ایسنا نوشت:

واردات خودرو از طریق شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش دارند یا از طریق افراد با ایجاد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه لازم از آنها برای ارائه این خدمات امکان‌پذیر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:اگر فقط شرکت‌ها اجازه واردات خودرو را داشتند می‌توانستیم بگوییم انحصاری است اما در حال حاضر هر فردی با رعایت ضوابط می‌تواند واردات انجام دهد.

علی صالحی‌نیا در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن به خبرنگاران گفته: اگر شرکت‌های خدمات پس از فروش نخواهند بر اساس مقررات عمل کنند، قطعا با آنها برخورد می‌شود.

به گفته وی واردات خودرو از طریق شرکت‌هایی که خدمات پس از فروش دارند یا از طریق افراد با ایجاد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه لازم از آنها برای ارائه این خدمات امکان‌پذیر است.

انحصار نداریم

صالحی‌نیا با بیان اینکه در واردات خودرو انحصار وجود ندارد، گفت: اگر فقط شرکت‌ها اجازه واردات خودرو را داشتند می‌توانستیم بگوییم انحصاری است اما در حال حاضر هر فردی با رعایت ضوابط می‌تواند واردات انجام دهد و اگر شرکت‌های خدمات پس از فروش نخواهند بر اساس مقررات عمل کنند، قطعا با آنها برخورد می‌شود.

او درباره دلایل کاهش واردات خودرو نیز گفته کاهش واردات می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد و خوب یا بد بودن آن نیز تحلیل‌های خاص خودش را می‌طلبد، اما اگر امروز ثبت سفارش واردات خودرو کاهش معناداری داشته مفهومش این نیست که الزاما به دلیل این روش واردات بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای خودروهای دوگانه‌سوز با توجه به تک نرخی شدن بنزین گفت: شرکت‌های خودروساز بر اساس تقاضای مشتری عمل می‌کنند و قطعا در برنامه تولیدشان این موضوع لحاظ شده است. به طور کلی امروز ما هیچ محدودیتی برای تولید خودروی دوگانه‌سوز نداریم و مخازن CNG نیز کاملا به صورت داخلی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت از چند مسیر از واردات کالاهای مصرفی جلوگیری می‌کند، اظهار کرد:‌ مهم‌ترین بخش، نظام تعرفه‌ای است که از این طریق معمولا به خوبی استفاده می‌کنیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    23 0
    وقتی باید حتما با مجوز نمایندگی خدمات پس از فروش باشد انحصاری نیست؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    24 0
    بچه گول میزنی مرد حسابی خود شرکت هزار تا بامبول در میاره که نزاره شخصی خودرو وارد شه خودشون بیارن بفروشن سودش ببرن. اینا مردم چی فرض کردن
  • بی نام RO ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    4 0
    اونایی که تو کار واردات هستند میدونن صالحی کیه و نماینده چه کسانی هست تو صنایع...کاش اسم یه نفرو میبرد که تونسته مجوز بگیره ..از نماسندگیها....مراجعه کنی میگن یورو 5 بیار تا من گارانتی بدم.. چقدر هم نمایندگیهای در پیت زیاد شدن ....این قوانین ساختگی فقط تو ایرانه ...کچای دنیا ارزش خودرو رو به گمرک اعلام میکنه نمایندگی...چقدر زد و بنده تو این اعلام ارزش گمرکی به واسطه این نمایندگیها...کافیه که شما بررسی کنید ارزش خودرو 2012 و 2013 را با 2014 و 2015...سال 2012 و 2013 به دلیل ارز مرجع 1226 ارزش خودرو به گمرک 50 درصد پائین تر اعلام میشد و گمرک هم تائید میکرد و الان همون ماشین شده دو برابر...در صورتی که قیمت خودرو در خارج تغییر آنچنانی نکرده..هر جای این مملکتو نگاه میکنی رانته و فساد..