محمدرضا داورزنی می گوید احتمالا به خاطر مشکل ورود بانوان به ورزشگاه ها ، سال بعد میزبانی مسابقات لیگ جهانی را به تهران نمی دهند.

آریا صالحی- خبرگزاری خبرآنلاین؛جدا از دغدغه صعود،نتیجه ایران در لیگ جهانی و پاداشی که باید به ملی پوشان تعلق بگیرد این روزها بحث میزبانی سال آینده در این مسابقات به مهمترین دغدغه فدراسیون والیبال تبدیل شده است.اتفاقی که به دلیل جلوگیری از ورود بانوان به سالن 12 هزار نفری این میزبانی را تهدید می کند و آنطور که رییس فدراسیون والیبال می گوید:«شک نکنید که تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت.حتی ممکن است سال آینده از میزبانی محروم شویم.»

از سال قبل که یک سری از بانوان به صورت پنهانی و در قالب اتباع خارجی وارد سالن 12 هزار نفری شدند سخت گیری ها بیشتر شد و دیگر اجازه ورود هیچ بانوی ایرانی به سالن 12 هزار نفری داده نشد.حتی برای امسال اجازه ورود به بانوان خبرنگار هم داده نشد تا محمد رضا داورزنی به عنوان بالاترین فرد پاسخگو در فدراسیون والیبال از نگرانی هایش بگوید.او که گفت و گوی مفصلی را با وبسایت برنامه نود انجام داده بود در بخشی از حرف هایش در این مورد گفته است:«ما اصلا نمی خواهیم مقابل fivb موضع بگیریم.باید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که در آینده درخواست بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند محقق شود و آن‌ها بتواند برای دیدن بازی تیم ملی به سالن‌های والیبال بیایند . البته این مقوله نیازمند هماهنگی، کار بیشتر، سالم سازی محیط و فضای مناسب‌تر است.»

حرف رییس فدراسیون فوتبال این است،اینکه 15 هزار نفر به سالن آمدند اما هیچ کس ندید که آنها بد دهنی یا توهین کنند.حتی وقتی به لهستان ۳ بر یک باختیم، تماشاگران با فرهنگ ما به تشویق بازیکنان تیم ملی پرداختند.او یک پیشنهاد می دهد و از همه کسانی که دغدغه این موضوع را دارند دعوت می کند تا برای تماشای بازی‌های تیم ملی به سالن ۱۲ هزار نفری بیایند و خودشان همه چیز را از نزدیک ببینند. داورزنی می گوید:«حضور خانم ها در سالن والیبال توقع نیمی از جمعیت کشور است. خانواده بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند بازی‌های فرزندانشان را از نزدیک ببینند. ما نباید این حق را از آنها بگیریم. والیبال رشته ورزشی خانوادگی است و خانواده‌ها با اشتیاق وقت زیادی را صرف آن می کنند . باید فضا رابه گونه‌ای بسازیم که خانواده ها بتوانند در سالن هم این ورزش را تماشا کنند.»

گرفتن میزبانی از ایران و احتمال دادن این میزبانی به کشورهای همسایه ایران.تهدیدی که ممکن است فدراسیون جهانی والیبال آن را ابزاری کند و علیه میزبانی ایران استفاده کند.شاید هم اصلا اتفاقی نیفتد و ...این در حالی است که ملارودی معاون بانوان رییس جمهور در گفت و گویی اعلام کرده است که یک سری از افراد با استفاده از دغدغه های ارزشی یان بحث را سیاسی کرده اند.ملارودی گفته است:«دقیقا نمی توان تحقق این موضوع را پیش بینی کرد و اینکه به طور قطعی در چه زمانی شاهد حضور بانوان در استادیوم های ورزشی خواهیم بود اما مطمئنا بررسی هایی در فراهم سازی زیر ساخت ها برای حضور زنان و سالم سازی محیط های ورزشی در دستور کار است که البته این مسئله در حال حاضر شامل تمام ورزش ها نمی شود.»

دغدغه برای والیبال و بحث میزبانی زیاد است.خیلی ها امیدوارند که اتفاقی نمی افتد و فدراسیون والیبال هم در تلاش است تا مانع از این شود که fivb با استفاده از شرایط موجود تصمیم هایی بگیرد که به ضرر ایران تمام شود.

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    134 2
    مطمئن باشید دلواپسا دوس دارن والیبال ما ضعیف بشه مثل فوتبال و حتی محروم تا دیگه خیالشون از نرفتن خانوما به ورزشگاه و شادی نکردن مردم بعد از بردهای والیبال تو خیابون راحت بشه.پرسپولیس استقلال رو نابود کردن والیبالم نابود میکنن.
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 1
    آزادی دیدن والیبال تک جنسیتی
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    ایشالا که از میزبانی محروم شیم چون با این جامعه دلواپس به هیچ جایگاهی نمی تونیم برسیم.
  • رامين A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    4 0
    اونهايي كه مانع ورود بانوان به استاديوم هاي ورزشي شدند اگه توانش رو داشتن در مورد اقايان هم مانع ميشدن در حقيقت بعضي از اقايان از كنار هم قرار گرفتن مردم واهمه دارن بقيه همش فيلمه چرا تمام نظرهاي من سانسور ميشه ؟