معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد: این دانش‌آموزان موادغذایی تاریخ گذشته و شیرموز استفاده کرده‌اند/ مکان اسکان، مجوز نداشت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، وب سایت قم پرس در مطلبی، موضوع «مسمومیت 46 دانش آموز قمی در مشهد» را مورد توجه قرار داد و نوشت؛ عبدالله ارجاعی در گفت‌و گو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: این دانش‌آموزان از قم برای زیارت به مشهد آمده بودند که به دلیل کم‌توجهی مسئولان، اسکان آنان در مکانی که مجوز نداشت انجام شد و از موادغذایی غیربهداشتی نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 46 نفر دچار مسمومیت شده‌اند، گفت: این افراد نوجوانان 15 تا 20 ساله بودند که خوشبختانه با همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق ناگواری برای‌شان رخ نداد و بیشتر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد عنوان کرد: این دانش‌آموزان موادغذایی تاریخ گذشته و شیرموز استفاده کرده‌اند که هنوز مشخص نشده مسمومیت به دلیل کدام یک از این مواد بوده است.

ارجاعی با اشاره به اینکه این کاروان در قالب تور زیارتی نبوده است، گفت: فرمانداری مشهد مسئولان کاروانی را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کرده و درخواست کرده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: افراد باید در مکان‌های مجاز ساکن شوند و از موادغذایی بهداشتی استفاده کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

دکتر احسان بلوردی گزارش داد: این زائران که در یکی از حسینیه های مشهد اسکان داشتند بامداد امروز 11 تیر ماه به علت استفاده از غذای فاسد به اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند.
وی افزود: زائران دچار مسمومیت که بیشترشان نوجوان هستند با علائم تهوع، استفراغ، سرگیجه و دل درد مراجعه کرده اند لذا بلافاصله تیم بحران بیمارستان تشکیل و نسبت به درمان به موقع آنها اقدامات لازم صورت گرفت.
مدیر درمان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تاکید کرد: با اقدامات و رسیدگی به موقع گروه پزشکی و پرستاری این بیمارستان هم اینک همه بیماران بهبود یافته لذا 27 نفر آنان تاکنون از بیمارستان مرخص شده اند.
وی شرایط عمومی چهار بیمار بستری در اورژانس را نیز رضایتبخش اعلام و بیان کرد: این بیماران نیز پس از بهبودی کامل امروز مرخص خواهند شد.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمده است: استاندار خراسان رضوی که از ابتدای واقعه پیگیر مداوای درمان زائران بود، از کادر درمانی و پرستاری این مرکز به دلیل اقدام به موقع قدردانی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =