واحد مرکزی خبر نوشت:

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با دکتر علی شمخانی دیدار کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای،‌ بار دیگر تائید کرد که تهران به مفاد توافق پایبند بوده است.

منابع غربی همچنین اعلام کردند مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران هم دیدار کند. این منابع خبری ، سفر آمانو به تهران و گفتگوی وی با مقامات کشورمان را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گزارش ماهانه خود در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای موقت ایران و گروه 1+5 را منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس که به نسخه‌ای از این گزارش محرمانه دست یافته،‌آژانس در گزارش خود تائید کرده است که" تهران به مفاد توافق موقتی که در سال 2013 در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، پایبند بوده است."

ایران در آن توافق، پذیرفت برنامه هسته‌ای خود را بیش از پیش گسترش نداده و در عین حال میزان ذخایر اورانیوم خود را در همان سطحی که در آن زمان بود، حفظ کند.

دیروز دیپلمات‌ها به آسوشیتدپرس گفته بودند که در این گزارش آژانس تائید می‌کند که میزان ذخایر اورانیوم ایران به سطح مجاز در توافق ژنو آمده کاهش یافته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    6 27
    آمانو جاسوس آمریکاست.البرادعی منصف تر و مستقل تر بود.
    • بی نام US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      2 1
      تبریک میگم آمانو چقدر طرفدار داره تو ایران.ما که اینور ابیم ایشون رو خیلی بهتر میشناسیم. او با رای کشورهای غربی توانست آقای عبدالصمد مینتی را کنار بزند و از 2009 تا الآن در آژانس باشد.او در این تقریبا شش سال در ازانس بدترین ضربه ها را به ما و برنامه های کشور ما زده است و همیشه با اظهارات دوپهلوی خود زمینه برخورد شورای امنیت را با ما را فراهم کرده است. او بر خلاف البرادعی هیچ پرونده ای را در مورد ما مختومه نکرده است بلکه همه انها را برای استفاده های بعدی باز نکهداشته است. از دیپلمات با سابقه ژاپنی انتظار دارید ادعاهای آمریکا را نادیده بگیرد و اطلاعات آژانس را محرمانه نگهدارد؟؟؟خوشحال باش اقای آمانو.هموطنان من برایت لایک می زنند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      0 0
      البته خود ما هم متاسفانه به او رای دادیم.