تسنیم نوشت:

 

دریادار دوم عرشه حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به مناسبت سالروز حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران روایتی به شرح زیر نقل کرده است:

با آغاز جنگ تحمیلی اولین شکست دشمن بعثی در عرصه دریا رقم خورد و نیروی دریایی متجاوز بعثی تا پایان جنگ هیچ عملکرد موثری در خلیج فارس نداشت.

به همین دلیل کشورهای فرا منطقه‌ای به سرکردگی شیطان بزرگ برای جلوگیری از حذف کامل رژیم متجاوز بعثی، خود به طور مستقیم در عرصه دریا و در خلیج فارس حضور پیدا کرده و به روش‌های مختلف به پشتیبانی از رژیم بعثی در دریا پرداخت.

با ادامه جنگ تحمیلی روز به روز بر سیادت دریایی ایران و حفظ اقتدار در عرصه دریا افزوده شده و نمود بیشتری پیدا کرد که این تسلط نه در منطقه بلکه برای کشورهای فرامنطقه‌ای به اثبات رسید.

به همین دلیل استکبار برای کمرنگ کردن اقتدار و توانمندی دریایی کشورمان در چندین مرحله به طور مستقیم پا به عرصه کارزار گذاشت که از آن جمله می‌توان به اختلال استخراج منابع نفتی از دریا(سکوهای نفتی) و سپس رویارویی مستقیم با ناوشکن همیشه قهرمان سهند و ناو موشک‌انداز جوشن اشاره کرد.

هنگامی که از این دو اقدام مذبوحانه برایشان سودی حاصل نشد و هیبت و هیمنه استکبار در دریا شکسته شد به یک اقدام رذیلانه و پست دست زدند، یعنی حمله به عده‌ای از انسان‌های بی‌دفاع در دوازدهم تیرماه 1367 که بیشتر آنها را زنان و کودکان شامل می‌شدند. اسم آن را جز نقض آشکار حقوق بشری و یک جنایت بی‌شرمانه چیزی نمی‌توان گذاشت.

البته این اعمال فقط از انسان‌های شیطان صفت و با تفکر شیطانی سر می‌زند.

این جنایت در حالی رخ می‌دهد که فرمانده ناو آمریکایی ادعا می‌کند با تصور اینکه این هواپیما یک هواپیمای F14 نظامی است به آن اخطار داده‌اند.

در صورتی که اولاً ناو وینسنس آمریکایی با در اختیار داشتن رادارهای اجیس از پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری به وضوح نوع هواپیما برایش قابل تشخیص بوده است و در ثانی تمامی پیام‌هایی که از جانب این ناو ارسال شده همه بر روی فرکانس‌های نظامی به ثبت رسیده و خلبان هواپیمای مسافربری قادر به دریافت هیچکدام نبوده است.

البته ناگفته نماند که هر کاربر آماتوری در ناو به این مسائل اشراف دارد!

در آن زمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تنهایی اقدام به حفظ خطوط مواصلاتی و شاهراه‌های اقتصادی در دریا کرد و امنیت اقتصاد کشور را در طول دفاع مقدس می‌توان ادعا کرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدیریت و حفظ کرد.

حاصل این تلاش برقراری خطوط مواصلاتی خودی و جلوگیری از پشتیبانی دشمن متجاوز در عرصه دریا بوده و اسکورت و همیاری ده هزار کشتی تجاری و نفتکش که مستندات تک تک آن در سوابق نیروی دریایی ارتش موجود است و این بیانگر اقتدار و سیادت نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاها از آن زمان تا کنون بوده است.

امروز نیز با بهره‌گیری از دانش بومی و خرد جمعی و استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی قرار گرفته که به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا «هم نیروی سیاسی و هم علمی و هم نظامی و بین‌المللی است».

امروز نیروی دریایی پا را فراتر از آب‌های سرزمینی گذاشته و  در هر کجای آب‌های آزاد و بین‌‌المللی که نیاز باشد حضور خواهد یافت.

نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا ضمن عمق‌دهی استراتژیک به راهبردهای اساسی مملکت، کمک حال دستگاه دیپلماسی هم می‌باشد و علاوه بر این، فرهنگ موفق خودکفایی و نگاه درون‌زا و استقلال و ایستادگی را نه تنها به ملت‌های منطقه و کشورهای مسلمان بلکه به سایر کشورها نیز انتقال می‌دهد.

امروز برای دفاع از منافع کشور، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر و مداوم ضمن اشراف و تسلط اطلاعاتی کامل، در آبهای آزاد و بین‌المللی حضور دارد و با اعزام ناوگروه‌ها به دریاهای آزاد و بین‌المللی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه نمی‌دهد کوچکترین تهدیدی متوجه ناوگان تجاری و نفتکش کشورمان باشد.

با توکل بر خداوند، بهره‌گیری از تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و اتکا به جوانان و آینده سازان نداجا، این نیروی راهبردی به حضور مستمر و تأثیرگذار خود در آبهای آزاد و بین‌المللی ادامه خواهد داد و اقتدار و صلابت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد حتی فکر هر گونه اقدام ابلهانه به ذهن دشمنان دون خطور کند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432300

برچسب‌ها