حسین عبدی در گفت و گویی صریح با خبرآنلاین درباره اتفاقات پرسپولیس سخن می گوید.

 

علی بشر - خبرآنلاین: این گفت و گو با مردی است که می گویند منتقد شماره یک سرمربی پرسپولیس در هیات مدیره است. دستیاری که حتی یک هفته هم در کنار برانکو دوام نداشت و جدا شد. حسین عبدی ، مربی فصل قبل تیم که یکباره به هیات مدیره رفت. او که دوره های فوتبالی اش را خارج از ایران و در انگلستان سپری کرده ، می گوید مدیریت هم کرده و البته مدیر تیم ویند در امارات بوده است. او در این گفت و گو از چالش های پیش روی پرسپولیس سخن گفته است.

  

جالب است که همین وزارت ورزش ، حسین عبدی را برای مربیگری پرسپولیس گزینه مناسبی نمی داند اما او را به عنوان عضو هیات مدیره تیم انتخاب می کند!

این که چطور اتفاق افتاد و من عضو هیات مدیره شدم  را نمی دانم. ولی این که من مربی تیم نماندم دلیل داشت. از قبل تصمیم گرفته بودند آقای برانکو بیاید و من هم این را می دانستم که قرارداد با مربی کروات  بسته شده . برای همین هم بود که حضورم روی نیمکت تیم موقت بود اما در همان  بازی با النصر هم توانستیم برای اولین بار یک تیم سعودی را در ایران ببریم و بعد هم داستان الهلال پیش آمد که بازی برگشت را نتوانستیم خوب برگزار کنیم، اما اولین بار بود که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تیم های سعودی را در ایران و با اقتدار شکست داد.

ولی می گفتند شما از اینکه اعتماد مسئولان برای ادامه کارتان را نداشتید ، دلخور بودید؟

 از آنجا که با آقای برانکو قرارداد بسته شده بود و آن داستان ها پیش آمد یک مقدار قضایا به این سمت و سو رفت. من می دانستم برای چه هدفی به تیم رفته ام و روی نیمکت می نشینم، سایر موارد که بعد از آن اتفاق افتاد ، ارتباطی با اینکه می خواستم سرمربی بمانم نداشت.

و چطور عضو هیات مدیره شدید؟

از طرف وزارت ورزش با من تماس گرفتند و من هم دوست داشتم کمک کنم .همیشه هم دوست دارم به پرسپولیس کمک کنم، البته نمی دانستم پیشنهاد آنها برای هیات مدیره است. اما لطف کردند و وزارت ورزش به من اعتماد کرد . حتما این نیاز احساس شد که می توانم موثر باشم و خودم هم فکر کردم شاید بتوانم قدمی برای پرسپولیس بردارم، در نتیجه این اتفاق رقم خورد.

ولی شما یک مربی هستید که خیلی ها می گویند دانش فنی خوبی دارد، یکدفعه حضورتان در هیات مدیره چه اثری خواهد داشت؟

همانطور که می دانید من مربی هستم اما در سال های گذشته کارهای مدیریتی هم کردم. من خارج از ایران مدیریت ورزشی کردم و با تیمداری نا آشنا نیستم. شاید با داشتن  این دو در کنار هم بتوانم به پرسپولیس کمک کنم. همانطور هم که قبلا گفتم این دو هیچ وقت با هم منافات نداشته و ممکن است یک وقت سرمربی باشی، یک وقت مدیرعامل و نقش های اجتماعی دیگری که برای تیم ها ایفا می کنید، اما در مورد پرسپولیس همه دنبال این هستند که به پرسپولیس کمک کنند و من هم مستثنی نیستم. الان در یک نقش و ممکن است سال دیگر در نقش دیگری باشد. اما چیزی که مهم است این است که در هر نقشی بتوانی ایفای نقش مثبت کنی و باعث شتاب حرکت به سوی پیشرفت باشی.

این روزها هوادارهای پرسپولیس خیلی نگران هستند و می گویند تیم خوبی بسته نشده و هیات مدیره خیلی خوب عمل نکرده؛ این را قبول دارید؟

فکر می کنم شما باید سوالتان را درست کنید. این اصلا اولا ربطی به هیات مدیره ندارد. هیات مدیره نقش ستادی دارد و یک مدیرعامل معرفی می کند. مدیرعامل هم در زیرمجموعه خودش با مربی ها بحث و گفت و گو می کند و بعد لیست آنها و مصوبات هیات مدیره را اجرا می کند. به همین دلیل باید سوالتان را اصلاح کنید.

ولی هواداران این موضوع را قبول ندارند و الان بیشتر از هیات مدیره و سرپرست منتخبش برای اداره باشگاه شاکی هستند!

این که هیات مدیره خوب یا بد عمل کرده اینجا کاربردی ندارد، در عموم این بحث هنوز پخته نیست و آن هم به خاطر این نوع سوال هاست. ما باید سیاستگذاری کلان داشته باشیم و مدیر تیم بر اساس لیست اعلام شده مربی تیم ، بازیکن می خرد. در مورد این که چه کسانی را گرفتیم و چه کسانی را نگرفتیم، یک بخش باشگاه است، یک بخش بازیکن ها و یک بخش سرمربی که شاید به یک بازیکن اعتقاد داشته باشد یا نه؛ از آنجایی که قرارداد هم از قبل بسته شده باید ایشان شناخت کامل نسبت به کاری که می خواهد انجام بدهد داشته باشد . من فکر می کنم فلسفه این که برانکو دو ماه قبل از پایان بازی ها آمد همین بود که یک شناخت برای آینده داشته باشد. در هر صورت این چیزی هست که اتفاق افتاده . باشگاه و همینطور مدیریت آقای طاهری باید نسبت به لیستی که سرمربی می دهد اقدام کند و اگر نشد آلترناتیوهای بعدی. خریدهای پرسپولیس این فصل هم به همین شکل بوده است.

این روزها اعتراض های زیادی جلوی باشگاه پرسپولیس می شود و می گویند کسانی که دستشان از تیم کوتاه شده خیلی برای کادرفنی حاشیه می سازند.

من نمی گویم کسی که دستش کوتاه شده حاشیه می سازد یا نه، در هر صورت پرسپولیس تیم بزرگی است و همیشه حاشیه دنبال آن است.

نظرتان در مورد جماعتی که جلوی باشگاه رفته بودند و علیه همه از جمله خود شما شعار داده بودند چیست؟ آقای خوردبین گفته بودند اینها از طرف رانده شده های تیم، خط گرفته اند.

من نبودم و نمی توانم نظر بدهم. این که در مورد مدیریت شعار داده بودند این به مدیریت ربط ندارد. مردم حق دارند نگران باشند و این نگرانی حق همه آنهاست، این که بیایند آنجا و بخواهند ببیند چه خبر است، به نظر من از جهاتی خوب است و این که این قدر حساسیتشان بالاست که می آیند و می خواهند بدانند واقعا تیم خوبی جذب شود یا نه، امیدوارم حساسیت کار را همه درک کنند و بودجه لازم هم برسد تا بتوانند تیم خوبی ببندند.

این حرف که وزارت ورزش به استقلال می رسد اما به پرسپولیس نمی رسد را قبول دارید؟

بعید می دانم چنین چیزی اصلا صحت داشته باشد. اینها در مجامعی که حاشیه ها هست درست می شود و من فکر نمی کنم چنین حرفی درست باشد.

به نظر شما پرسپولیس امسال می تواند نتیجه بگیرد؟

بستگی دارد نتیجه گرفتن را چه ببینیم. اگر بردهای آنی باشد و نتواند در انتها خوب عمل کند یک بحث است یا این که کل فصل را ببینیم یا یک مقدار پا فراتر بگذاریم و دو سه سال آینده را ببینیم، به نظر من نتایج آن طور رقم می خورد. اما نتایج آنی و فوری و فوتی هم تاثیر گذار است. به همین دلیل باید یک پروسه تعریف کنند و این پروسه را باید سرمربی تعریف کند و براساس آن جلو برود. والا همینطور بخواهیم جلو برویم و یک بازی را ببریم و چند بازی بعدی را ببازیم، این یعنی نتیجه نگرفتیم. من نتیجه رابلند مدت می بینم که حداقل چند سال تیم یک تیم قوی باشد و البته ممکن است اول نباشد ولی حداقل هر سال بوی قهرمانی بدهد.

بعد از این که شما به هیات مدیره رفتید خیلی ها گفتند منتقد برانکو به هیات مدیره رفت، قرار است در هیات مدیره منتقد برانکو باشید؟

هر کسی یک نقشی را ایفا می کند و گاهی همین نقش ها به این صورت رقم می خورد. الان صلاح دیده شده که من در هیات مدیره باشم یعنی نقشی به مراتب بالاتر و حساس تر. باید در آن نقش بتوانم خوب باشم. قرار نیست که بخواهیم خدای نکرده برای تیم ترمز دستی باشیم. باید همه کمک کنیم و در آن نقشی که حضور داریم دیدگاه هایمان نسبت به آن نقش تغییر کند و باعث شود تیم رو به جلو برود. اما اگر هر اتفاقی و هر نقصانی از طریق مدیرعامل به ما گفته شود، بعد صحبت های بعدی پیش می آید. اما این که همه ما در یک کشتی نشسته ایم در این حرفی نیست و نتیجه گیری به نفع همه پرسپولیسی هاست. این صحبت ها چیزی نیست که به من بیاید یا من در آن سطح باشم که این حرف ها به من بچسبد. باید همه دست به دست هم دهیم و از تیم حمایت داشته باشیم و در جایی که ممکن است نکات منفی به ما ضربه بزنند باید آنها را از بین ببریم و یا درست کنیم. در هر صورت به نظر من اصلا در جایگاهی که قبلا بودم هم مشکلی با باشگاه و سرمربی نداشتم و الان هم باید مشکلات باشگاه را مرتفع کنیم.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =