ایرنا نوشت:

ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان با تاکید به اینکه کلید حل مشکلات در منطقه توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 است ، گفت که تحویل 13 تن طلا به بانک مرکزی ایران نشانه ای مثبت در پیشرفت مذاکرات است.

به گزارش ایرنا، رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر که امروز(جمعه) منتشر شد، تصریح کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش یک ساختار آمریکایی است و با تحقق اهداف ترسیم شده برای آن ، نقش و عمرش هم تمام خواهد شد.

وی گفت که«روس ها با آمریکایی ها توافق کرده اند از شر داعش حتی در سوریه در مرحله آینده خلاص شوند».

ژنرال عون خاطرنشان کرد: خاورمیانه به سوی تغییراتی ژئو سیاسی برای تحقق دو هدف درگیری ها بر سر گاز و لوله های انتقال آن و تقسیم مناطق نفوذ، پیش می رود.

رییس حزب جریان آزاد ملی تصریح کرد: براین اساس تقسیم دوباره کشورهای منطقه یکی از راهکارهای مطرح است اما نهایی نیست.

وی اظهارداشت: حذف مرزهای ترسیم شده بین کشورهای منطقه براساس قرارداد سایکس - پیکو بعید نیست اگر خط تدمر - حلب تا عراق تثبیت شود.

رییس فراکسیون تغییر و اصلاح تاکید کرد: آنچه در یمن رخ داده یک فاجعه انسانی و جنایتی نابخشودنی است که در سایه سکوت جهانی به وقوع پیوسته است.

 

** توافق یا انفجار

ژنرال عون که به سئوالاتی نیز در باره اوضاع داخلی لبنان پاسخ داده است، اظهار داشت: رییس مجلس را طایفه شیعه و نخست وزیر را طایفه سنی انتخاب می کنند و رییس جمهوری را هم باید طایفه مسیحی انتخاب کنند اما فراکسیون تغییر و اصلاح به ریاست من که در دو انتخابات مجلس در سال های 2005 و 2009 بیشترین رای را کسب کرده تاکنون نتوانسته است حتی یک قاضی و یا افسر نیروهای امنیت داخلی (پلیس) را تعیین کند.

رییس حزب جریان آزاد ملی تاکید کرد: امروز به روشنی می گویم یا توافق و یا انفجار زیرا ما مورد هدف قرار گرفته ایم بنابراین با دولت مواجه می شویم و برای اصلاحات و حقوق خود می جنگیم.

وی با بیان اینکه«هر راه حلی که همه گروه های لبنانی را محترم بشمارد، تایید می کنیم»، خاطرنشان کرد:ما خواستار جدایی و کناره گیری نیستیم اما از طرح فدرالی با دولت مرکزی حمایت می کنیم.

 

** با مقاومت هستم، سلاح حزب الله ضروری است

رییس فراکسیون تغییر و اصلاح تصریح کرد:گروه مقابل (14 مارس) فرصت های انتخاب یک رییس جمهوری که قادر است با حزب الله در نتیجه تفاهم با آن کنار بیاید و اوضاع را سامان دهد، از بین برده است.

ژنرال عون گفت: طرح ما راهبرد دفاعی است و تنها کسی که می تواند آن را بر روی میز مذاکرات قرار دهد ما هستیم زیرا به ضرورت سلاح حزب الله ایمان داریم و حزب الله نیز گامی برای ایجاد ارتش منظم برنداشته است زیرا به منفعت آن نیست.

رییس حزب جریان آزاد ملی افزود: من با مقاومت هستم زیرا ضد اسراییل است و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بیش از دیگران آن را می داند و این گزینه من است بدون اینکه در مقابل چیزی بخواهم.

 

** سعد الحریری فردی صادق اما ناتوان

ژنرال عون در پاسخ به سئوالی، سعد الحریری رییس حزب جریان المستقبل را صادق خواند و درعین حال تاکید کرد که او برای انجام آنچه می خواهد انجام دهد، ناتوان است.

 

** وزیران ما استعفا نمی کنند

وی خاطرنشان کرد: وزیران عضو فراکسیون تغییر و اصلاح استعفا نمی کنند و در دولت باقی خواهند ماند و در آنجا اقدامات لازم و اعتراضی را انجام خواهند داد.

رییس فراکسیون تغییر و اصلاح از افشای برنامه های اعتراضی خود خودداری کرد و گفت: اگر درهمه پرسی دو مرحله ای از مسیحیان و ملت لبنان برای انتخاب گزینه های مسیحی دارای بالاترین جایگاه و رای مردم ، سمیر جعجع رییس حزب « نیروهای لبنانی» انتخاب شود، من به او تبریک می گویم و در صحن مجلس برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان حاضر می شویم.

 

** پاسخ به سفیر آمریکا، هرکاری دلتان می خواهد انجام دهید

ژنرال عون با بیان اینکه افتخار می کنم نام من در اسنادی که ویکی لیکس در باره آمریکا و سعودی ها منتشر کرد، وجود ندارد، گفت: امیدوار بودم که صورتجلسه دیدارهایم با سفرای آمریکا در لبنان منتشر می شد.

رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان افزود: در یکی از دیدارهایم با جفری فلتمن سفیر آمریکا ، به من گفت که وزارت خارجه کشورش مرا به دلیل همپیمانی با حزب الله تروریست می داند و در پاسخ گفتم: هرکاری دلتان می خواهد انجام دهید، اما نمی توانید انسانی را که از هیچ چیز نمی ترسد، بترسانید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    افرين به ميشل عون