لاریجانی: «قم محدود» شعار مسئولان باشد/ توسعه قم آسیب‌هایی به همراه دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار امروز مسئولان باید «قم محدود» باشد، از توسعه روزافزون شهر و جمعیت قم انتقاد کرد.

مهر نوشت؛ علی لاریجانی عصر پنج‌شنبه در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم که در منزل پدری رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد، در سخنانی با تأکید بر همکاری مسئولان برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی قم، اظهار داشت: این بیمارستان در منطقه پردیسان ساخته می‌شود که مردم این منطقه هم‌اکنون با مشکلات درمانی و بهداشتی روبه‌رو هستند.

وی گفت: اینکه بخش خصوصی در این شرایط از اقتصاد کشور مبادرت به ساخت چنین بیمارستانی می‌کند قابل‌تقدیر است که می‌بایست موانع بر سر راه این پروژه برداشته شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه عنوان کرد: بخش خصوصی هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی درزمینه ساخت آزادراه دارد که از این ظرفیت می‌توان در راستای تکمیل رینگ کمربندی قم و ساخت دیگر آزادراه‌ها در استان بهره برد و این آمادگی وجود دارد تا تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران در این بخش ارائه شود.

قم امکان اسکان بیش از جمعیت فعلی را ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: توسعه حرم باید به‌گونه‌ای باشد که مسیر دسترسی زائران به ضریح مطهر و شبستان‌های اصلی به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

دیدار بهشتی مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با دکتر علی لاریجانی

لاریجانی افزود: توسعه روزافزون شهر قم و افزایش مهاجرت‌ها و جمعیت مطلوب نیست و آسیب‌هایی به دنبال دارد که در این زمینه باید به فکر احداث شهر دیگری در کنار شهر قم باشیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون آب شرب قم برای این جمعیت به سختی فراهم می‌شود و با این توسعه شهر در سال‌های آینده مجدداً با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شعار مسئولان شهر و استان قم باید «قم محدود» باشد، افزود: قم امکان اسکان بیش از این جمعیت فعلی را ندارد و توسعه بی‌رویه شهر قم مشکلات زیرساختی و اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

لاریجانی تصریح کرد: جانمایی‌های شهرهای جدید در کشور با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود آب باید در مکان‌هایی باشد که به حداقل آب دسترسی داشته باشند.

در ابتدای این دیدار، محسن بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی گزارشی از روند آماده‌سازی زیرساخت‌های بیمارستان هزار تختخوابی قم، طرح توسعه اطراف حرم و ساخت و تکمیل رینگ کمربندی قم ارائه کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =