آخرین وضعیت مجوز حزب کارگزاران دولت احمدی نژاد

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب، با رد موضوعات مطرح شده درباره اختلاف وزارت کشور با مؤسسان جبهه یکتا درباره دریافت یا عدم دریافت مجوز فعالیت سیاسی، گفت: در این رابطه هیچ اختلافی وجود ندارد، منتهی وزارت کشور تأکید دارد که فعالیت جبهه‌ها و احزاب باید با مجوز رسمی صورت گیرد.

سیدمحمدحسین میرمحمدی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره نحوه فعالیت جبهه یکتا، گفت:‌ بر اساس قانون هر تشکل، ائتلاف، گفتمان و حزبی برای فعالیت در کشور نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب است.

با اشاره به اظهارات مؤسسان جبهه یکتا مبنی بر توجه به رویکرد گفتمانی به جای فعالیت‌های سیاسی، افزود: به نظر من رویکرد گفتمانی هم جزء فعالیت‌های سیاسی در کشور محسوب می‌شود و نمی‌توان فعالیت‌های گفتمانی را با فعالیت‌های سیاسی و حزبی تفکیک کرد، زیرا در دورن احزاب تنها رویکرد گفتمانی حاکم است.

وی با رد موضوعات مطرح شده درباره اختلاف وزارت کشور با مؤسسان جبهه یکتا درباره دریافت یا عدم دریافت مجوز فعالیت سیاسی، افزود: در این رابطه هیچ اختلافی وجود ندارد و این مسائل تنها در رسانه‌ها مطرح می‌شود، منتهی وزارت کشور تأکید دارد که فعالیت جبهه‌ها و احزاب باید با مجوز رسمی صورت گیرد.

میرمحمدی ادامه داد: بر اساس قانون اگر این فعالیت‌ها به صورت موردی باشد، نیازی به صدور مجوز نیست، اما فعالیت در قالب حزب یا جبهه نیازمند تأیید وزارت کشور است.

لازم به ذکر است که پس از اعلام موجودیت جبهه یکتا معاون سیاسی وزیر کشور گفت این جبهه باید از وزارت کشور مجوز بگیرد اما سیدمحمد حسینی از اعضای هیأت موسس این جبهه اعلام کرد ما فعالیت گفتمانی داریم و حزب رسمی سیاسی نیستیم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =