قوم لوط جهان را فتح می کند؟/ گزارشی از روند قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در برخی نقاط دنیا

شفقنا نوشت:

همجنسگرایی یکی از رذیلت های اخلاقی است که به شدت از سوی دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است. لیکن متاسفانه در روزگار ما تلاش روز افزونی برای از بین بردن قبح این رفتار شرم آور صورت می گیرد و به ویژه در سال های اخیر این انحراف اجتماعی ابزاری برای تبلیغات و مانورهای حقوق بشر و آزادی در کشورهای غربی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پس از آنکه در حدود یک ماه قبل، ازدواج همجنس گرایان در ایرلند با انجام یک همه پرسی قانونی شد، در این هفته دادگاه عالی آمریکا با حداقل آرا، به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در تمامی ایالات این کشور رای داد. اینگونه تعداد کشورهایی که ازدواج همجنس بازان را به رسمیت می شناسند، به عدد 22 رسید.

در این گزارش به بررسی اجمالی مساله ازدواج همجنس گرایان در نقاط مختلف جهان می پردازیم.

ازدواج همجنسگرایان در سراسر جهان

تعداد فزاینده ای از دولت ها در سراسر جهان مشغول بررسی به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان هستند. در حدود 20 کشور در حال حاضر قوانین ملی دارند که به همجنسگرایان اجازه ازدواج می دهند و این کشورها اغلب در اروپا و آمریکا قرار دارند. در مکزیک، برخی از حوزه های قضایی این مجوز را صادر می کنند و برخی خیر. در ادامه فهرستی از کشورهایی که چنین ازدواجی را به رسمیت می شناسند به همراه سال رسمی شدن آن آمده است: ایالات متحده (2015)، ایرلند (2015)، فنلاند (2015)، لوکزامبورگ (2014)، اسکاتلند (2014)، انگلستان و ولز (2013)، برزیل (2013)، فرانسه (2013)، نیوزلند (2013)، اوروگوئه (2013)، دانمارک (2012)، آرژانتین (2010)، پرتغال (2010)، ایسلند (2010)، سوئد (2009)، نروژ (2009)، آفریقای جنوبی (2006)، اسپانیا (2005)، کانادا (2005)، بلژیک (2003)، هلند (2000)، مکزیک (2009).

همجنس بازان کجای جهان پذیرفته می شوند؟

طبق بررسی موسسه گالوپ در 124 کشور دنیا، دیدگاه مردم جهان برای پذیرش افراد همجنس باز از 87 درصد در اسپانیا و هلند تا یک درصد در سنگال متغیر است. در میان کشورهایی که بیش از سه چهارم ساکنان آنها احساس می کنند کشور آنها همجنسگرایان را می پذیرد تمامی آنها به جز کانادا (84 درصد) و اوروگوئه (79 درصد) در اروپا قرار دارند. در مقابل از میان کشورهایی که کمتر از 5 درصد مردم آن گفته اند همجنس گرایان را می پذیرند اکثرا در منطقه آفریقای جنوب صحرا قرار دارند. هر چند آذربایجان (2 درصد)، پاکستان (2 درصد) و اندونزی (3 درصد) نیز از جمله این کشورها هستند. البته کشورهای خاورمیانه در این بررسی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

همجنس بازان چه مذهبی دارند؟

گرچه بسیاری از همجسبازان بر این باورند که بسیاری از ادیان اصلی در بین آنها ناخوشایند است، نتایج یک پژوهش در آمریکا نشان می دهد که بسیاری از آنها خود را وابسته به یک مذهب می دانند. البته پایبندی آنها به مسیحیت بسیار کمتر از عموم مردم آمریکاست و آنها بیشتر پیرو فرقه های کوچک غیرمسیحی و نوظهور هستند.

در میان یک نمونه بیش از 35 هزار نفری از این افراد، 59 درصد اعلام داشته اند که پیرو مذهب هستند اما تنها 48 درصد این گروه خود را مسیحی دانسته اند در حالیکه 71 درصد جمعیت کل این کشور مسیحی هستند. در تضاد دیگری در حالیکه تنها 6 درصد عموم مردم وابسته به یک مذهب غیر مسیحی هستند، تقریبا دو برابر (11 درصد) همجنسبازان خود را پیرو مذاهب غیرمسیحی می دانند مانند فرقه جهان‌گرایی توحیدگرا و سایر سنت های مذهبی لیبرال (2.9 درصد) و فرقه های عصر جدید (2.4 درصد) همچون ویکان ها و پاگان ها. یهودیت و بودائیسم نیز هر یک با 2 درصد مورد توجه این گروه اند. 41 درصد همجنسبازان نیز لامذهب هستند که این رقم دو برابر نرخ کل لامذهبان آمریکاست(22.8 درصد).

به علاوه اکثریت این گروه باور دارند که پیروان مذاهب اصلی با آنها ناهمراه و دشمن هستند از جمله 84 درصد پیروان اسلام، 83 درصد پیروان کلیسای مورمون، 79 درصد کلیسای کاتولیک و 73 درصد کلیساهای پروتستان را با جامعه خود نامهربان می دانند.

همجنس گرایی در آمریکا

نتایج یک طرح پژوهشی نشان می دهد تا سال 2013، تعداد 170 هزار زوج همجنسباز در ایالات متحده رسما به ازدواج یکدیگر درآمده اند. گرچه دادگاه عالی آمریکا به تازگی ازدواج این افراد را قانونی اعلام کرده اما پیش از این این قانون در 36 ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا به رسمیت شناخته شده بود.

گزارش جدیدی که از سوی موسسه پیو منتشر شده نشان می دهد، همزمان که دادگاه آمریکا برای تصمیم گیری در مورد این قانون بررسی می کند، حمایت عمومی برای ازدواج قانونی همجنس گرایان با سرعت رو به افزایش قرار دارد به طوریکه اکثریت 57 درصدی آمریکایی ها اکنون موافق قانونی شدن و 39 درصد مخالف این مساله هستند. این در حالیست که 5 سال پیش افراد بیشتری (48 درصد) مخالف این مساله بودند و افراد کمتری (42 درصد) با آن موافق بودند.

حمایت از ازدواج همجنسگرایان در میان شهروندان آمریکایی به فاکتورهای متعددی همچون نژاد، نسل، اعتقادات مذهبی و آشنایی با افراد همجنسباز بستگی دارد. بر این اساس آمریکایی های آفریقایی در طی دهه گذشته بیش از قبل از این مساله حمایت می کنند. با این حال از میان سیاهپوستان 51 درصد مخالف و 41 درصد موافق قانونی شدن این مساله هستند. اکثریت سفیدپوستان (59 درصد) و اسپانیولی زبانان (56 درصد) نیز اکنون موافق هستند.

نسل های جوان تر آمریکا نیز با این مساله بیشتر موافق هستند و همزمان که نسل هزاره (که اینک در سن 18 تا 34 سالگی به سر می برد) به سن بزرگسالی رسیده، دیدگاه آنها بر افکار عمومی تاثیر گذاشته است.

اما مهمترین فاکتور در این زمینه مساله مذهب است و اینکه همجنس گرایی با باورهای مذهبی یک فرد در تناقض باشد. پروتستان های انجیلی سفیدپوست هنوز بر مخالفت عمیق خود با این مساله تاکید دارند به طوریکه 70 درصد آنها مخالف (43 درصد شدیدا مخالف) هستند و تنها 27 درصد آنها موافقند. در مقابل اکثریت کاتولیک ها (56 درصد) و پروتستان های اصلی سفیدپوست (62 درصد) از ازدواج همجنس بازان حمایت می کنند و در صدر این فهرست افراد لامذهب (با 85 درصد موافق) قرار می گیرند.

فاکتور دیگر آشنایی با افراد همجنس باز است. یافته های پژوهش جدید نشان می دهد که در حدود 9 دهم آمریکایی ها (88 درصد) کسی را می شناسند که همجنس باز باشد. این آمار نسبت به دو سال گذشته تفاوت اندکی داشته است اما در سال 1993 اکثریت کمتری (61 درصد) اذعان می داشتند که چنین فردی می شناسند. امروزه در حدود 73 درصد کسانی که با تعداد زیادی از چنین افرادی آشنایی دارند موافق ازدواج همجنس گرایان هستند. البته یک اکثریت 59 درصدی از کسانی که با چنین افرادی آشنا نیستند نیز مخالف چنین ازدواجی هستند.

به طور کلی در جامعه آمریکا 54 درصد افکار عمومی موضوع ازدواج همجنس گرایان را مهم می دانند در حالیکه 30 درصد آن را بسیار مهم می دانند. البته افرادی که مخالف آن هستند (38 درصد) بیش از حامیان (27 درصد) تمایل دارند که آن را موضوع بسیار مهمی بدانند.

همجنس گرایی در اروپا

بیش از دو سوم از 20 کشوری که ازدواج همجنس گرایان را قانونی می دانند در اروپا قرار دارند. با این حال دو دولت مهم اروپای غربی یعنی آلمان و ایتالیا به همجنسگرایان اجازه ازدواج نمی دهند و تمامی کشورهای اروپای شرقی و مرکزی هنوز با این مساله مخالفت می کنند.

هنوز روشن نیست که آیا کشورهای دیگری از اروپا به زودی این روند را دنبال کنند یا خیر. آلمان در میان چند کشور اروپایی قرار دارد که حق اجتماع یا مشارکت مدنی را به همجنس بازان اعطا کرده اما به نظر نمی رسد در آینده نزدیک با قانونی شدن ازدواج آنها موافقت کند. برخی از سیاستمداران ایتالیا صحبت از گذراندن یک قانون مشارکت مدنی می کنند. با توجه به ارتباط تاریخی ایتالیا با کلیسای کاتولیک رم، این کشور اجتماع همجنس بازان را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد و پس از همه پرسی ایرلند در این زمینه، یکی از مقامات ارشد واتیکان، رای مثبت به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آن کشور را «شکستی برای بشریت» نام برد.

یونان نیز ممکن است به زودی به اجتماع مدنی زوج های همجنس باز مجوز دهد و قانون گذاران اسلوونی به تازگی رای به موافقت با ازدواج همجنسگرایان داده اند. با این حال در حدود دو سوم رای دهندگان کرواسی به تازگی رای به اصلاح قانون اساسی کشورشان برای قدغن کردن ازدواج همجنسگرایان داده اند.

همجنس گرایی در آمریکای لاتین

در حالیکه قوانین ازدواج همجنسبازان بیشتر در کشورهای اروپایی و در ایالات آمریکا رایج شده است اما در برخی از قسمت های آمریکای لاتین نیز این مساله در حال نفوذ است. آخرین مورد در این منطقه در کشور مکزیک اتفاق افتاده است که دادگاه عالی این کشور قانونی را برای آسان تر شدن ازدواج این افراد مطرح کرده است. این اقدام در مکزیک گام بلندی برای کاملا قانونی شدن این مساله در این کشور تعبیر می شود که در آن صورت ازدواج همجنسگرایان در سه کشور از چهار کشور پرجمعیت آمریکای لاتین- برزیل، مکزیک و آرژانتین- و نیز اوروگوئه کوچک قانونی خواهد شد.

با این حال نوعی دیدگاه اجتماعی محافظه کارانه قوی در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نسبت به این مساله وجود دارد از این رو رواج این قانون در سطح منطقه در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد.

بررسی افکار عمومی کشورهای آمریکای لاتین نشان می دهد که 62 درصد مردم اوروگوئه، نیمی از آرژانتینی ها و مکزیکی ها و 45 درصد از برزیلی ها موافق قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان بوده اند. اما در اکثریت کشورهای این منطقه تنها یک سوم بزرگسالان موافق و بیشتر از 60 درصد آنها مخالف این موضوع اند. برای مثال 80 درصد مردم پاراگوئه، 74 درصد اکوادوری ها و 64 درصد کلمبیایی ها مخالفند. در بسیاری از نقاط آمریکای مرکزی نیز مخالفت با این موضوع شدید است به طوریکه سه چهارم یا بیشتر مردم هندوراس، گواتمالا، سالوادور و نیکاراگوئه مخالف ازدواج همجنسبازان هستند.

همجنس گرایی در آسیا و استرالیا

با صدور حکم قضایی دادگاه آمریکا مبنی بر قانونی بودن ازدواج رسمی همجنس بازان، به اعتقاد بسیاری از فعالان حامی حقوق همجنسگرایان، گرچه صدور این حکم اجباری برای اجرا در خارج از ایالات متحده ندارد اما نقشی ویژه در پذیرش این مساله در سایر کشورها دارد.

طرفداران حقوق همجنسگرایان در فیلیپین، هند، استرالیا و دیگر کشورهای آسیا اعلام می کنند که صدور چنین حکمی در آمریکا می تواند موجب تغییر نگرش ها در سایر کشورها به این موضوع گردد همانگونه که بسیاری از اقشار اروپایی از جمله قضات و معلمین در این باره تغییر نظر داده اند.

منابع: پیو، گالوپ، هرالد تایمز

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    الان دنیا با این همه ادعایی که داره از لحاظ فهم و درک و شعور و حیا از زمان عراب جاهلیت هم عقب مانده تر و بدتر هست و بسیاری از کارهایی که اونا انجام میدادمن رو دقیقا انجام میدن و بسیاری از کارهایی زشت و کثیفی که اون ها هم انجام نمیدادن رو دارن انجام میدن...
    • بدون نام ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      چى مى گى؟!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      15 30
      اعراب دوران جاهلیت هم با مردان نزدیکی میکردند
    • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      55 17
      آقا ول کنین که دیگران چیکار می کنن یا همجنس بازها در اون سر دنیا چه می کنن. بچسبید به بیکاری و گرانی و دکل گمشده و 3000 میلیارد اختلاس و هزاران میلیارد اختلاس و گرسنگی مردم.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      23 29
      فراموش نکنید یه همجنس گرا هم نوع خود را می پسندد چه او همجنسگرا باشد و چه نباشد...یه عبارتی دیگر ممکنه روزی یک همجنس گرا با فرزند سالم ما ارتباط برقرار کنه و به کلی مسیر زندگی او را عوض کند...
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    آخرالزمان........
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      47 37
      من یه کتاب دارم مال 1100 سال پیش اون موقع هم میگفتند آخر الزمان شده
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      43 46
      اللهم عجل لولیک افرج
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      13 8
      یه نکته ای توی آمارتون وجود داشت...اینکه نیمی از این جمعیت آتئیست هستند...شاید حرفی که میزنم خیلی تند باشه ولی آیا کسی میدونه چند نفر از مردم ما خداناباورند...یه نگاه به دور و برتون بندازین...از لحاظ روانشانسی انسان ها تمایل دارند خودشون رو از بقیه متمایز کنند...به این فکر کنید که اگر همجنسگرایی نمادی برای آتئیست بودن باشه چه بر سر جامعه خواهد آمد...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    الان بعضی از دوستان میان میگن به عقاید دیگران احترام بزارید ...
    • عماد A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      خب مگه شکی وجود داره که باید به عقاید دیگران احترام گذاشت... همه ما انسان هستیم و گرایشات مختلفی نیز وجود داره.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      آقا عماد یعنی اگه الان یه عده بیان بگن ما دوست داریم به حیوانات باشیم هم باید به عقیده شون احترام گذاشت؟اگر یه عده بیان بگن محارم معنی نداره و ما میخوایم با محارم باشیم باید بهشون احترام گذاشت؟کاش قبل از حرف زدن یه کمی فکر کنیم.یه سری ارزشهای اخلاقی تغییر ناپذیرند و اگر تغییرشون بدیم فقط ناشی از روحیه تمامیت خواهی و سرکش بودن این به ظاهر انسان هست.
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      19 30
      من میگم باید به عقیده دیگران احترام بگذاریم ولی از اون مهمتر باید به نظم طبیعت هم ااحترام بگذاریم یادتون نره ایدز از مقاربت با میمون اومد و اولین بار توی همجنسبازا گسترش پیدا کرد. یادمون نره هر طبیعتی قانونی داره و قانون طبیعت از سیلقه و عقاید ما فراتره. یه نفر عقیدش اینه وسط رودخونه سات و ساز کنه باید احترام بزاریم؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      20 13
      یعنی چی ارزش های اخلاقی تغییر ناپذیرند؟ ارزش های اخلاقی تو کشورها، قومیت ها، خانواده ها و حتی زمان های مختلف فرق می کنه مثلا نگه داری از سالمندان تو جامعه اموز ایران ارزش اخلاقی است در حالیکه اسکیموها ساکن آمریکا شمالی در گذشته افراد پیر رو تو کوه و دشت تنها رها می کردن تا احتمالا غذا گرگها بشن و این کار تو جامعه خودشون ارزش اخلاقی محسوب می شده.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      30 10
      حیوان عقل و قدرت انتخاب نداره برا همین نمیشه در مورد حیوانات پذیرفت ولی برا 2تا انسان که قدرت انتخاب و تصمیم گیری دارن،خودشون تصمیم گیرنده هستن . وقتی اون آدم به چیزی اعتقاد نداره که مانعش بشه در ضمن در دین مسیحیت هم محارم بیشتر از اسلام هست پس اونا هم حق دارن اگه کسی از مسلمونا با فرزند عموی خودش ازدواج کرد،تیتر بزنن ازدواج با محارم،کره زمینو قبضه کرده
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      21 43
      همجنس گرایی یک بیماری و اختلال جنسی هست که باید درمان بشه
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      24 26
      ممكنه فردا يه گرايشي پيدا بشه كه دوست داشته باشه گوشت انسان بخوره، چكار بايد كرد، بايد به عقايدش احترام گذاشت ؟.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      43 17
      همجنسگرایان، همجنسگرا به دنیا میان. این گرایش تو ژنتیکشونه. چیزی نیست که خودشون انتخاب کنن. اینطوری "آفریده" شدن. مثل اینه که بگی کسایی که موهای بور دارن، یا پوست تیره دارن رو طرد کنیم از جامعه.
    • بی نام NL ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      36 5
      آنطور که شنیده ام شخص همجنسگرا الزاما انحراف جنسی نداره و حتی ممکنه فردی کاملا مقید به اصول اخلاقی و حتی مذهبی باشه،منتها این شخص با رسیدن به سن بلوغ و علایق جنسی اش برعکس اکثریت جامعه به هم جنس خود است.هر چند فکر کردن به این موضوع هم برای ما شاید تنفر بر انگیز باشد ولی برای درک این موضع فکر کنید اوضاع برعکس بود.یعنی گرایش طبیعی شما در جوامع دیگر کاملا تکفیر شده و زشت مینمود. بنده اصلا نظری ندارم که باید برای این افراد چه کرد و همچنین اصلا طرفدار ازدواجشان نیستم ولی میدانم اگر این موضوع بیماری روانی یا الزاما انحراف جنسی نباشد برای افراد درگیرش و طبعا جامعه عوارض وخیمی خواهد داشت منتها تصمیم گیری پیرامون ان باید کاملا علمی و واقع بینانه و به دور از افراط و تفریط های موافقان و مخالفان باشد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    من آدم کوته فکری نیستم ولی کار زشت زشته. اصلا کاری به دین و مذهب ندارم ولی آدم اگه به ذات خودش فکر کنه کاملا متوجه میشه که اینکار با طبعش همسو هست یا نه.
    • ملت A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      کار زشت از نظر شما زشته شاید برای افرادی زشت نباشه وقتی میتونی عمومیت بدی که اون کار مزاحمت ایجاد کنه برای افراد دیگه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      یه هشدار جدی به مسولان...ما ایرانیا پتانسیل فوق العاده ای داریم برای قبول فرهنگهایی که نمی دونیم دارای چه منشا و مبدایی هستند... به جای انکار موضوع، به فکر باشید... باید از بچه ها شروع کرد...
    • من A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      10 16
      منم فكر ميكنم اين يه انحراف و مشكل روحي هست و نه تنها با ذات بشر كه با ذات كل موجودات در تضاده.
  • رضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    همجنس گرایی صرفا شامل مذکرمذکر نمیشه ، بیشتر کشورهایی نام بردید قانون همجنس گرایی را برای مونث مونث تایید کردند .
  • aa IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    همجنسگرا با همجنس باز خیلی فرق دارد.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      13 41
      چه فرقی داره؟؟؟این کار جاهلیت مدرن هست.قوم لوط برگشته.
    • علی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      19 9
      اگه فرق داره چرا ازدواج میکنند؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    متاسفانه خیلی ها فکر میکنند که اینها آدم های عادی هستند در صورتی که خیلی از همجنسگرا ها به نوعی غیرعادی هستند و اصلا به جنس مخالف خودشون حسی ندارند
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      17 6
      عادی یا غیر عادی. مهم تعریف ما نیست مهم این است که بسیاری از این آدم ها وجود دارند و انتخابشان ارادی نیستت و ذاتی هستت. ما می تونیم اونها رو نادیده بگیریم و صورت مسئله را پاک کنیم. یا به سمتی حرکت کنیم که حقوق اولیه انسانی و گرایش های ذاتی و فطری اون ها رو به رسمیت بشناسیم. کدام بهتره؟
  • محمود IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    اینان قوم لوط نیستند.اگر ملاک داده های علمی وروانشناسی باشد.ایشان بیمارند.همین.
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      خب اگر ملاک داده های علمی و روانشناسی باشه قوم لوط هم بیمار بودند دیگه.....
    • یک روانشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      دوست عزیز،متاسفانه علم روانشناسی این افراد را بیمار نمی داند و همجنس گرایی از حدود 30 سال قبل از لیست بیماری های روانی پاک شده است.
    • بی نام RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      5 11
      دوستان برای اینکه یک عمل نابه هنجار یا مضر محسوب بشه همیشه لازم نیست که بیماری محسوب بشه. مگه زنا کردن بیماری روانی محسوب میشه؟
    • حقیقت گو IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      4 14
      حتی اگه بیمار باشند، چرا مردم یک کشور به جای چاره برای درمان اینها بهشون آزادی بده تا بیماریش کل جامعه رو بگیره؟ مثل اینکه توی ایران به شیشه ای ها و هشیشی ها آزادی بدن که راحت به کثافت کاری شون برسن
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      6 11
      قوم لوط مشکل روانی داشتن ، بنظر من همجنس گرا های واقعی مشکل ژنتیکی دارن مثل دوجنسیتی ها و.... چطور دو جنسیتی ها رو قبول دارید؟گرچه اونا هم جایی تو جامعه شما ندارن
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    تنها 30 سال از اغاز چنین مبحثی می گذرد حالا 30 سال اینده را تصور کنید................
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    85 27
    آخرش نفهمیدیم همجنس گرا یا همجنس باز؟ چون باهم فرق دارند.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      85 40
      همجنس گرا یعنی کسی ک اصلا نمی تونه با جنس مخالف رابطه برقرار کنه... ولی همجنس باز یعنی هردوانه یعنی سیستمش طوریه ک با دو جنس می تونه و میخواد رابطه برقرار کنه
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      کفتر گرا یا کفترباز؟ به نظرت کدومش درسته؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    34 23
    عجیب ولی واقعی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    بحث احترام به عقاید دیگران نیست. بعضی انسان ها به خاطر مشکلات هورمونی که دارن از لحاظ جسمی، جنسی و روانی تمایلاتی دارن که ما بهشون می گیم غیر عادی. ما بهشون می گم منحرف جنسی. اما بهتره سر خودمون رو گول نمالیم. توی کشور ما هم مثل کشور های دیگه افراد دگرجنسی، دوجنسی، دگرباشی و ... وجود داره و باید فکری به حالشون کرد. من در خصوص رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایانه هیچ نظری ندارم اما با برخورد با این موضوع هم مخالفم چون افراد دوجنسه و دگرجنسی هیچ جایگاهی در اجتماع ندارند.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      4 16
      اولا کسانی که مشکل دو جنسی دارن با عمل جراحی میشه تغیر جنسیت بدن پس اونا جزء همجنس باز ها نیست. نهایتا یا مذکر میشن یا مونث.پس قانونی که تصویب شده واسه همجنس باز هاست که به همجنس خودشون تمایل دارن.یعنی یک مرد از یک مرد خوشش میاد و یا یک زن از یک زن خوشش میاد.اینا مشکل هورمونی ندارن چون یا مردن یا زن نه دوجنسه.میرسه بحث تمایلات که یه بحث روانی هست.اینا به همجنس خودشون تمایل دارن و باید کنترل بشه مثل خیلی از تمایلات دیگه تنسان که اگه کنترل نشه مشکل ساز هست.اینکه بگیم هر کی هر تمایلی داشت باید بهش جواب بده یه نتیجه داره و اون هم هرج و مرج هست چون با این توصیف دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه چون مردم تمایلات مختلف و متضادی با هم دارن.
    • محسن A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      59 80
      حالا اومدیم یه عده پیدا شدن از لحاظ هورمونی تمایا داشتن با هر چیزی نزدیکی کنن اونوقت تکلیف چیه
    • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      2 7
      در پاسخ به محسن: هر اختلال هورمونی یک بیماریه که باید مداوا شه و گرنه عواقب جبران نا پذیری داره. پس اختلال هورمونی نباید به حال خودش رها شه و به توجیه تبدیل شه. شما اگه اختلال تیروئید داشته باشید رهاش می کنید یا مداوا؟
  • باربد قائم شهری A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    76 51
    من زیاد در این خصوص مطالعه ای ندارم ولی چند مورد از این بیماران را دیدم واقعا عنوان بیماران برای این جمع مناسبه ... چون واقعا آنها بر خلاف ظاهر جنسی تمایلی به زن ندارن و یا تمایلشان کم بوده و نیاز به یک مرد برای کامل شدن ارضاهای خود دارن اینها را از گفتگوی یک بیمار در این رابطه گفتم حالا یکی مثل احمدی نژاد میاد میگه ما اصلا چنین چیزی نداریم اللهم کل الولیک الفرج ...
    • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      1 7
      من هم دیدم خیلی زندگی سختی دارند و خودشون دوست دارن درمان بشن چون برای خوشون هم نا پسند هست با همجنس........
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    77 98
    کسیکه فقط بگه من دین دارم ولی از دستورات ان بی خبر ویا رعایت نکند که دین دار محسوب نمی شود . ظاهرا نظام کفر وشیطانی کم کم نقاب بدسیرتی خود را کنار می زند وعلنا اهدافشیطان را دنبال می کند. ازادگی ازنظر غرب ضد دین یعنی برهنگی وهمجنس بازی
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    47 55
    دوستان من مطمئن نیستم ولی فکر کنم این قانون بیشتر برای حل معضل دو جنسه ها تصویب شده. اگه اینجوری باشه تا حدودی میشه بهشون حق داد.
  • saheb IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    کسایی که از این کار کثیف حمایت میکنن لطفا دیگه اسم اسلام رو نیارن
    • محمد A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      23 3
      باشه
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      11 1
      با سلام و ارزوی قبولی طاعات و عبدات شما عزیزان در جامعه ما افراد اینطوری زیاد هستند که تمایلی به جنس مخالف ندارن خب الان میفرمایید تکلیف اینها چیست؟ چکار باید بکنند؟راه حل چیست؟ بنده نظری در این خصوص ندارم حمایتی از هم جنس گرایی ندارم فقط میخوام راه حل دوستان را بشنوم
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    63 61
    این کار بیشتر داره انسان رو از انسان بودن دور میکنه....چطور امکان داره توجیه کردن این عمل زشت.....باید احترام رو برای ادمیت دونست نه انسان حیوان صفت
  • کیارش A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    یعنی این جمعیت زیاد همشون مریضن و مشکل دارن؟؟؟؟؟؟؟؟ نخیر.اینها بی بند و باری جنسی و بهای زیاد به شهوت دادنه.. اصلا ما برفرض هم که به هیچ دینی پایبند نباشیم فطرت انسانی صددرصد مخالف اینکاره..از روز اول زن و مرد کنار هم قرارگرفتن نه مرد با مرد و زن با زن..اینا رو باید ریختشون توی دریا تا درس عبرتی بشه واسه بقیه..بها نباید داده بشه به اینها..
    • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      12 12
      این فطرت دقیقا کجای بدنه؟ جوری از فطرت صحبت می کنید انگار عین کلیه درش آوردین و تشریحش کردین
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      10 3
      فطرت انسانی؟؟ اونا فطرتشون با شما فرق داره عزیز. چرا همه خودشونو محور حق قرار میدن و هرکی مثل اونا نباشه رو کافر؛ حیوون و ... می‌خونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سید A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    50 84
    افراد این فرقه ها و سیاستمدارانی که انها را به رسمیت شناخته اند در منظر تمام ادیان ابراهیمی حکم محاربه و مفسد در زمین را دارند و مبارزه و تحریم و در صورت لزوم قتل واجب است ایا این روش و طریقه منظور مقام خلیفه الهی بوده است این گروه طرفداران انها و قانون گذاران ان هدفشان شکستن حریم های الهی است واز پیروان شیطان رجیم هستند
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      8 7
      من مخالف همجنس بازی هستم چون خلاف طبیعت و زندگی هست ولی صد درصد از داعش و کسایی که گردن می زنند بهترند
  • مهدی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    5 3
    من واقعا نمی دونم چرا خدا اینها رو اینجوری خلق میکنه خلاصه اینها خلایق خدا هستن از هر دیدگاهی به این قضیه نگاه کنی اینها هم حق و حقوقی دارند این قضیه که فردی اینگونه خلق میشه با فردی که تصمیم میگیره اینگونه زندگی کنه خیلی فرق داره کسی که با این تمایل خلق میشه حتما حقوقی داره به هر حال اون هم مخلوق خداست به نظرم اگه اینها نه حق زندگی دارن نه حق لذت های غریزی پس برای چی خلق شدن؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    10 2
    تا با كفش كسي راه نرفتي راجب راه رفتن كسي قضاوت نكن ، چون من چنين حسي و تمايلي ندارم نميتونم نظر درستي راجب اين قانون بدم
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    3 5
    اینها مطمینا بیمار و غیر طبیعی هستند چون اصولا حیات با ادامه نسل تداوم داره که این با دو همجنس ممکن نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    5 8
    اينقدر رفتار اقايون بيشرمانه است که نميشه باهاشون يک رابطه درست برقرار کرد.ادميزادم تو تنهايي شديد فکرهاي غير عادي به سرش ميزنه.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    16 2
    کلاَ ملتی هستیم که دوست داریم درباره هر چیزی نظر بدیم و حکم صادر کنیم اونم بدون ذره ای مطالعه و کسب اطلاعات و تحلیل و ...
  • علیرضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    7 1
    مسائله همجنسگرایی با هم جنس بازی بسیار تفاوت داره،افرادی که سالم هستن و به سراغ جنس موافق خودشون میرن قطعا کاره زشتی میکنن که به این افراد همجنس باز گفته میشه،اما یکسری افراد مشکلات جسمی و جنسی دارن و به جنس مخالف علاقه ای ندارن که این افراد همجنس گرا نامیده میشن،این قانون برای دسته دوم هست که مشکلشون ثابت شده و نباید به این افراد همجنس باز بگیم
  • ح A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    14 2
    چیز پیچیده و عجیب غریبی نیست،بابا یه عده هستند که از لحاظ جنسی و روحی نمیتونن با جنس مخالف رابطه برقرار کنن، حالا چون اکثریت اینجور نیستند باید این افرادو سوزوندو حبس کرد و کشت؟ این افراد وجود دارند و باید پذیرفتشون
  • سام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    15 1
    امیدوارم برخورد منفی نشه من خودم ازنوجوانی متوجه شدم گرایش جنسی با دیگر دوستانم متفاوت است وکوچکترین کنترلی رواین گرایش نداشتم وهمین باعث افسردگی ام شده و بهترین روانپزشکان کشوررارفتم ونتیجه ای نگرفتم پس کسی به خاطراین مسائل سرزنش نکنید اگرایمان دارید
  • احمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    3 1
    لطفاً آدرس کامل منابعی که استفاده کرده اید را نشون بدید. برخی از این آمارها به شدت مخدوشه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 6
    يعني حيات و ازادي اين اشرف مخلوقات با يك دنيا ابعاد ناشناخته فقط به زير شكمش بنده كه غرب متمدن سعي در حل كردن ان دارد ، زهي تاسف
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    8 3
    من طرفدار همجنس بازی نیستم ولی شما دیگه شورش رو دراوردید دنیا اینهمه پیشرفت می کنه فقط چسبیدین به این چیزها مفاسد اقتصادی فقر گرسنگی براتون مهم نیست خشونت براتون مهم نیست فقط ای چیزها مهمه
  • حميد A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    6 1
    چيزي كه ميگم از خارج از ايران صرفا تصور ذهنيمه. آنجا رابطه جنسي شما و اينكه با كي هستيد و يا با چي ارضا ميشويد جزو امورات شخصيتونه و معامله ازدواج هست كه حالا قانوني ميشه و طرفين و جامعه نسبت به طرفين درش داراي حقوق دولتي مي شوند.
  • بی نام1 A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    12 5
    منفی های تو پست نشون میده تو ایران هم کم همجنس گرا نیست .
  • طارق A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    6 9
    اینها به قوم لوط چه ربطی دارن . قوم لوط از روی شهوت رانی همجنس گرا بودن و اینها ار رو اجبار ژنتیک ....
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 8
    وقتی بالای 80 درصد مردمشون مشکلی ندارن به ما چه ربطی داره که تو جامعشون چکار می کنن. مهم اینه که تو کشور ما زیر یک درصده و باید با برنامه درست و نه مثل برنامه ای که برا حجاب ریخیتیم جلوی انتشار ویروسشو تو جامعمون بگیریم.
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    15 15
    ای خدا بشر داره کجا می ره
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    8 4
    هیچ نظری ندارم چون از نزدیک با زندگی و فرهنگ اینجور افراد آشنا نیستم و نیز عادت ندارم حرف مفت بزنم وقتی با چیزی آشنایی ندارم ولی خودم از لحاظ جنسی و عاطفی به جنس مخالف تمایل دارم اما با داشتن 36 سال سن هنوز مجرد هستم دوست دختر هم ندارم و در کل هنوز نفهمیدم بالاخره در این مملکت روابط بین انسانها به چه شکلی از آن مطلوب است اگر نخواهی مانند انسانهای هزاران سال پیش زندگی بکنی و دیگران برایت تعیین تکلیف کنند
  • ابوذر A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    3 6
    دوستان چرا خودتان را ناراحت مي کنيد به نظرمن کساني که خودشان را ناراحت مي کنند انسانهاي هستند که سست ايمان و بي مطالعه و حالا هرچي دوست داريد اسمش رابگذاريد دستان ارجمند مگر شما ها که دم از مسلماني مي زنيد و شعار ميدهيد نمي دانيد که خداوند تبارک و تعالي گفته سرنوشت هر قومي را به دست خودش سپرده ام مگر سرنوشت قوم لوط چي شد اگر خداشناسيد و قرآن خوان که بايد خوشحال باشيد که اين قوم دارند با اين کار خود را را هم از لحاظ نسل و هم از لحاظ انسانيت به نابودي مي کشانند دوستان من به نظر من به جاي اينکه اين همه نظر بدهيم بياييد آينده را خوشيبين ببينيم و نسل خودمان را درست تربيت کنيم که آينده مال ماست من خوشحالم که اين غرب وحشي روبه کارهاي مي گذارند که قرآن ما مسلمانان وعده نابودي آنها را داده خودشان
  • سینا A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    4 8
    موضوع قحط بود عایا؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    9 5
    من نمی خوام دفاع کنم ولی سراغ دارم دوزن رو که از 19 سالگی تا حالا قریب 25سال عاشق همن هردوحالا مادرهستن ولی بدون این که هیچ ارتباطی با هم داشته باشن هنوز عاشق همن اسم هرکدوم پیش اون یکی میارن دیوونه می شه. خب اینا تا هزار سال دیگه هم دیوونه می مونن حتی تو قبر ولی جبر جامعه ما اینارو نمی گذاره حتی یه رابطه ساده با هم داشته باشن. هردو می ترسن همو ببینن دیگه نتونن ترک کنن همو. آخه این بدبختا چه کنن. اگه همون اول با هم ازدواج می کردن آتیش عشقشون شاید سرد می شدو به آرامش می رسیدن
  • حسن US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    19 4
    گنده اش نکنین همجنس گراها و هم رده هایشان یک اقلیت هستند اقلیت بوده اند و خواهند بود کاری هم به آدمهای نرمال ندارند اینجا مجالش نیست خودتون تحقیق کنید تا خیلی از مسائل برایتان روشن بشه و خیالتان هم راحت