رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان شاهرود گفت: امروز سرمایه دستگاه قضایی اعتماد مردم است که در روزبه‌روز در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی در این دیدار که به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه انجام شد، با یادآوری نقش جایگاه دستگاه قضایی در تحقق عدالت اجتماعی، بر لزوم پیاده‌سازی صحیح احکام شرع و قانون تأکید کرد.


وی با برشمردن اهمیت احکام قضایی در حوزه وقف، خواستار توجه جدی قضات به فتاوای و احکام شرعی وقف شد.


وی در همین زمینه به فتاوای مراجع عظام تقلید در خصوص تولیت بردار نبودن مساجد اشاره کرد و گفت: صرف‌نظر از نظر مراجع تقلید در این خصوص، صدور حکم تولیت کمکی به ارتقاء جایگاه مسجد کمک نمی‌کند چراکه تجربه نشان داده است تفکر جمعی در اداره مسجد که در قالب هیئت‌امنا است، می‌تواند موجبات حرکت روبه‌جلو در مسجد را فراهم آورد.


رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود با تشکر از اهتمام دستگاه قضایی شهرستان شاهرود در خصوص احقاق حقوق موقوفات، این تعامل را در جهت احیا و افزایش بهره‌وری در موقوفات دانست.


رئیس دادگستری شهرستان شاهرود نیز بابیان اهمیت جایگاه وقف در جامعه، از آن به‌عنوان ابزارهای رشد توسعه در کشور یادکرد.


علی‌اکبریان به تأکید قوانین در خصوص استقلال قضات در صدور رأی نیز اشاره کرد و افزود: در خصوص صدور رأی توسط قضات نمی‌توان به‌صورت اداری و دستوری عمل کرد، لکن سعی شده است در جلسات مختلف با قضات محترم منافع موقوفات و احکام شرعی و فتاوای مراجع تقلید موردتوجه قرار گیرد.


اکبریان اختصاص شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های موقوفات و معافیت دعاوی وقفی از هزینه دادرسی را از مهم‌ترین مساعدت‌های دستگاه قضایی با اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود دانست.


دیدار و گفت‌وگو با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود از دیگر برنامه‌های رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =