امسال  قریب 62  هزار تن  زردآلو   در استان سمنان  برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت قریب 62 هزار تن زردآلو از باغ های بارور استان در سال جاری خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین لطف الله رضایی گفت: در استان بیش از 6400 هکتار باغ زردآلو وجود دارد که 5088 هکتار آن بارور و مابقی نهال است که نسبت به سال قبل هفت درصد رشد داشته است.


وی افزود:قریب به70 درصد باغ های زردآلوی استان درشهرستان شاهرود قرار دارد و ارقام عمده تجاری استان شامل قوامی شاهرود ،رجبعلی ، جهانگیری و نصیری است که80 درصد آن از طریق تازه خوری مصرف می شود.


رضایی بیان کرد:بعد از پسته زردآلو بیشترین سطح زیر کشت باغ های استان را به خود اختصاص داده است و مطالعات نشان داده است که شرایط سیار متنوع اقلیمی ، تنوع وسیع آب و هوایی در مناطق مختلف استان امکان توسعه کشت زردآلو را فراهم کرده است به طوری که استان سمنان از نظر سطح زیر کشت رتبه سوم کشور را داراست .


مدیر باغبانی سازمان یادآور شد:با توجه به ثبت ملی رقم قوامی شاهرود،این رقم با کیفیت بالاترین سطح زیر کشت زردآلوی شاهرود و مناطق شمالی شهرستان دامغان را به خود اختصاص داده است .


رضایی اضافه کرد : کار برداشت زردآلو در استان از اویل خرداد با رقم های پیش رس شروع شده است و تا نیمه مرداد برداشت ارقام دیررس به پایان می رسد.


مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان از سرمای دیررس بهاره به عنوان مهترین عامل محدود کننده زردآلو ذکرکرد وافزود:مطالعات و برنامه ها اجرایی خاص در این خصوص درحال اجراست

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =