در حالی که مدیران سایپا انتقال تیم خود را به تهران قطعی می دانند اقدامات مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز و دستور وزیر ورزش مبنی بر توقف ثبت قرار داد های بازیکنان سایپا در هیئت فوتبال تهران این باشگاه را با چالشی جدید رو به رو کرده است.

اسماعیل حیدرپور خبرگزاری خبرآنلاین-البرز :در حالی که کمتر از 20 روز به شروع مسابقات لیگ برتر باقی مانده تکلیف ماندن یا رفتن سایپا مشخص نیست. سایپا پس از یک دهه حضور در کرج داعیه جدایی سر داده و می خواهد پایتخت نشین شود این در حالی است که فصل قبل فدراسیون فوتبال مصوبه ای را گذراند مبنی بر اینکه هر استان تیمی در لیگ برتر و دسته های پایین تر ندارد یک امتیاز رایگان لیگ دسته دو کشور در اختیار می گرفت. خیلی از استانهایی که تیم نداشتند با این شیوه صاحب امتیاز لیگ دسته دومی شدند. فصل قبل باشگاه پرسپولیس، البرز نامه ای را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و طی آن خواستار یکی از این سهمیه های رایگان در لیگ دسته دوم کشور شد. اما جواب فدراسیون این بود که چون سایپا در البرز است نمی توانیم این سهمیه را در اختیار کرج قرار دهیم و حالا با رفتن سایپا استان تازه تاسیس البرز فاقد تیم در لیگ کشور خواهد بود!
در همین خصوص به سراغ گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز که این روزها به شدت دنبال جلوگیری از رفتن سایپا به تهران است رفتیم. گفتگوی ما با او را بخوانید:

** تکلیف سایپا برای ماندن یا رفتن به کجا رسید؟
• ابتدا تشکر می کنم به خاطر پیگیری های خبرگزاری خبرآنلاین و خبر ورزشی در استان البرز که همواره با انتشار مطالب کارشناسی برای ماندن سایپا در البرز، ما ورزشی ها به برد و باخت عادت کرده ایم تلاش ما این است که سایپا در استان البرز بماند اما اگر شرایط به گونه ای باشد که این تیم از این استان برود، برای فوتبال البرز دنیا به آخر نمی رسد.

** شنیده ایم که وزیر ورزش نامه ای را به افشار زاده داده مبنی بر توقف انتقال سایپا به تهران
• بنده چند روزی است که در وزارتخانه پیگیر این موضوع هستم، شخص آقای وزیر نیز با انتقال سایپا به تهران مخالف است و ایشان هم خوشبختانه به عنوان یک کارشناس نظر مخالف در خصوص این انتقال دارد. نامه مذکور با دستور آقای وزیر در اختیار آقای افشارزاده قرار گرفته و من امروز شنیدم که آقای تاج رئیس سازمان لیگ دستور توقف ثبت قراردادهای سایپا را در هیئت فوتبال تهران صادر کرده است.

** پشت پرده این انتقال از نظر شما چیست؟
• واقعا سوال خوبی کردید، به نظر من هم انتقال سایپا به تهران یک سری مسائل حاشیه ای و پشت پرده دارد. البته شنیدم مدیران کارخانه سایپا از مدیرعامل باشگاه خواسته اند که تیم به تهران بیاید تا هزینه های باشگاه کاهش پیدا کند واقعا این حرف یک شوخی است، بنده با سند و مدارک در نشست خبری که چندی پیش داشتم ثابت کردم هزینه های تیم هایی مثل فولاد مبارکه سپاهان، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز و حتی بعضی از تیم های تهرانی چندین برابر بیشتر از هزینه های سایپا در کرج است. البرز کمترین هزینه را در بین سایر استانها از تیم لیگ برتری سایپا دریافت کرده، سایپا بابت هر بازی 25 میلیون تومان پرداخت نموده در حالی که هزینه های برگزاری یک بازی برای ما 27 میلیون تومان برآورد شده، به نظر من اگر آقایان به فکر کم کردن هزینه ها هستند ما کدهایی را داریم که اگر آن هزینه ها را کم کنند به طور حتم به مرادشان خواهند رسید.

** این کدها کدام هستند؟
• حالا بماند - خود دوستان بیشتر در جریان هستند که در کجاها و برای چه منظوری هزینه می شود-

** اگر سایپا فصل قبل از کرج می رفت استان البرز براساس مصوبه فدراسیون فوتبال صاحب یک امتیاز رایگان در لیگ دسته دوم کشور می شد و حالا با رفتن سایپا این استان حتی امتیاز یک تیم لیگ دو را هم ندارد
• کاملا حق با شماست فصل قبل فدراسیون فوتبال به استانهایی که تیم نداشتند یک امتیاز لیگ دسته دومی، مجانی اهدا کردند و حالا در این شرایط دوستان ما در باشگاه سایپا چه جوابی برای موضوع دارند البته استان البرز به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی که در بحث زیرساخت ها دارد، استادیوم استاندارد، کادر اجرایی باتجربه و... که مورد تایید AFC نیز هست. همین حالا یکی دو تیم پیشنهاد حضور در البرز را به ما داده اند.

** آقای اکبریان نماینده کرج، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس است ایشان نمی تواند رئیس کارخانه سایپا را مجاب نماید که سایپا از این شهر نرود؟
• البته همینطور است ما از آقای اکبریان و کولیوند این انتظار را داریم هر چند که هر دو پیگیر این موضوع هستند و قول داده اند که نمی گذارند سایپا از کرج برود. البته استاندار نیز پیگیر این موضوع است. من فکر می کنم اگر مسئولین استان دست به دست هم دهند جلوی این انتقال گرفته می شود هر چند که معتقدم این یک تصمیم مدیریتی فاقد کار کارشناسی است و در نهایت سایپا ضرر می کند.

** انتخابات مجمع هیئت فوتبال البرز نزدیک است اداره ورزش و جوانان چه برنامه هایی برای این هیئت دارد؟
• من اعتقاد دارم هیئت فوتبال استان البرز ظرفیت ها و پتانسیل های بیشتری دارد و می بایستی نگرانی های موجود ناشی از عدم چارت مناسب در هیئت های ورزشی مرتفع شود اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش که مسئولیت مجمع را برعهده دارد می بایستی هیئت ها را نیز رصد کند، هدایت و راهنمایی کند من در برخی از هیئت ها این ظرفیت را نمی بینم و متاسفانه بعضی از دوستان بیشتر در محافل دوستانه و برخی رسانه های محلی، موارد غیرکارشناسی را مطرح می کنند که این عدم پختگی و بلوغ در چارت اجتماعی هیئت ها را می رساند باز هم تاکید می کنم فوتبال البرز باید از ظرفیت های استان استفاده بیشتری را ببرد. اگرچه منکر زحمات و تلاش های هیئت فوتبال شهرستان ها، کادر اجرایی و هیئت رئیسه نیستم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =