وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش اعتبارات طرح تحول نظام سلامت گفت: به هیچ عنوان پرداختی از جیب مردم افزایش نخواهد یافت بلکه برای جبران کاهش اعتبارات درصدد صرفه جویی، مدیریت منابع و راههای جبران کاهش اعتبارات هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ حسن هاشمی در حاشیه افتتاح خط تولید اشک مصنوعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال اعتبارات طرح تحول سلامت کاهش پیدا کرده که راه حل جبران آن کاهش هزینه های تحمیلی درمان است، به همین منظور کمیته مشترک کاهش هزینه های القایی با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.

وی افزود: سال گذشته 6 هزارو 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تخصیص پیدا کرده بود که که امسال این رقم به 4 هزارو 800 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: راه حل این مساله این است که از افزایش هزینه ها و تحمیل هزینه های زاید به مردم و نظام سلامت جلوگیری کنیم و با مدیریت منابع و صرفه جویی بیشتر هزینه های غیر ضرور را کاهش دهیم

کاهش هزینه های القایی درمان با همکاری بیمه ها

وزیر بهداشت اضافه کرد: به همین منظور جلسه ای با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشتیم و در تلاش هستیم که با ایجاد کمیته ای مشترک و با همکاری بیمه ها هزینه های القایی درمان را کاهش دهیم.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: هم اکنون به علت کاهش قیمت نفت با کمبود اعتبار مواجه هستیم البته رییس جمهوری اعلام کرده اند که طرح تحول سلامت با قوت ادامه پیدا می کند و اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین می شود و تردیدی وجود ندارد که کاهش سطح خدمات نخواهیم داشت و به هیچ عنوان پرداختی از جیب مردم افزایش نخواهد یافت.

وزیر بهداشت یادآور شد: با اجرای برنامه تحول سلامت خدمات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان و در سراسر کشور ارائه شده است، اضافه شدن 30 هزار تخت بیمارستانی و افتتاح، تجهیز و نوسازی دو هزار خانه بهداشت تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته به مردم

دکتر هاشمی همچنین با اشاره به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته با اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، به شفافیت وزارت بهداشت با مردم در بیان چگونگی هزینه کرد اعتبارات تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص پیگیری برخورد با متخلفان تزریق داروی اوستین تقلبی برای بیماران چشمی نیز گفت: تحقیقات لازم انجام شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند و امیدواریم این پرونده این افراد که حادثه تلخی را رقم زده و مرتکب تخلف و تقلب شدند به زودی به مرحله صدور حکم برسد.

وزیر بهداشت در خصوص برخی اخبار نادرست و ایجاد نگرانی در میان مردم در مصرف فرآورده های گوشتی نیز گفت: در خصوص خرید و مصرف گوشت ما نباید مردم را نگران کنیم قطعا اگر در یک منطقه ای مشکل جدی به وجود بیاید هم وزارت بهداشت و هم سازمان دامپزشکی آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

خط تولید اشک مصنوعی افتتاح شد

خط تولید اشک مصنوعی یک بار مصرف با نام " sinalone " با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد

وزیر بهداشت ،شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح خط تولید اشک مصنوعی در شرکت سینادارو اظهار داشت: خوشبختانه موفق شدیم تا از اشک مصنوعی به عنوان داروی یکبار مصرف در چشم پزشکی رونمایی کنیم.

حسن هاشمی با بیان اینکه پیش تر نیازمند واردات اشک مصنوعی بودیم، گفت: : اشک مصنوعی یک بار مصرف در چشم پزشکی کاربرد زیادی دارد که پیش تر ناچار به واردات این محصول بودیم، ضمن اینکه در حال حاضر محصول تولیدی داخل، کیفیت بالایی داشته و کاملا با نمونه خارجی قابل رقابت است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان مقدار واردات این دارو را کاهش داد زیرا کیفیت اشک مصنوعی تولید شده در داخل کشور قابل رقابت با محصولات دیگر بوده و به درمان بیماری های چشمی کمک خواهد کرد. انشاءالله شرکت های دیگر نیز در عرصه تولید این محصول ورود می کنند تا علاوه بر رقابت، در بحث کیفیت نیز شاهد کاهش هزینه ها باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی علاوه بر تامین نیاز داخل به اشک مصنوعی باید به حوزه صادرات نیز وارد شویم تا به جای فرستادن پول به خارج از کشور به کشور ارز وارد کنیم.

گفتنی است در مراسم افتتاح خط تولید اشک مصنوعی که معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، در خصوص ویژگی های این محصول عنوان شدکه اشک مصنوعی تولید داخل کاملا با نمونه خارجی قابل رقابت بوده و قیمت نمونه داخلی آن 33 درصد ارزانتر از نوع خارجی است.

این محصول دارویی که تولید آن 20 ماه طول کشیده است برای بیمارانی کاربرد دارد که دچار خشکی چشم هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    28 3
    سلامت کیلوچنده.اصلا مگه سلامت مردم مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    37 40
    فعلا که در گام اول حقوق و کارانه پزشکان بخش دولتی که عمده ی بار درمانی بر دوش آنهاست را کاهش داده اید.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      36 26
      بدون اطلاعات نظر ندید لطفا. کارانه پزشکان عزیز حداقل چهار برابر شده و حداکثر...... همش هم از جیب مردم بیچاره
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      4 0
      به نظر همه ناراضیند.پزسک و بیمار.مزیر با فشار بر پزشک دولتی و طرحی و کاهش کارانه وی حسابی به نفع خود تبلیغات راه انداخت
  • رضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    14 6
    این عدد دقیقا معادل بودجه فوتبال کشوره
  • جلیل US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    35 39
    این طرح بیشتر به نفع پزشکان تمام شد و تمام اعتبارات این طرح به جای آنکه صرف مردم بشه صرف افزایش حقوق پزشکان شد به این بهانه که زیر میزی نگیرند من خودم مادرم سرطان داشت که 4 ماه پیش به رحمت خدا رفت یادم میاد پزشکها چه ظلمی بهش کردند اولش به یه پزشکی میرفتیم که شیمی درمانی رو تو مطبش انجام می داد باهزینه هر جلسه 130 هزار تومان سال 92 بعد که نتیجه نگرفتیم پزشکش رو تغییر دادیم که اون پزشک شیمی درمانی رو به بیمارستان خصوصی میفرستاد که یکدفعه هزینه شیمی درمانی دو برابر شد و به 260 هزار تومان رسید پزشکش هم که چون از اون بیمارستان پورسانت می گرفت قبول نمی کرد به بیمارستان دولتی بره هزینه داروهاش رو هم که نگو این طرح رو این وزیرآماده کرد که به دوستان پزشکش خدمت کنه
    • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      1 4
      ضمن عرض تسليت به عزيز.. دريافتى پزشکان از اين طرح بعد از 8ماه تاخیر نسبت به قبل فقط چهل درصد اضافه شد.. تمام لوازم پزشكي, داروها, بسترى و خدمات ديگر از محل اين طرح پرداخت ميشود. بيمار هيچ وسيله اى از بيرون تهيه نميکند..
  • رضا IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    17 2
    دولت قول داده بود یارانه افرادی که قطع میشه بحساب وزرات بهداشت بره که کم نیارن حالا این پول مردم کجا میره؟
    • وحید IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      8 13
      معذرت میخوام مگه در مرحله اول چند نفر انصراف دادند. کلا هفده هزار نفر ما ملت ادعامون مثل دولتمردان تا فلک میرسه ولی پای عمل که میرسه افسوس.
    • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      3 0
      وحید نمی دانم هفده هزار نفر ازکجا اوردی الان اینترنت است با یه سرچ درمرحله اول به عدد ۲میلیون نفر می رسی سرچ کن ببین.
  • ارشد مهندس پزشکی بیکار RO ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    8 20
    توروخدا ی فکری به حال بچه های مهندسی پزشکی بکنیییییییید
  • پوریا A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    24 2
    به بزرگی خدا قسم فقط تو این دو سال شاهد افزایش پرداختی از جیب مردم هستیم بخوصوص در اقدامات تشخیصی مثل سونو آزمایشگاه و......
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    19 11
    ضربه اصلی به نظام سلامت را خود شما با سه برابر کردن تعرفه ها زدید و البته تاوانش را مردم با رنج بیماری و مرگ خواهند داد
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    40 2
    از همان اول بارها به وزارت بهداشت در مورد ناپايداري منابع مالي مصروف در وزارت هشدار داده شده بود ولي كو گوش شنوا؟ وزير محترم هم فقط تقصيرها را به گردن همكاران خود ميندازد.
  • اسماعیل A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 22
    هیچ جای دنیا دکتر ها به فکر جیب خودشون نیستن انگاری تو کشور ما فقط باید پول بدی تا زنده بمونی اگه تازه چاقو باند جراحی داخل جا نمونه .
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      1 0
      اصلاح میکنم: نه تنها پزشکان تمام دنیا که تمام انسانها در دنیا کار میکنند تا پولی بدست بیارند وزندگی بهتری داشته باشند. در تمام دنیا احتمال اشتباه و جا ماندن گاز و وسایل هست که خطای پرسنل در شمارش هست نه جراح . ضمنا درآمد متوسط پزشک در اغلب ممالک بسیار بیش از پزشکای ایرانی است، البته امثال وزیر محترم بهداشت استثنا هستند.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    5 0
    با توجه به عدم پرداخت به پزشکان در این مدت احتمالا مرحله بعدی اینه که پزشکان بعد از درمان حقوق ماهیانه ای هم به بیماران بدهند و اگر هم ندارند بدهند میتوانند خدمات یدی انجام بدهند
  • سامان A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 2
    روحاني متاسفم از اينكه بهت رأي دادم حداقل تكليفمون با اون يارو مشخص بود اما تو يارانه ها رو قطع مي كني و بنزين و برق و ... رو افزايش ميدي به بهانه اينكه رفاه رو افزايش بدي اما افسوس كه همش دروغ بزرگي بيش نيست. كو اون وعده ها. همش دروغ بود. الكي هم هرجا كم مياريد ميندازيد گردن اون نامرد. ما رأي داديم كه اونارو درست كني نه اينكه وضع رو خرابتر كني به بهانه ٨ سال خرابي
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    3 2
    اوه اوه مافیای پزشکان همون کسانی که مانع ادامه کار مهران مدیری شدند واقعا مافیای ایتالیا باید بیاد از شماها یاد بگیره
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 0
    بیمارستانای دولتی بابت یک شب بستری من سی هزار تومان گرفت با همون دفترچه ای که خودشون به همه دادن خدایی الان با سی هزار تومان چی میدن به ادم این کارشون عالیه ولی حقوق ۴ ماهه پزشکارو ندادن که فقط منبع درامدشون طبق تعهد همون بیمارستان دولتی بود