۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جلسه هم اندیشی پیرامون تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت صنعت و معدن محور توسعه اقتصادی کشور می باشد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین مهندس حسین ابوئی مهریزی با بیان اینکه صنعت و معدن محور توسعه اقتصادی کشور است افزود ما باید با علم و دانش و دستاوردهای بشری توسعه صنعتی را محور اقتصادی خود قرار دهیم.

وی اظهار داشت هیچ واحد تولیدی بدون تبلیغات نمی تواند کالای خود را بفروش رساند به همین دلیل شناساندن توانمندی ها و تبلیغات باید تقویت گردد با منفی گفتن هیچ کس به سراغ ما نمی آید.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه افزود کشور ما با همه توانمندی هایی که دارد اگر بخواهد به اهداف چشم انداز خود برسد فقط با سرمایه گذاری داخلی امکان پذیر نیست باید سرمایه گذاری خارجی رونق داده شود.

ابوئی مهریزی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این مطلب که رشد اقتصادی کشور در بخش صنعت و معدن در سال گذشته 3 درصد بوده است اذعان داشت این رقم در سال 94 باید به 7 درصد برسد و برای تحقق این امر 175 هزار میلیارد تومان و همچنین برای طرح های نیمه تمام کشور 20 هزار میلیارد تومن سرمایه در گردش نیاز می باشد. 

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان این مطلب که کل تسهیلات اعطا شده توسط بانک ها در سال 93 346 هزار میلیارد تومان بوده است افزود در سال گذشته در حوزه صنعت حدود 106 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکها پرداخت شده است که این رقم نسبت به سال 92 حدود 50 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه گفت با توجه به ضرورت بیان مسایل و مشکلات فضای کسب و کار کارگروهی با عنوان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل گردیده است.

بهروز اسودی با بیان شرح وظایف این کارگروه گفت بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل از مهمترین وظایف این کارگروه می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به این مطلب که جلسات کارگروه باید حداقل هر 15 روز یکبار برگزار شود گفت دبیر کارگروه که سازمان صنعت ، معدن و تجارت می باشد موظف است ضمن ابلاغ تصمیمات اعضای کارگروه نسخه ای از آنها را باید به وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ارسال نماید.

آقای اسودی ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و ثبات و آرامش فضای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را از نقاط قوت تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =