یکی از موضوعاتی که در حال حاضر در کشور بسیار مهم است توجه به تقویت جایگاه امور اجتماعی در حوزه سیاستگذاری اجتماعی و برنامه ریزی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به چاپ کتاب امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: این کتاب در سه بخش (اسناد و قوانین بالادستی حوزه اجتماعی، گزارش‌های سیاستگذاری اجتماعی از کمیته‌های علمی و مقالات) تدوین شده است.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که لازم است در سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد توجه قرار گیرد امور اجتماعی است.

موسوی چلک گفت: تاملی بر پنج برنامه توسعه کشور نشان می‌دهد که امور اجتماعی ضعیف ترین بخش آنها بوده است. گر چه در برنامه چهارم توسعه، توجه به این حوزه به مراتب بیش از بقیه برنامه‌هابود. به همین دلیل انجمن مددکاران اجتماعی ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، شورای اجتماعی کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و دستگاه های متعدد دیگر و تشکل های غیر دولتی و دانشگاه‌ها سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران را با موضوع« امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه» برگزار کرد که کتاب آن در 1096 صفحه به چاپ رسیده است. ولی بخش‌های از مستندات این کنفرانس که برای تدوین سیاست‌های برنامه ششم مورد نیاز بود در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفت.

وی در ادامه در خصوص محتوای این کتاب اشاره کرد و افزود: کتاب در سه بخش تدوین شد، بخش اول مربوط به بخشی از اسناد و قوانین بالادستی مربوط به حوزه اجتماعی ایران است،بخش دوم گزارش‌های سیاستگذاری اجتماعی از کمیته‌های علمی که در کنفرانس ارائه شده بود شامل:تحلیل وضعیت اجتماعی ایران،موادمخدر و روانگردان، حمایت اجتماعی، توانبخشی، فضای مجازی، مشارکت اجتماعی، نشاط اجتماعی، رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی،خانواده،پیشگیری از وقوع جرم،مدیریت شهری، سکونتگاه های غیر رسمی،امنیت اجتماعی،آموزش وپرورش،نظم اجتماعی، سالمندی،سرمایه اجتماعی، کودکان،سلامت اجتماعی،نشاط اجتماعی، ارزیابی اجتماعی، زنان،آسیب های اجتماعی و.. است و بخش سوم هم تعداد محدودی از مقالات که در کنفرانس بصورت سخنرانی ارائه شده بود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اضافه کرد: محتوای این کتاب ارزشمند و بی نظیر که برای اولین بار با موضوع امور اجتماعی در برنامه‌های توسعه تدوین شده است، نه فقط برای برنامه ششم توسعه بلکه در سیاستگذاری‌های کلان کشور نیز قابل استفاده خواهد بود. دستگاه‌ها و علاقمندان می‌توانند درخواست خود برای خرید کتاب را به دفتر انجمن مددکاران اجتماعی ایران و یا دفتر انتشارات شلاک ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس/10/4/94/شماره: 13940410000222

 


نوع مطلب : اخبار،
برچسب ها :

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =