با اعلام حکم کمیته استیناف درباره بازیکن خارجی راه‌آهن، حالا لیگ برتر شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده است.

سهیل حاجی میر خمسه - خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز قبل كمیته استیناف فدراسیون فوتبال حكم كمیته انضباطی را شكست و اعلام كرد در پرونده موتومبا، بازیكن خارجی راه‌آهن، تیم فوتبال راه‌آهن مقصر است. طبق حكم كمیته استیناف، 5 مسابقه راه‌آهن مقابل حریفان با نتیجه سه بر صفر به سود رقبا اعلام شد و امتیازهایی كه راه‌آهنی‌ها از این 5 دیدار گرفته بودند از این تیم كسر شد. با این حساب راه‌آهن به قعر جدول سقوط كرد تا به لیگ دسته اول برود. این در حالی است كه راه‌آهن تا پیش از صدور این حكم، در لیگ برتر ماندگار شده بود.
حالا قضیه راه‌آهن پیچیده شده است. راه‌آهنی‌ها به این حكم معترض هستند چراكه معتقدند تیم‌های معترض، در مهلت قانونی اعتراض خود را اعلام نكرده‌اند. طبق قانون، تیم‌هایی كه به چنین مواردی اعتراض دارند باید اعتراض خود را تا دو ساعت پس از برگزاری بازی به فدراسیون برسانند اما پیكانی‌ها 24 ساعت پس از بازی با راه‌آهن به این موضوع اعتراض كرده‌اند. البته چند هفته قبل از همه این اتفاق‌ها باشگاه نفت مسجد سلیمان به سازمان لیگ شکایت كرد اما كمیته انضباطی به این دلیل كه شكایت بعد از زمان مجاز به دستش رسیده بود، حتی بررسی هم نكرد. به همین دلیل موتومبا به طور غیر قانونی باز هم برای راه‌آهن به میدان می‌رود.
بعد از شكایت باشگاه پیكان هم با وجود اینكه تمام اسناد موجود صحت داشته‌اند، باز هم حكم صادر نشد تا لیگ برتر به پایان رسید. مسابقه پلی‌آف هم بین مس كرمان و استقلال خوزستان برگزار شد و فدراسیون پرونده لیگ برتر چهاردهم را بست. اما پس از آن حكم كمیته استیناف صادر شد كه با شكسته شدن رای كمیته انضباطی، ماجرا پیچیده شد. حالا راه‌آهنی‌ها خودشان هم قبول دارند كه موتومبا غیر قانونی برای این تیم به میدان رفته اما حرفشان این است كه اگر این بازیكن غیر قانونی است، چرا فدراسیون برایش مجوز بازی در لیگ برتر را صادر كرده است؟
مسئولان باشگاه راه‌آهن به این موضوع اعتراض دارند كه چرا فدراسیون اسناد حضور موتومبا در لیگ برتر را صادر كرده تا این بازیكن بتواند به میدان برود؟ بهروان، رئیس كمیته برگزاری مسابقات لیگ در این مورد به خبرآنلاین می‌گوید: «ما نباید در این مورد پاسخگو باشیم. ركن قضایی فدراسیون، كمیته انضباطی است كه باید آن موقع تصمیم می‌گرفت و ما هم تابع آن‌ها هستیم. كمیته انضباطی باید جواب بدهد كه چرا وقتی ما به آن‌ها نامه شكایت را ارسال كردیم، حكمی صادر نكردند تا امروز شرایط لیگ به این صورت باشد.»
بهروان ادامه می‌دهد: «ما بدون توجه به این مشكلات، قرعه‌كشی را برگزار می‌كنیم و لیگ آینده را استارت می‌زنیم. اصلا هم نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و اینجا كمیته انضباطی باید توضیح بدهد كه در طول پرونده بر چه اساسی حكم داده است.»
شاید اگر حسن زاده رئیس كمیته انضباطی از اول این پرونده را جدی می‌گرفت و مانع حضور موتومبا در ادامه بازی‌ها می‌شد، وضعیت لیگ به اینجا نمی‌كشید.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =