ایرنا نوشت:

ژنرال «مارتین دمپسی» رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارش راهبرد ملی نظامی آمریکا، نسبت به احتمال رو به افزایش رویارویی نظامی آمریکا با «یک قدرت بزرگ» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، راهبرد جدید نظامی آمریکا بطور خاص از کشورهایی مانند چین و روسیه به عنوان تهدید کننده منافع امنیتی آمریکا یاد می کند و درباره چالش های فزاینده فنی و وخامت ثبات جهانی هشدار می دهد.
در گزارش «استراتژی ملی نظامی 2015» آمریکا آمده است: روسیه بارها نشان داده که حاکمیت همسایگان خود را محترم نمی شمارد و آماده کاربرد زور برای رسیدن به اهدافش است.
این گزارش می افزاید: اقدامات نظامی روسیه بطور مستقیم و همچنین با استفاده از نیروهای دست نشانده، امنیت منطقه ای را مخدوش می سازد.
این گزارش همچنین به «حضور نیروهای روسیه در مناقشه اوکراین» اشاره می کند هر چند روسیه این اتهام ها را رد کرده است.
گزارش استراتژی نظامی آمریکا همچنین درباره توسعه ظرفیت های فنی پیشرفته کشورهای دیگر که موجب از بین رفتن برتری آمریکا در این حوزه می شود، ابراز نگرانی کرده است.
این گزارش علاوه بر روسیه و چین ، از ایران و کره شمالی هم نام می برد و با اشاره به توانایی های هسته ای و موشکی این کشورها از آن ها در فهرست کشورهای موجب «نگرانی های جدی امنیتی» برای آمریکا و متحدانش یاد می کند.
دمپسی به خبرنگاران گفت: از زمان انتشار گزارش قبلی راهبرد نظامی ملی آمریکا در چهار سال پیش تا کنون، بی نظمی جهانی بیشتر شده و برخی از برتری های نسبی آمریکا کاهش یافته است.
این گزارش همچنین مدعی می شود که اقدامات چین موجب افزایش تنش در منطقه آسیا - اقیانوسیه شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 5
    خدا کند آمریکایی ها آنقدر مرد عمل باشند که وعده خود را عملی کنند ، در آنصورت یکبار برای همیشه تکلیف مردم با ازبین رفتن آمریکا وانگلیس روشن خواهد شد .