود آیا براساس مطالعاتشون به این نتیجه رسیدن
  • بدون نام ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    6 1
    متوسط عمر انسان افزايش پيدا كرده و به طبع در صورت عدم توافق جدا مى شوند. زندگى با يك شريك به هر قيمتى درست نيست. از طرفى خانوم ها نسبت به قبل مستقل تر شدند و به ازدواج به چشم يك هدف براى بقا كمتر نگاه مى كنند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    3 6
    مهندس جوانی هستم مدتی هست توی صنعت اعتباری برای خودم دست و پا کردم در این مدت در بین صنعتگران و صاحبان کارخانه ها و حتی مهندسان انها یک ادم با سواد پیدا نکردم ادمایی که تمام سرمایه و وام های مملکت را به یغما میبرند این میشه عامل بیکاری و ازدواج سفید عزیز من
  • بدون نام ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    18 2
    "از نظر روانشناسى اگر دختر تنوع طلب و دنبال روابط متعدد باشد بيمارگونه است" مى شه بفرماييد با اين حساب اگر پسرى اينطورى باشه طبيعيه؟! اين يعنى چى كه پسر آزاد باشه هركارى مى خواد بكنه اما دختر نه؟! تبعيض تا چه حد؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    29 6
    اقتصاد که حالا حالاها درست نمیشه لااقل بیان وام ازدواج پنجاه میلیون پرداخت کنن اقساط هم از پنج سال به بعد پرداخت شود تا لااقل جوانان بتونن ازدواج کنن
    • shirin A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      1 5
      من با نظر شما کاسه ازدواج خیلی از مشکلات البته نه همه حل میشهاملا موافقم اگه این مبلغ وامو به جوونا بدن ز
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    40 26
    بعد از مدتی هم از رابطه با جنس مخالف خسته می شوند و به دنبال همجنس بازی و همجنس‌گرایی می روند
  • من A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    38 94
    ازدواج سفید برابر زنا حکم زنا هم مشخصه لعنت خدا بر کسانی که می بینند و سکوت می کنند یا ترویج می دهند . به زودی خودتان را اماده عذاب خدا بکنید . لعنت به کسانی که می خواهند تهمت زنا و زنا در جامعه مومنین افزایش پیدا بکند .
    • رعنا A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      14 8
      چرا انقدر فحش میدید .چرا یاد نگرفتید به دیگران و افکارشون احترام بگذارید.منم با ازدواج سفید مخالفم اما این نظر منه ممکنه یکی دیگه مخالف من نظر بده مربوط به خودشه من نباید زندگی دیگران و سبک اونرو تعیین کنم . بعضیا فقط آه و نفرین بلدن. متاسفم براتون.
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      5 27
      الان شما که به نظر این بنده خدا منفی می دید . قبول ندارید این همون زناست . و عذاب دنیایی و آخرتی زنا رو قبول ندارید . یا کلا بی خیال خدا شدید . اگه بی خیال خداید که هیچ بی خدا باش و هرچه خواهی کن . اما اگه نه هیچ توچیهی نمیتونه زنا رو شرعی کنه . و اگه کسایی هستن که به این نوع ازدواج تن می دن خوب دیگه قران می گه زنا کا رازدواج نمی کنه مگه با زناکار یا کافر. برن کیفش ببرن و عواقبش هم تحمل کنند .
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    40 12
    حاصل ازدواج سفید همانند اروپا مادران مجرد است.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    32 9
    ازدواج سفید، مگه میشه؟ مگه داریم؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    25 25
    عمرا با این جور دختری بشه ازدواج کرد
  • بی نام DE ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    31 4
    "و از نظر روانشناسی اگر دختر تنوع طلب و علاقه مند به روابط متتعدد و متنوع باشد یک رفتار بیمارگونه است" یعنی مردا به صورت default بیمار هستن؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    6 1
    اصل مهم ازدواج های رسمی و قانونی هم بر رضایت دو طرف است که در ازدواج سفید هم چنین است. اما موضوع مهم فرزند های حاصل چنین ازدواج هاست که مادران بصورت غریزه علاقه به نگهداری به فرزند است مانند اروپا مادران مجرد افزایش یابند. هرچند پدر ممکن است علاقمند به ثبت ازدواج شوند و خانواده شکل رسمی پیدا کند.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    29 3
    وی با تاکید براینکه این رابطه بیشتر ضرر را برای دختران دارد/مطمئنی دخترا تو این قضایا ازپسرا جلو نزدن اقای روانشناس/امروز باید بیشتر مواظب پسرا بود تا تو دام دخترا نیوفتن
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    25 20
    دخترها ضربه می خورند؟؟ چرا همیشه زنها را ناآگاه فرض می کنید؟ یعنی نمی دانند یا نمی فهمند که ممکن است این رابطه موقت باشد؟ چرا تنوع طلبی برای مردان طبیعی است ولی برای زنان آن را رفتار بیمارگونه نامیده اید؟ من که موافقم با این نوع زندگی
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    8 0
    پ ن پ برای تشکیل خانواده ای مقدس و مستحکم به سمت ازدواج سفید میروند....چیز جدیدی نگفتی دکتر..البته خانم ها هم فکر نمیکنم هدف دیگه داشته باشند در ازدواج سفید...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    11 39
    خيليم عاليه...متعصبانه حرف نزنيد
  • مونا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    34 13
    ببخشید این ازدواج سفید با صیغه موقت چه فرقی داره
  • علي GB ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    13 1
    فرهنگ كشور ما فقط منحصر به خودمونه براي يك عروسي معمولي چيزي در حدود 50 ميليون خرج لازمه و جالبه كه همين ديشب در جمعي در يك ميهماني در اين خصوص بحث شد كه همگي از نا عادلانه شدن شرايط ميناليدند ولي با اين وجود به ضروري بودن اين خرج ها براي يك زوج اعتقاد داشتند. ببخشيد ها ولي من 32 سالمه و اگر بخوام شرايط ازدواجم مطابق خواست اين طور افراد باشه بايستي حداقل تا 40 سالگي صبر كنم. گفتن اين كه اين كار غير شرعيه خيلي ساده است ولي انصافاً آدم براي تشكيل ازدواج سفيد حداقل براي ارضاي جنسي وسوسه ميشه.
  • علي US ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    9 13
    من خيلي برام جاي سئواله كه اين دسته از افراد حالا كه قراره زير يك سقف زندگي كنن چرا از ازدواج موقت با شرايط خيلي آسون بهره نميبرن؟ در اين حالت كه ديگه تشريفات يك عروسي مطرح نيست نبايد اشكالي داشته باشه. اما جالبه بدونين همين خانم هايي كه حاضرن بدون هيچ پيش شرطي به ازدواج سفيد تن بدن حاضر به ازدواج موقت نيستن و ازدواج سفيد را مقدم بر از ازدواج موقت ميدونن خودم تا به حال به دو نفر پيشنهاد ازدواج موقت دادم ولي طرفم حاضر بوده همينطوري در اختيارم باشه تا اينكه باهام ازدواج موقت كنه. البته من موافقت نكردم و جدا شدم. نميدونم چرا اينها از كلمه صيغه تنفر دارن
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    46 6
    نظر دادن آسونه نه. اگر کسی دوست نداشته باشه تن به ازدواج سفید نمیده همینو بس.
  • یزدان A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    35 24
    اولا ازدواج سفید نه بلکه همباشی سیاه دوما با مهریه های سنگین و بیکاری پسران و قوانین خانواده مرد ستیز کاملا مشخصه که پسرا میان دنبال این جور روابط
  • ناشناس A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    36 54
    به همه شما دوستان جوانم توصیه میکنم ازدواج کنید سخت نگیرید منم یکی مثل شما لیسانس نرم افزار بیکار بودم بدونه هیچ سرمایه پدری و جانبی ازدواج کردم ،توجامعه امروزه ما بیشتر به این چش توهم چشمی ها با این وضعیت اقتصادی و شغلی توجه می کنن که نتیجه جوانان نابود میشن آسان بگیرید راحت ازدواج کنید بیشتر خانم هابعد آقایون کم توقع باشید.به امید روزی که در مملکت ما جوانی نباشه که به خاطر پول ازدواج نکرده باشه. ازوداج کنید.ازدواج کنید.ازدواج کنید....
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      7 1
      همه دوست دارن ازدواج كنن ولي قبول كن بدون هيچي نميشه
  • حمید IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    46 12
    چیکار کنیم پس وقتی یه غریزه که خدا داده رو نمیتونیم تامین کنیم ؟ البته من تا حالا ونبالش نبودم ولی با این توقعات دخترا که سر کوچکترین چیزا بهم میزنند دیگه باید به فکر بود یه سوال از دخترای که میخونند این متنو شما همین الان تو زندگیتون چی دارید که چند برابر اونو از خاستگاراتون طلب میکنید
    • somi IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      8 6
      جناب حمیدخان سلام من به عنوان یه دختر اعلام میکنم که مردونگی دارم و چند برابرشو از طرف مقابلم میخام....چرا شما آقایون فکر میکنید که برای خانوما همه چیز تو مسائل مادی خلاصه میشه در صورتی که من خودم از حدود 18 سالگی با اینکه نیازی هم نداشتم اما سرکار رفتم و عارم میاد حتی همین الانم که مجردم از بابام پول تو جیبی بگیرم....من اول از همه برای یکسری از خانوما متأسفم که فقط بخاطر مسائل مالی زندگی رو ب کام همسرشون تلخ میکنند ولی در عوض خودشون اصلا به فکر نیستند و امیدوارم یه روزی خیلی زود به خودشون بیان...اما در مقابلش برای آقایونی متأسفم که از مردی و مردونگی فقط اسمشو رو دوششون یدک میکشند تازه یوقتایی هم برای کم کردن بارمسئولیتشون سراغ ماساژورو ازدواج سفید و شطرنجی میرن...
    • بی نام و نشان A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      21 6
      دختری 29 ساله ام و دکتری تخصصی دارم و مدرس دانشگاه هستم و درآمد نسبتاً خوبی دارم. به نظر شما نباید از همسر آیندم انتظار تمکن مالی داشته باشم؟؟؟
    • یه نفر A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      6 2
      آقا حمید دخترای الان مثل یه مرد بار میان تحصیلاتشونو ادامه میدن و نون بیار خانواده هستن اگر من یا شما یا هر کس دیگه ای موقع ازدواج به همچین خانمایی بگیم که تو باید کلا تو خونه باشی تمام وفتتو صرف من کنیو... مسلمه اوناهم لجبازی میکنن همونطور که گفتم دخترا چون تحصیلاتشونو ادامه میدن دوست دارن که همسرشون از نظر موقعیت کارو تحصیلات از اونا بالاتر باشن هزار تا دلیل دیگه هم وجود داره پس دست بزار رو دختری که از خودت پایین تر باشه گرچه اوناهم توقعاتی دارن... البته تقصیر منو تو نیستا جامعه این مدلیه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      12 0
      به پزشک مراجعه کنید. انقدر ساده مشکل حل می شود که باور نکردنی است. قرصهایی هست که این نیاز را کاملا از بین میبرند. از وقتی خود من امتحان کرده ام مانند کسی که از یک عمر بیماری مزمن و دردناک رهایی یافته احساس شادی و آرامش می کنم.
  • حمید IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    77 10
    همون کشورهای غربی که میگی دختراشون بدون نقاشی راحت ازدواج میکنند اینقدر سخت گیر نیستن کافیه یکبار از نزدیک ببینی . دخترای ما الان چندین برابر چیزی که تو زندگی نداشتن از شوهراشون میخان پسرا هم دیگه ترسیدن ازدواج ککند منم تا حالا طرفش نرفته بودم ولی ....
  • رضا A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 4
    اونوقت مسئولین ما چه کار می کنند؟ سایتهای ازدواج رو فیلتر می کنند. چه کسانی مسئول مدیریت افکار حاکم بر جامعه هستند؟ کسانی که هیچ از این موضوع نمی دانند. خود را کنار کشیده اند انگار نه انگار که مسئولند.
  • علي A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    7 3
    سلام چند روز پيش داشتم گزارشي از يه دختر وپسري كه ازدواج سفيد كرده بودن در تهران مي خوندم پسره ميگفت زندگي ما مثل زندگي همه زن وشوهر هاي واقعي هستش من و طرف مقابلم با هم كار ميكنم پول مي آورم وباهم خرج ومخارج زندگي رو ميديم نه .مثل همخونه كه دونگي باشه . خونه رهن كرديم با هم ميريم با هم ميايم خونه تميز ميكنم گردش ميريم تفريح ميكنيم و هرچيزي كه زن وشوهر هاي ديگه رعايت و انجام ميدن ماهم همون جوري هستيم . اينجا يه سوال پيش مياد از كسايي كه ازدواج سفيد دوست دارن؟؟ آيا اينجا فقط اسم خدا يعني عقدزيادي هستش تا اين ازدواج به اصطلاح سياه تبديل به ازدواج الهي بشه.
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    6 0
    الان اوضاع اینقد داغون که نگو و نپرس،وضعیت خیلی فاجعه است ،طرف با سن 38 سال و کارمند اداره دولتی و خیر سرش متاهل با یک پسر مجرد 8 سال کوچک تر از خودش دوست شده ،و حتی روز عروسی در سالن آرایش با همکارش یعنی همین پسر جوان تلفنی صحبت میکردن.بعد از 6ماه طلاق گرفت و هنوز ک هنوز به هیچ کس در اداره نگفته و همچنان با همان پسر کوچک تر از خودش رابطه دوستانه دارد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    9 11
    اسم این کار ازدواج سفید نیست، "زنا" است. مواظب باشید تو دام زنا نیفتید که خدا وعده عقاب داده.
  • ا A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    7 0
    فکر کنم مساله و تعهد مالی مهمترین علت ازدواج سفید باشه از این سه علت، تمایل جنسی که فرقی بین ازدواج رسمی و سفید نداره. جهانی شدن هم دلیل خوبی نیست که ما دوس داریم همه مشکلاتمون رو به غرب نسبت بدیم مهمترین دلیل اینه که یه جوون برای ازدواج رسمی باید هزینه های بسیار زیادی بپردازه و در مقابل تعهدات مالی زیادی هم بده ولی ازدواج سفید با هزینه کم و تعهد کم اتفاق میافته و اگه بحث مذهبی و نگاه مردم رو در نظر نگیریم از ازدواج سفید تو این شرایط طرفدار بیشتری پیدا می کنه. احتمالا ایشون ازدواج سفید رو فقط بین طبقه مرفه جامعه دیدن با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه، همش بگین ازدواج خوبه و ازدواج سفید بده ولی جوون مملکت بدون کار و پول و مسکن نتونه ازدواج کنه
  • داداش کوچیکتون A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    5 6
    سلام دوستان من خودم از 8 سالگی یتیم شدم مادرم به زحمت حقوق مستمری بگیر منو خواهرمو بزرگ کرد اکنون 30 سال سن دارم 2 سال میشه ازدواج کردم نمیگم آسونه اما ارزشش خوبیو خوشیش خیلی می ارزه به 1 همچین کارایی. رزقو روزیو از خدا طلب کنید همه چی درست میشه
  • علی A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 1
    سلام آیا سوال از خود کرده اید چرا ازدواج سفید .ازدواج اسان جایگزین ازدواج سفید چرا هیچ مسولی قانون تسهیل ازدواج جوانان بعداز 25سال هنوز خاک میخوره وکار وزارت ورزش وجوانان چیست وچرا برای جوانان کاری نمیکنند در کشوری که بهزیستی وکمیته امداد بهترین روش را دارد ولی عملی نمیشود چون حق انتقاد نداریم وبایداینگونه ازدواج رواج داشته باشد شاید 200جوان را میشناسم که ازدواج سفید رابهترین راهکار میدانند که باید افسوس خورد .این غریزه جنسی ربطی به پسر یا دختر ندارد.اقیانوس بیکرانی هست که باید در چارچوب اخلاق وانسانیت قدم برداشت. .چون جوانان نیاز به رفتار جدید هستند .نصف دین در ازدواج نهفته است مسولان کاری برای جوانان نکرده اند .ازدواج سفید پیامدش نابودیپشتوانه اصلی مملکت هست که نهاد خانواده را متلاشی خواهد
  • محمد میم. A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 8
    اونهایی که مایلن میتونن یه صیغه موقت بخونن تا بصورت شرعی در بیاد جوان ها آزادن تا با هم موقت ازدواج کرده و زندگی کنند، دین مبین اسلام از قدیم پیشبینی چنین چیزی رو برای عصر حاضر داشته به همین دلیل به نظرم بهترین دین برای تطابق با نیاز های روز جهان و حتی غرب تنها اسلام است ولا غیر ، اسلام به غریزه جنسی برای زن و مرد به شکل یک جرم و یک گناه غیر قابل بخشش نگاه نمی کند تنها معتقده که باید همه چیز رو در مجرای شرعی و الهی قرار داد ،باید فرهنگ سازی این مساله در جامعه صورت بگیرد که به ازدواج موقت به چشم یک انگ نگاه نشه متاسفانه ما در شناسوندن فرهنگ دینی اسلامی خودمون خیلی ضعیف عمل کردیم در نتیجه همه چیز وارداتی از غرب به فرهنگ ما وارد شد
  • نادیا A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    4 8
    واقعا پسرها خیلی خیانت میکنند اخه چرا با احساسات ما دخترا بازی میکنید میاید میگید من عاشقتم دیونتم خیلی دوستت دارم اما غافل از اینکه پشت این دوست داشتن فقط حیله و دروغ هست فقط واسه رسیدن به هدف های دیگه...یکم مرد باشید فقط همین
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    7 4
    اینجا ایران است
  • يك خانم خانه دار IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    5 5
    درسته الان اوضاع ازدواج و زندگيا كمي سخت تر شده اما فراون ازدواجاي ساده بر گزار ميشه من خيلي ميبينم اينا همش بهانس .مگه پدر ومادراي ما و حتي خود من چجوري زندگي رو شروع كرديم با كمترين هزينه اما با اعتماد و صداقت و انتخاب درست .... پسرا هم خيلي سخت ميگيرن و پرتوقعن و بلند پرواز فقط دخترا نيستن .ميخوان همه چي شون همون اول جور بشه متاسفانه خيليا شونم تنبل وتن پرور تشريف دارن و...خب واجب نيست از همون اول زندگي صاحب همه چي باشن .فراونن دختراي نجيب و خانواده هاي نجيب كه ازدواج رو اسون ميگيرن . بگين مرداي مردي كمتر پيدا ميشه و دختر خوب زياده... لطفا" گردن خانما ندازين برين از خانواده هاي همسطح و كفو ويا پايين تر دنبال دختر بگردين واجب نيس دنبال دختر پولدارا باشين .... بخدا درس ميشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    5 7
    به زنا می گن ازدواج سفید . کجاش سفیده . کم کم بیناد خونواده ها رو نابود می کنه . حتی اونایی که ازدواج کردن هم به فنا می رن .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 5
    ازدواج یک کار مقدسیه اینقدر بی ارزشش نکنید من برای اونهایی که توقعشون برای ازدواج بالاست متأسفم توقعاتمون را پایین بیاریم می‌دونم شرایط برای همه سخت است اما یک لحظه فکر کنید اگر خدایی نکرده ازدواج سفید رواج پیدا بکنه چقدر بیماری‌های خطرناک زیاد می‌شه اگه همه این راهو برن می‌دونی چه فاجعه‌ای میشه.. من نگران نسل بعد از خودمون هستم. خدا آخر و عاقبتمونو ختم به خیر بکنه......
  • مصطفی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    10 1
    بعضی ها فکر کردن با گفتن اینکه "آدم باید خویشتن دار باشه" میشه جلوی غولی به نام شهوت رو گرفت. شوخی نیست مشکل جوانا کار و درامده. من خودم در یک روستا زندگی میکنم و بیکارم و 29 سالمه. اگر می توانستم و شرایطش رو داشتم ازدواج میکردم. راستش را بخواین اگر شرایط ازدواج سفید را داشتم حتما این کار رو میکردم.
  • فرشاد A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 9
    نتیجه فرهنگ غرب که از طریق «ماهواره» در برخی خانواده ها متداول شده همین بی بندوباری است. البته نسل این افراد بزودی منقرض میشود زیرا توان داشتن خانواده و تربیت فرزند ندارند
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    10 2
    خوب و بدی این قضیه رو نمیدونم ولی آدم باید همیشه از بد و بدتر بد رو انتخاب کنه جوونی که بخاطر مشکلاتی نتونه ازدواج کنه که عمدتا امروزه مشکلات مالی و سرمنشاء اون کسب و کاره شاید دست به کاری بزنه که به مراتبط بدتر از یه رابطه با جنس مخالفه و اونم شیوع پدیده ای بنام خودارضایی که دیگه دختر و پسر نمیشناسه
  • کیارش A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    15 4
    ملاک دین اسلام هست که صیغه رو حلال کرده.حالا اگه کسی بهتراز خدا و پیغمبرش میدونه بیاد بگه..
  • بی نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    7 9
    حالا چرا بهش گفتن سفید از نظر عرف و عموم جامعه بیشتر انحرافه تا ازدواج اما باید قبول کنیم ک جز تعداد انگشت شمار سایر افرادی ک اینطوری دارن زندگی میکنن از ناچاریه بنظرم من ک تا حالا ندیدم زندگی اینجوری اسمشم اولین بار بود ک شنیدم پس خواهشن رواجش ندین
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    6 1
    هيچكي دنبال دردسر نميگرده مخصوصا اينكه ممكنه به خاطر ازدواج به زندان بيفتي
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    2 0
    جامعه ی ما به سمتی غربی شدن پیش نمی رود . بلکه تنها غرب زده می شویم