مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: بازسازی و زنده‌سازی کاخ جهان‌نما با کاربری فرهنگی صورت می‌گیرد و اینگونه نیست که تنها یادآور تاریخ، هنر و سبک معماری باشد، بلکه کاربری خاص خود را دارد.

فریدون اللهیاری با اشاره به بازسازی کاخ‌ جهان‌نما در شهر اصفهان  به تسنیم گفت: سفت‌کاری این پروژه توسط سازمان قطار شهری و نازک‌کاری و بخش‌های هنری آن توسط اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان  افزود:  این پروژه با زنده‌سازی بر اساس نقشه‌ها، تصاویر و مستندات بازسازی می‌شود و ارزش تاریخی خود را همچنان حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی این مکان ارزش میراثی وفرهنگی دارد و هزینه‌ای که برای ساخت کل این بنا در نظر گرفته می‌شود مد نظر نیست.

اللهیاری اظهار داشت: تا تابستان سال جاری طرح این بنا توسط مهندس منتظری از اساتید و پیشکسوتان معماری و مرمت طراحی می‌شود و پس از تصویب طرح به مرحله عملیاتی می‌رسد.

گفتنی است فروردین ماه سال جاری در طول مسیر پروژه قطار شهری اصفهان در مسیر چهارباغ پایه‌های کاخ جهان‌نما که سالیان پیش توسط ظل‌السلطان تخریب شده و آن را با خاک یکسان کرده بود کشف شد؛ بر اساس اسناد مکتوب این کاخ در دوران شاه عباس صفوی ساخته شده بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =