ایرنا نوشت:

 'جیم وب' عضو سابق مجلس سنای آمریکا به عنوان رقیب اصلی هیلاری کلینتون از حزب دمکرات وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وعده های انتخاباتی جیم وب در این کارزار، بر مسائل اقتصادی، اصلاحات مالی و جلوگیری از ورود آمریکا به درگیری های (نظامی) خارجی همچون افغانستان و عراق متمرکز است.

وب 69ساله، سناتور سابق ایالت ویرجینیا در بیانیه ای، فضای سیاسی آمریکا را فضایی مسموم توصیف کرد که در آن مباحثات سیاسی منصفانه اغلب تحت تاثیر پول های کلان قرار می گیرند.

براساس این گزارش، وب که در اواخر دوره ریاست جمهوری 'رونالد ریگان' تصدی وزارت نیروی دریایی وقت آمریکا را به عهده داشت، همچنین با بیان این که برخی از نامزدهای این دوره از ریاست جمهوری به دنبال کسب میلیون ها دلار هستند، تصریح کرد که لازم است اعمال قدرت نخبگان در سایه بر روند سیاسی آمریکا از میان برود.

وب با اشاره به این که سیاست خارجی آمریکا از زمان پایان جنگ سرد دچار سردرگمی شده است، خواستار دکترین جدیدی در سیاست خارجی آمریکا شد که بتواند چارچوبی را برای شرایط اقتضای استفاده از نیروی نظامی این کشور ارائه دهد.

این سناتور سابق با تصمیم جرج دبلیو بوش رییس جمهوری وقت آمریکا در حمله نظامی به عراق در سال 2003میلادی مخالفت کرده بود.

بنابراین گزارش، سوابق سیاسی و نظامی جیم وب از جمله مخالفتش با حمله به عراق، می تواند وی را یکی از رقیبان اصلی هیلاری کلینتون از حزب دمکرات قرار دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    داداش بزرگه ی تارنماست ؟ اینا خونوادگی دونه درشتن