استاندار سمنان : شورای آموزش و پرورش باید زمینه های فکر و اندیشه را در دانش آموزان پویاتر کند

محمد وکیلی استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که جمعی از مدیران استان حضور داشتند گفت : شورای آموزش و پرورش می بایست زمینه های فکر و اندیشه را در دانش آموزان پویاتر کند

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین استاندار سمنان افزود : فکر ، اندیشه و روح و روان نوجوانان و جوانان میتواند تاثیر بسزایی در جامعه بگذارد .

 ایشان خاطر نشان کرد : باید فضای آموزشی ما بگونه ای باشد که حداکثر استفاده از استعداد های جوانان را ببریم .

 استاندار سمنان با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : این شورا باید متفاوت تر از جلسات دیگر برگزار گردد و خروجی خوبی داشته باشد .

 وی تسریع کرد : باید زمینه کارآفرینی ، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان فراهم گردد و آموزش پرورش نیز در این خصوص باید توجه بیشتری داشته باشد تا شاهد شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان باشیم.

 ایشان گفت : باید تصمیماتی که در شورای آموزش و پرورش گرفته میشود کارشناسی باشد تا بتوانیم با این تصمیمات برنامه ریزی های بلند مدت خود را عملیاتی کنیم. .

 مهندیس وکیلی لزوم تفکر توسعه ای معلمان را مهم برشمرد و گفت : باید از  ایده ها ، تفکرات و نگاه های کارشناسی در استان استفاده گردد و فکر  توسعه ای در آموزش و پرورش نهادینه گردد.

جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضریب پوشش پیش دبستانی را در استان سمنان 85 درصد عنوان کرد که این رقم در کشور 52 درصد است.

 وی افزود:  15 درصد مابقی در استان مکان هایی هستند که مردم توان اقتصادی ثبت نام دانش آموزان را ندارند که با هماهنگی های لازم با کمیته امداد مقرر شده است این بخش نیز تحت پوشش قرار گیرد.

 همچنین در این جلسه وضعیت اجرای برنامه های تربیت بدنی و بهداشت جهت ارتقاء سلامت عمومی دانش آموزان و وضعیت پروژه های آموزش و پرورش و پروژه های مدرسه های مسکن مهر استان مورد بررسی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =