ایسنا نوشت:

خبرنگار شبکه المیادین از موافقت وزیر خارجه عربستان سعودی با آتش‌بس در یمن خبر داد که از امروز (جمعه) آغاز می‌شود. در همین حال سازمان یونسکو نام دو شهر "صنعاء" و "شبام" را در فهرست میراث جهانی تهدید شده قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار المیادین اعلام کرد که "عادل الجبیر"، وزیر خارجه عربستان در تماسی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل موافقت خود را با آتش‌بس در یمن اعلام کرده که این آتش‌بس از امروز آغاز می‌شود.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسجدی در مرکز صنعاء خبر داده و اعلام کرد که این حمله تلفاتی در پی داشته است.

در حمله جنگنده‌های سعودی به الحدیده نیز سه تن شهید و 25 تن دیگر زخمی شدند.

در حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به منطقه "الطلح" دو تن شهید و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. در حملات به صنعاء نیز هشت تن شهید و 10 تن مجروح شدند.

درمقابل یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که در حمله ارتش یمن به پایگاه نظامی جلاح در جیزان، تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند. ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه‌های نظامی عربستان در الدود، الخوبه و القصیبات را هدف قرار دادند.

ارتش یمن همچنین مقر تیپ 31 در شهر عدن واقع در جنوب یمن را پس از درگیری با تروریست‌های القاعده بازپس گرفت.

در همین حال، اتاق بازرگانی- صنعتی در صنعاء خسارت‌های بخش صنعتی یمنی از آغاز بمباران ائتلاف تحت رهبری عربستان را به 400 میلیارد ریال برآورد کرد.

همزمان محمد محمد صلاح، معاون رئیس هیات‌مدیره اتاق بازرگانی و صنعتی عنوان داشت که میزان بیکاری در بخش خصوصی به حدود 80 درصد رسیده است و اوضاع معیشتی نیز به شدت نابسامان است.

تمیم الشامی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نیز تصریح کرد که 15 میلیون یمنی نیازمند خدمات درمانی هستند چراکه یمنی‌ها با کمبود شدید دارو مواجه هستند و بیماری‌های خطرناک نیز شیوع پیدا کرده است.

از سوی دیگر، سازمان یونسکو دو شهر صنعاء و شبام را که به دلیل درگیری‌ها و حملات تهدید می‌شوند، در فهرست جهانی در حال تهدید قرار داد.

این سازمان نگرانی خود را نسبت به تخریب‌هایی که به صنعاء این شهر که اهمیت بسیاری در زمینه تاریخ و میراث دارد، ابراز کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    9 0
    امید آنکه برخی ها با سخنان خود طرفین را به جنگ مجدد تحریک نکنند و راهی برای پایان درگیری ها بیابند .
  • بدون نام ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    2 1
    خدا لعنت كند ال سعود را.
  • علی A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 1
    انشاءالله که اینبار مثل سری قبل حیله ای از طرف جنایتکاران سعودی نباشد