زیر ساخت های شهر پلدختر مشکل دارند / جلسه شورای ترافیک پلدختر

به گزارش خبرآنلاین،فرماندارپلدختر افزود: دریچه های فاضلاب و مخابرات شهر پلدختر مشکل دارند و نشست کرده اند که این نشان دهنده این است که زیر ساخت های شهر مشکل دارند که شهرداری واداره های ذی ربط باید نسبت به آسفالت آنها اقدام کند

 

قدرت اله ترابی نژاد عصرامروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختراظهار داشت :خواستاراجرایی شدن  مصوبات جلسات گذشته شورای ترافیک این شهرستان شد و ازمسئولان خواست نسبت به عملیاتی کردن این مصوبات اقدام کنند.

وی افزود: حرکات ترافیکی سه راه بانک مسکن شهر پلدخترمشکل زا است رصد شود و چنانچه مشکلی ایجاد نمی شود این محل به طور کامل و یا به طور موقت بسته  شود .

وی گفت: برای وسایله نقلیه که از جنوب به شمال شهردر خیابان اصلی  رفت و آمد می کنند باید از دور برگردان بخش شمالی  روبروی بانک ملی مرکزی استفاده کنند.

وی افزود: برای احداث میدان ورودی شهر معمولان،  شهرداری این شهر، طرح هندسی و طرح پیشنهادی را با همکاری یک مشاوربه صورت صحیح انجام دهد.

فرماندار پلدختر گفت:طرح نصب دوربین مدار بسته در سطح شهر معمولان طرح خوبی است که  شهرداری در این راستا اقدام کند.

فرمانده انتظامی پلدخترگفت:شهرداری پلدختر، برای تامین یک هزارو 500 متر زمین ، ساختمان راهوربرای  صدور گواهینامه ،  اقدام و این زمین را در اختیار نیردی انتظامی قرار دهد.

سرهنگ رضا داوودی افزود: تا هنگامی که شهرداری نسبت به این مهم اقدام نکند مردم  شهرستان پلدختر باید برای صدور گواهینامه به مرکز استان (خرم آباد) مراجعه کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت ، صرف انرژی ، متحمل بودن ضررو زیان ، خطرات جاده را نیز باید به این مشکلات اضافه کرد.

وی با بیان این که دور برگردان سه راه بانک مسکن شهر پلدختر نامناسب است گفت: این دور برگردان به گونه ای طراحی واحداث شده که راننده نمی داند چگونه از آنجا عبور کند.

وی افزود: وسایل نقلیه ای که از سمت بازارچه شهرداری و خیابان ولی عصر می خواهند از دور برگردان استفاده کنند به صورت خلاف این کار را انجام می دهند.

سرهنگ داودی با بیان این که در مراکز نظامی و انتظامی طبق قانون باید تابلوی توقف ممنوع نصب شود افزود: انتظار می رود شهرداری نسبت به نصب تابلوی توقف ممنوع  در جنب ساختمان  سپاه که یک مرکز نظامی است اقدام کند.

 فرمانده انتظامی پلدختر از نامناسب بودن دریچه های آب و فاضلاب و مخابرات شهر انتقاد کرد و گفت: این دریچه ها به گونه ای هستند که به راحتی و سادگی گشوده می شوند و مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

وی افزود: در شهر پلدختر 6 کیلومتر کندکاری صورت گرفته ولی از آسفالت آن خبری نیست که این امر موجب شده آسیب جدی به وسایل نقلیه در حال عبور در شهر وارد شود.

وی گفت: مکان یابی صورت گیرد و ایستگاه موتور سیکلت سواران در شهر پلدختر که فقط محل توقف این وسیله نقلیه باشد احداث شود.

سرهنگ داودی افزود:  تابلوهای فرسوده در سطح شهر هنوز جمع آوری و تعویض نشده و همچنین نیازاست که   تابلوی ویژه معلولین در سطح شهرنصب شود.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: تابلو توقف ممنوع به زبان عربی از سه راهی بابا زید تا انتهای روستای  وره زرد از توابع شهرستان توسط راه و شهرسازی و راهور نصب شود تا تریلرهای نفت کش عراقی در این مناطق توقف نکنندزیرا این توقف مشکلاتی را تا کنون برای شهرستان ایجاد کرده اند .

 تاکسی بین شهری پلدختر به خرم آباد و پلدختر به اندیمشک  با توجه به این که کرایه را بالا برده اند مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می کنند که از جمله آنها استفاده نکردن  از کولر برای مسافران است که این امر موجب نارضایتی شدید آنها شده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی پلدختر بر ضرورت مکان مناسبی جهت صدور گواهینامه  در شهر تاکید کرد و گفت: در طول سال مراجعات زیادی درزمینه صدور گواهینامه  صورت می گیرد که نبود این مهم ،نارضایتی  مردم  را در پی داشته و دارد .

سروان حشمت اله رحیمی افزود: باید مکانی مناسب برای صدور گواهینامه پایه دوم  در شهر ایجاد شود و برای برگزاری آزمون راهنمایی و رانندگی نیاز به وجود سالن برگزاری امتحانات رانندگی است که شهرداری پلدختر در این زمینه راهنمایی و رانندگی را کمک کند.

وی گفت: از لحاظ تفکیک حوزه شهرستان مشکل وجود دارد ومشخص نیست حوزه شهرستان تا کجا و تا چه محلی است که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

 رئیس راهنمایی و رانندگی پلدختر با بیان این که سد معبر به یک معضل برای شهرستان تبدیل شده است گفت: ماموران مقابله سد معبر دو روز است که در شهر فعال شده اند به طوری که مدتی وجود نداشتند و دوباره ظاهرشدند و در عملیاتی تعدادی از سد معبرها  را جمع می کنند ومی روند .

سروان رحیمی افزود: ماشین های سد معبر در شهر را آنقدرجریمه کرده ایم که خسته شده ایم .

 وی به دریچه های فاضلاب خیابان هفت تیر شهر پلدختر اشاره کرد و گفت:چند دریچه نامناسب در سطح شهر وجود دارد که باعث مشکلاتی شده است.

وی با بیان این که مکاتباتی با شهرداری برای تعویض تابلوهای فرسوده صورت گرفته است افزود:امروزشهرداری اقدام  به تعویض تابلو کرده  و می توان گفت 90 درصد تابلوهای  سطح شهر پلدخترتعویض نشده اند که شهرداری باید در این راستا اقدام کند.

شهردار پلدخترگفت: انجام  کاربهتر را هدف اصلی شهرداری است و برخورد با سد معبر حتی یک ساعت در شهر پلدختر تعطیل نشده است که  در این زمینه  گزارش ماهیانه وجود دارد که به طور مرتب با آنها برخورد شده است.

 جهانگیر اکبری به نصب چراغ چشمک زن چشم گربه ای در سطح شهراشاره کرد و افزود: این گونه چراغ ها در سطح شهر پلدختر نصب شده اند .

وی به  مشکل وانت بارهای مستقر در سطح شهر اشاره کرد و گفت:محل استقرار ،بخشی از وانت بارها و سه چرخه ها مشخص شده که متاسفانه رانندگان این گونه وسایله نقلیه این مهم را رعایت واز قانون تبعیت نمی کنند.

وی افزود: بعضی از وانت بارها و سه چرخه ها شهر پلدختر خودسرانه  به محل  سه راه مرکز شهر رفته اند که این جابجایی باعث اعتراض سایر وانت بارها شده است .

اکبری از راهنمایی و رانندگی شهر خواست مرتب  در سطح شهر گشت بزنند و با این گونه رانندگان  برخورد کنند.

شهردار پلدختر گفت: اینکه گفته می شود  تابلویی در سطح شهر نصب نشده را قبول ندارم، تابلو میدان های شهر تعویض شده اند.

وی با بیان این که  کارها نیاز به زمان دارند افزود:  دو هفته  دنبال یک بالا بر هستیم تا بتوانیم  چهار تابلو را نصب کنیم .

اکبری به تابلو معلولان اشاره کرد و تصریح کرد: در مورد تابلو معلولان در سطح شهر اقدام نشده ولی طرح آن انجام  گرفته و آهن آلات آن خریداری شده که  تا چند روز آینده تابلوی معلولان نصب می شود.

وی در مورد انتقال گاراژ رومشکان گفت:  ما در این محل بنر نصب کرده ایم که خودروها باید به مکان دیگر منتقل شوند ولی متاسفانه  بنر را پاره کرده اند که انتظار داریم پلیس راهور در این زمینه برخورد کند .

وی افزود: طرح دور برگردان روبروی بانک مسکن شهر را خود راهور پیشنهاد کرده اگر این محل  را دوباره مسدود کنیم  و جای دیگری را باز کنیم جنبه و صورت خوبی ندارد.

شهردار پلدختر گفت: در گذشته هم گفتیم اگر تغییری نیاز است به ما بگویید اما امروز دیگر امکان تغییر وجود ندارد زیرا در این محل شهرداری فضای سبز ایجاد و هزینه کرده است.

اکبری به بحث دوربین های مدار بسته سطح شهراشاره کرد و افزود:شهرداری پلدختر 90 میلیون تومان دوربین مدار بسته خریداری کرده  که از این مبلغ 40 میلیون تومان آن را پرداخت کرده و مابقی آن در حال پرداخت است.

وی گفت: چنانچه پلیس راهورجانمایی ایستگاه ویژه موتور سیکلت سواران مشخص کند شهرداری آن را انجام خواهد داد.

وی افزود:در مورد تفکیک حوزه استحفاظی شهر، جلسه ای تشکیل شدو قانون محدوده  شهر را مال شهر می داند.

شهردار پلدختر گفت: اداره راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی  با هم مشکل دارند به ما ارتباطی ندارد و محدوده شهراز پل تاریخی تا شرکت سایپا است .

وی به بحث چاله های سطح شهر اشاره کرد و افزود: کارخانه آسفالت شهرداری پلدختر امروز راه اندازی شده و آماده آسفالت کردن معابر و خیان ها است.

 وی گفت: مدیر آب و فاضلاب شهری ، پیمانکارآب و فاضلاب شهری  تحویل قطعی به شهرداری دهد شروع به آسفالت خیابان ها و کوچه های سطح شهر خواهیم کرد.

رییس بانک مسکن گفت:وانت بارهایی که جلوی بانک مسکن قرار دارند از لحاظ امنیتی مشکلاتی را به وجود آورده اند که ازلحاظ  پول رسانی به بانک  با مشکل مواجه هستیم .

 سید مجید کریمی افزود:بیشتر مشتریان که به بانک مراجعه می کنند اظهار می دارند که اینجا گاراژ است  یا بانک، که وانت بارها ای چهره شهر را در این محل ناخوشایند کرده اند  که در این زمینه باید  چاره اندیشی شود .

شهردار معمولان گفت:خط کشی های سطح خیابان اصلی کم رنگ شده است که از راه و شهرسازی انتظار داریم نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام و این خطوط را بازسازی کند .

مسعود شاکرمی افزود: حتی یک پارکینگ خصوصی در شهر معمولان وجود ندارد که این امر باعث شده تا نیروی انتظامی ،موتور سیکلت های توقیفی وماشین های تصادفی را به داخل محوطه اداری شهرداری دلالت می دهند و نیروی انتظامی محوطه شهرداری را به پارکینگ تبدیل  کرده است.

وی تصریح کرد: این امر نه تنها درآمدی برای شهرداری معمولان  ندارد بلکه مشکلاتی را ایجاد کرده است وبیشتر موتور سیکلت ها توقیفی فرسوده هستند که شایسته است نیروی انتظامی آنها به مزایده بگذارد .

وی با بیان این که تا سال 92 شهرداری معمولان با نیروی انتظامی برای نگهداری وسایل نقلیه قرارداد منعقد کرده است گفت: با وجود این که دو سال از زمان و مدت قرارداد فیمابین سپری شده ، نیروی انتظامی ، هیچگونه اقدامی در جهت انتقال وسایله نقلیه انجام نداده است  و شهرداری معمولان اعلام می دارد دیگر توان نگهداری این گونه وسایله نقلیه توقیفی و تصادفی را ندارد.

شاکرمی افزود: دو سال است که اعلام می داریم استقرار پلیس راهور در شهر معمولان نیاز اساسی شهر است ولی تا کنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

شهردار معمولان گفت:  سد معبر دراین  شهر به معضلی تبدیل شده که  شهرداری به تنهایی قدرت برخورد با آنها را ندارد که می طلبد  نیروی انتظامی در این راستا شهرداری را حمایت کند.

بخشدار معمولان گفت:ماشین هایی که جنب تونل معمولان هستند مبادرت به خرید و بارگیری خیار و سبزی می کنند که مشکلاتی را ایجاد می کنند.

عباس محمودی افزود:با توجه به این که این محل ، منطقه حساسی است که باعث تصادف می شود نیاز به چاره اندیشی دارد.

وی گفت: دوربین هایی برای خیابان های اصلی شهر معمولان نصب شود که اگر این کار صورت گیرد کمک خوبی برای شهرمی باشد.

محمودی افزود: با توجه به این که شهر معمولان حدفاصل  پلدختر و خرم آباد قرار دارد  هنگامی که  تصادفی به وقوع می پیوندد زمان می برد تا کارشناس خود را  به صحنه برساند که حضور پلیس راهور یکی از نیازهای شهرمعمولان است.

وی گفت: برای صدور کارت هوشمند کامیون ها در سطح شهر پلدختر ومعمولان تمهیداتی صورت گیرد تا در این شهرستان انجام شود تا کمکی به مردم باشد .

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: شهرستان پلدختر آمار حوادث ترافیکی در سال 93-92 کاهش چشمگیری داشته است .

احمد  کرموند افزود: در شهرستان پلدختر 723 مورد حوادث خودرویی ، 162موتور سیکلت 132 مورد عابر پیاده  که حوادث خودرویی 22درصد و موتور سیکلت 53 درصد و عابر پیاده 27 درصد کاهش داشته است .

وی گفت:  دانش آموزان افرینه در طول سال برای تحصیل به  روستای پایین دست روستا می روند که هیچ مانع و تابلوی در جاده اصلی وجود ندارد که جا دارد برای این دانش آموزان فکری شود.

وی از وضعیت  سرویس های بهداشتی ترمینال مسافربری جنوب شهر پلدختر انتقاد کرد و افزود:سرویس های بهداشتی  ترمینال مسافر بری جنوب از وضعیت بهداشتی  مناسبی و در خور شان مسافران برخوردار نیست که این امر باعث اعتراض مردم و مسافران شده است.

رییس راه و شهرسازی شهرستان پلدختر گفت:در گردنه طول کش و تنگ فنی تابلو خطربه زبان عربی نصب شده است واز بین بردن آسفالت از مشکلاتی است که کارواش ها ی شهر پلدخترایجاد کرده اند .

احمد عباسی افزود: لکه گیری های شهر معمولان تا چند روز آینده انجام خواهد شد

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =