بازارها و میدانهای میوه و تره بار در سطح شهر تهران، یکی از اصلی ترین اهرم های تعادل بازار میوه، صیفی و سبزی است. برخی شهروندان گلایه می کنند بازار محله شان تعطیل شده. سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری در این باره به ما توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان در این باره در سرویس مشکلات مردم، کامنت گذاشته: "میدان میوه و تره بار گلها در محله المهدی سردار جنگل شمالی چند ماهی است که تعطیل شده است و مردم منطقه مجبورند برای خرید از مغازه ها یا تره بار هایی که در محلات دیگر واقع شده ، استفاده کنند. لطفا به اطلاع مسئولین برسانید."

درباره تعطیلی این مکان، روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران توضیح داد: این مرکز یک بازار مشارکتی بود و با میدان میوه و تره بار که متعلق به شهرداری است فرق دارد. آنجا یک بازار مشارکتی بود و با مشارکت بخش خصوصی و شهروندان ایجاد شده بود.
مهندس بهنام اکبری در ادامه گفت:بازار گلها یکی از بهترین بازارهای تهران بود و مردم رضایت خوبی داشتند و گزارشهای ما نیز این را نشان می دهد. مشارکت کننده در سال گذشته و قبل از پایان قرارداد، مصر شد که نمی خواهد با سازمان میادین میوه و تره بار کار کند. ممکن است برداشتشان این بوده که شاید بتوانند شخصا کار کنند، چون ایجاد بازار فقط منحصر به ما نیست. چند نفر شریک هستند که این تصمیم را گرفتند. ما خواهش کردیم اجازه بدهید تا اول یا 15 فروردین کار این بازار ادامه پیدا کند، ولی از سویی ما موظفیم به عنوان موجر رعایت حق و حقوق فرد را کنیم. ما نیز متضرر شدیم و مردم نیزاعتمادشان را از دست می دادند.
او درباره ادامه کار این بازار گفت: در اردیبهشت ماه بنده برای حل مشکلات مردم، با او (مشارکت کننده) تماس گرفتم و با مدیر مجموعه شمال غرب تهران نیز هماهنگ کردیم و قرار شد مشارکت کننده تشریف بیاورد چون ظاهرا دوباره تمایل داشت با سازمان همکاری کند. متاسفانه کاری برای او پیش آمده یا شرکاشان نبودند و برای صحبت نیامدند. از شورایاری محله نیز خواستیم برای معرفی محل جایگزین اقدام کند. ما نمی خواهیم به شهروندان فشار بیاوریم و از سوی نیز نمی خواهیم کار مردم زمین بماند.
اکبری توضیح داد: از شهرداری و شورایاری خواستیم زمینی مشابه در آن حوالی بیابند و ما فورا یک بازار موقت ایجاد کنیم. در منطقه 5 شهرداری تهران، بیشترین تعداد بازار را در مقایسه با سایر مناطق داریم. این را هم باید اضافه کرد که بازارهای محلی و میادین میوه و تره بار خوبی در منطقه 5 است که شهروندان می توانند استفاده کنند. از جمله در میدان سردار جنگل، بازار علامه، بهار شمالی، بازار جنت، بهاره میدان شهران و ... بازارهای زیادی داریم، ولی باز هم تلاش می کنیم بازاری که بسته شده را مجددا فعال کنیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز جلیلی IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    8 0
    باسلام خدمت مسئولین محترم ، میدان تره بار گلها واقعا مشکلات مردم این منطقه را در این زمینه حل کرده بود متاسفانه تعطیل شد. خیلی خوشحالم که مسئولین امر به این نتیجه رسیدند که دوباره این بازار را فعال کنند. خیلی عالی میشود دستتان درد نکند. ولی متاسفانه شوریاری این محله خوب پیگیری نمی کنند امیداوریم خود مسئولین امر توجه ویژه داشته باشند. باتشکر
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    تنها راه دسترسی به سایر بازارها استفاده از ماشین شخصی و تردد در اتوبان نیایش آبشناسان است. استفاده از ماشین شخصی با این وضع موجود فقط منجر به افزایش بار ترافیک منطقه میشود.