ایرنا نوشت:

بی بی سی درخواست دیوید کامرون نخست وزیر و نیز 120 تن از نمایندگان پارلمان این کشور را برای عدم استفاده از عبارت 'دولت اسلامی ' برای گروه تروریستی داعش به بهانه رعایت 'بی طرفی '، رد کرد.

به گزارش ایرنا، ' تونی هال ' مدیر کل بنگاه سخن پراکنی دولتی انگلیس که بودجه اش به صورت اجبار از سوی خانواده های انگلیسی تامین می شود، در توجیه این اقدام گفته است که بایستی در قبال گروه داعش 'منصفانه ' رفتار شود.

روزنامه تایمز روز پنجشنبه در این خصوص نوشت: تونی هال مدیر کل 'بی بی سی' گفته است که واژه 'داعش ' به عنوان جایگزین ' دولت اسلامی'، واژه ای تحقیر آمیز بوده و 'بی بی سی' نیاز دارد که مواضع 'بی طرفی اش' را حفظ کند.

این روزنامه افزود: در نامه 'تونی هال ' به دیوید کامرون که توسط تایمز رویت شده، عنوان شده است: کلمه داعش خطر 'برداشت حمایت آمیز' برای مخالفان این گروه ایجاد می کند و این مغایر با اصل' بی طرفی' این شبکه است. داعش کلمه ای 'تحقیر آمیز' بوده و' بی بی سی' نمی تواند از آن در تولیداتش استفاده کند. اما تلاش می کند که از پیش آگهی اخطار آمیز 'گروه دولت اسلامی ' استفاده نماید.

به نوشته این روزنامه، گروه داعش که هزاران شهروند بیگناه را قتل عام کرده و هفته گذشته باعث مرگ 30 شهروند انگلیس شده است، از سوی دیوید کامرون نخست وزیر به عنوان یک ' فرقه مرگ و مسموم ' یاد شده است.

تایمز افزود: نمایندگان پارلمان انگلیس نیز خواهان این هستند که برچسب 'دولت اسلامی' برای اشاره به گروه داعش، با هدف محروم کردن این گروه افراطی از مرتبط کردن خود با اسلام و یا دولت ' دور انداخته شود.
این روزنامه اضافه کرد: 'رحمان چیشتی ' نماینده مجلس عوام از حزب محافظه کار که هدایتگر این درخواست پارلمانی بوده است، چهارشنبه شب گذشته گفت: پاسخ 'بی بی سی' به نامه اش در این خصوص، غیرقابل قبول بوده و بهانه اش برای عدم استفاده از 'داعش ' قابل انتقاد است.
تایمز افزود: 'چیشتی' می گوید که خیلی از مسلمانان به دلیل استفاده 'بی بی سی ' از کلمه 'اسلام ' در نام این گروه تروریستی که مسوول قتل هزاران شهروند بی گناه و از جمله بریدن سر گروگان های غربی است، در معرض اتهام قرار می گیرند.
به نوشته این روزنامه، چهره های شاخصی از جمله 'بوریس جانسون' شهردار لندن و 'الکساندر سالموند' رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند نامه سرگشاده به 'بی بی سی' در مورد عدم استفاده از کلمه دولت اسلامی را امضاء کرده بودند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گذشته در گفت وگو با شبکه 4 رادیو ‘بی بی سی' ضمن ابراز ناراحتی در استفاده ازعبارت ‘دولت اسلامی' برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفته بود که این مساله سبب می شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی ‘ای اس ای اس' (ISIS) استفاده گردد.

وی گفت: امیدوارم ‘بی بی سی' از عبارت ‘دولت اسلامی' استفاده نکند، چون آنها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.
کامرون ادامه داد: آنها گروهی وحشی هستند که از دین اسلام منحرف شده اند و بسیاری از مسلمانان که به شبکه 'بی بی سی ' گوش می کنند، هر بار که این عبارت را می شنوند، واکنش نشان می دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =