باشگاه خبرنگاران نوشت:

  "محمدرضا باهنر" دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین گفت: انتخابات در جامعه بسیار مؤثر و هیجان‌انگیز است، متأسفانه در برگزاری انتخابات گذشته 4 ماه قبل از آن و 4 ماه بعد از آن شاهد پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی در مدیریت‌های کشور بودیم و نزدیک به 8 ماه وقت دستگاه‌های اجرایی و مسئول کشور در خصوص انتخابات مختلف گرفته می‌شد.
 
وی بیان داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام طرحی را مطرح کرده است که چهار انتخابات اصلی کشور هر دو سال یکبار و به صورت تجمیع برگزار شود. این کار منافعی دارد که باعث هم‌پوشانی و هم افزایی بیشتر در کشور خواهد شد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: اشکال این طرح این است که یکی از انتخابات تحت ‌الشعاع دیگری قرار می‌گیرد که این برای کشور بد است و نمونه آن را در انتخابات سال 92 شاهد بودیم که انتخابات شورای شهر تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت. هر انتخابات باید در کشور ما جایگاه اصلی خود را حفظ کند که در همین راستا در اسفندماه امسال شاهد دو انتخابات مهم خواهیم بود که هر کدام جایگاه و تأثیرگذاری خاص خود را دارد.
 
باهنر افزود: متأسفانه برخی‌ها خواب‌های آشفته و عجیبی را برای انتخابات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هستند که 10 نفر را وارد این مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند ما نمی‌گذاریم خواب آشفته آنها تعبیر شود. نیروهای فعال سیاسی انقلاب نباید از مجلس خبرگان غافل بمانند و انتخابات آن تحت تأثیر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: امروز دو تشکیلات شناسنامه‌دار کشور یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در خصوص انتخابات مجلس خبرگان فعالیت خود را شروع کرده و در آینده‌ای نزدیک کاندیدای آن مشخص می‌شود در همین راستا ما باید گوش به زنگ باشیم. در انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان دارد که جناح اصلاح‌طلب و اعتدالیون یک لیست واحد ارائه دهند یا به صورت دو گروه مجزا در انتخابات وارد شوند که در هر صورت احزاب اصولگرا باید با یک وحدت و انسجام به سمت ائتلاف و لیست واحد قدم بردارد.
 
باهنر در پایان خاطر نشان کرد: همه اصلاح‌طلبان را نباید با یک چوب راند اما باید توجه کرد که خاستگاه فتنه از درون اصلاح‌طلبان بوده است. از همین‌رو اصلاح‌طلبان باید خط خودشان را با فتنه مشخص و ضوابط و قوانین کشور را رعایت کنند. در کشور دو خط قرمز وجود دارد یکی فتنه و دیگر انحراف است که باید حواسمان در خصوص افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات دارند، باشد.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    115 0
    اقاي باهنر شما چند نفريد كه براى مردم خط ونشون ميكشيدوجاى انان حرف ميزنيد خودت باش به اندازه ى يك شهروند نظر بده
  • اصفهانی A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    86 0
    شوما مردمین؟
  • کیارش A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    99 0
    یادتون نره کسی که بیشترین خسارت رو به جامعه و انقلاب تحمیل کرده یه اصولگرا هست به نام احمدی نژاد..پس لازمه اصولگرا ها هم خطوط قرمز خودشون رو مشخص کنن و از جریان انحرافی احمدی نژاد تبری بجویند.
    • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      15 0
      و دقیقا همین آقای باهنر یکی از طرفداران و حامیان احمدی نژاد بود
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    89 0
    امسال تو انتخابات مجلس مردم جنابعالی رو روونه منزلتون میکنن. دوران بازنشستگی خوشی رو از الان برات آرزو میکنم.
  • بی نام US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    89 0
    آقا میشه بگین دقاقاً چه کاره اید؟ شورای نگهبانید؟ صاحب مملکتید؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    72 0
    مهم اینه مردم کیو می خوان و چه نظری دارن ... دیدگاه خودتون هم به نظام نچسبونین .. کلا بگین چی از خودتون دارین ...
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    67 0
    این وسط لطفا نقش مردم هم در نظر گرفته شود. با تشکر، جمعی از مردم.
  • بدون نام ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    65 0
    اينكه ما نمي گذاريم يعني اعتقاد به هيچ چيز.. يعني دموكراسي كشك.. اومديمو اين ده نفر صلاحيت داشتند اخه اين چه حرفيه مي زنيد.. مملكت قانون داره ..شما شايد از يه نفر خوشت نمياد بايد انتقام بگيري.. اينجوري مي خوايد فراجناحي عمل كنيد.. بدليل كارنكردن ويرگول و علامت سوال نقطه گذاري مي كنيم..
  • بی نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    57 0
    چرا ما فکر میکنیم ساز ما همیشه ساز کوک است...
  • ثابتی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    60 0
    .... جناب باهنر... هزینه کوک بودن افکار و عقاید مجلسین را هم نظام و هم مردم باید تقبل کنند انصاف داشته باشید در طول 8 سال دولتی نهم و دهم بیش از 200 نماینده مجلس که خود نمایندگان ملت و مردم محسوب کرده و بغیر از مشکلات و رتق و فتق حوزه انتخابیه خود در تمامی حوزه ها خود را ذیربط میدانستند، بواسطه همین کوک بودنمورد نظر جنابعالی در خصوص غارت ملی سکوت کردند و دم بر نیاوردند. .. و دولتمردان وقت هر آنچه خواستند انجام دادند و توجیه کردند.. بنظر شما آیا این کوتاهی و قصور نوعی شراکت در زیان دیدن حیثیت نظام که در گفتارهایی کلیشه ای خود که از آن با صفت مقدس نام میبرید ، نبود؟ والله الاعظیم همگی در پیشگاه حضرت ولیعصر ع و خداوند متعال مسئول و پاسخگو باید باشید...
  • بی نام A1 ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    80 0
    میزان رای ملت است نه حرف جنابعالی
  • بی نام A1 ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    78 0
    ایشان چکاره انتخابات خبرگان هستند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    77 0
    پس لطف كنيد اتخابات برگزار نكنيد و هركس را خواستيد بفرستيد مجلس.كلا انتخابات را تعطيل كنيد.