نخستین همایش پیوند اعضا شب گذشته در تالار مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این مراسم که امیرحسین مدرس بازیگر سینما و تلوزیون اجرای آن را برعهده داشت از روسای بخش‌های مختلف پیوند سه بیمارستان امام خمینی(ره)، دکتر شریعتی و سینا تقدیر شد.

به گزارش ایسنا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از انجام ١١ هزار مورد پیوند عضو از ابتدا تا کنون در سه بیمارستان امام خمینی(ره)، شریعتی و سینا خبر داد.

دکتر صدف علیپور با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران سه بخش فراهم آوری اعضا داریم، گفت: این واحدها در سه بیمارستان امام خمینی(ره)، دکتر شریعتی و سینا که دارای بخش پیوند هستند مستقر است.

وی به میزان پیوندهای انجام شده در هر یک از این بیمارستانها اشاره و اظهار کرد: در بیمارستان سینا نزدیک به ١٩٠٠ پیوند و در بیمارستان دکتر شریعتی در بخشهای مغز استخوان 5143، پیوند کلیه ٢١٠٠ و قلب ١٨۵ پیوند انجام شده است.

علی پور افزود: همچنین در بیمارستان امام خمینی ۶٣۵ مورد پیوند کلیه، بیش از ٣۵٠ پیوند کبد، ٣٣٠ پیوند مغز استخوان، ٢١۵ پیوند قلب و ٢١ پیوند ریه انجام شده است.

به گفته وی، مجموع این پیوندها به ١١ هزار پیوند یعنی یک چهارم پیوندهای کل کشور می‌رسد.

در ادامه این مراسم دکتر جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه پیوند محصول تلاش همه گروههای پزشکی و همه تخصص هاست، گفت: هنر ما این است که با محدودیت های موجود به این نتایج رسیده ایم. طبیعتا هرچه امکانات بیشتری در اختیار داشته باشیم بهتر عمل خواهیم کرد اما باید با وجود محدودیتها نیز تلاش خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به وظایف مسوولین دانشگاه، اظهار کرد: وظیفه ما این است که محدودیتهای موجود را مرتفع کرده و شرایطی ایجاد کنیم تا گروههای ما کار خود را بهتر انجام دهند.

جعفریان ادامه داد:علی رغم محدودیت ها، همکاران ما با همت و پشتکار توانستند فعالیتها به ویژه در حوزه پیوند را نگه دارند. ما باید قدرشناس این نعمت که میتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم باشیم.

وی کار پیوند را مجموعه ای از کار آموزشی، پژوهشی و درمان دانست و افزود: جز درمان که مبنای کار ما بوده و باید به خوبی آن را انجام دهیم. آموزش و پژوهش از ضروریات این حوزه است.

عکس ها: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =